سیستم ضد سرقت Canopy

سیستم ضد سرقت شرکت فورد، هر سارق خودرویی را ناکام می‌گذارد + ویدیو

سرقت خودرو یا لوازم داخل آن، یکی از بدترین کابوس‌های هر راننده‌ای است. به لطف سیستم ضد سرقت Canopy (سایه‌بان)، که در خودروهای فورد قرار گرفته است، دیگر نیازی نیست نگران دزدی از وسیله‌ی نقلیه خود باشید.

آیا تا به حال برای شما پیش آمده که بعد از یک روز کاری سخت به سمت خودرو خود بیایید و با شیشه شکسته آن مواجه شوید؟ آن هم در حالتی که سیستم پخش و داشبورد آن کاملا خالی شده است. یا در ترافیک یک روز سنگین کاری، متوجه شوید که راکب یک موتور سیکلت، قصد دزدی از قسمت بار وانت شما را داشته باشد؟ یا حتی زمانی که سارقین قصد دزدیدن گوشی یا گردنبد شما را از پنجره‌ی نیمه باز داشته باشند؟ بدون شک تجربه‌ی قرار گرفتن در هرکدام از موقعیت‌های یاد شده‌، می‌تواند تمام هفته‌ی شما را خراب کند.

به گفته‌ی FBI، سرقت‌های مربوط به وسایل نقلیه در سال 2020، حدود 7.4 میلیارد دلار به مالکین این خودروها آسیب وارد کرده‌ است. شرکت فورد پس از بررسی تمامی سیستم‌های ضد سرقت سنتی و جدیدی که در تمامی خودروها وجود دارد، دست به ابتکاری جالب زد و شاید خود را به بهترین شرکت در این زمینه تبدیل کرده است. شرکت فورد، این همکاری را با شرکت امنیتی مشهور ADT انجام داد و سرانجام Canopy را خلق کرد.

عملکرد و تجهیزات سیستم ضد سرقت Canopy

سیستم ضد سرقت Canopy

شرکت ADT، تجربه و تکنولوژی مانیتورینگ امنیتی خود را به دوربین‌های Blue Oval آورده است. این دوربین‌ها از سیستم هوش مصنوعی بسیار بالایی برخوردار هستند. سیستم ضد سرقت Canopy، از تجهیزاتی مثل سنسور‌های صوتی، دوربین‌های آنلاین، رادار، شبکه ارتباطی LTE و GPS بهره‌مند است. این دوربین‌ها و سنسورهای صوتی می‌توانند در قسمت‌های مختلفی مثل قسمت بار پیکاب‌ها نصب شوند. این سیستم در کنار بهره‌مندی از هوش مصنوعی، می‌تواند خطرات احتمالی را به سرعت شناسایی کند و به راننده گزارش دهد. ویدئو زیر، عملکرد سیستم ضد سرقت Canopy را در حین سرقت ساختگی از فورد F150 نشان می‌دهد.

مالکان خودروها می‌توانند خودرو خود را از طریق نرم افزار Canopy رصد کنند و هرگونه تحرکات مشکوک را تحت نظر داشته باشند. این سیستم همچنین سابقه‌ی کاملی از هرگونه آسیب خارجی به وسیله نقلیه یا دزدی را ثبت می‌کند. این مورد، کار مالکین را در اداره پلیس یا نمایندگی‌های بیمه بسیار راحت‌تر می‌کند و می‌تواند ادعاهای آن‌ها را به راحتی تایید کند.

سیستم ضد سرقت Canopy

سیستم ضد سرقت Canopy، هرگونه اقدام برای شکستن شیشه، ورود غیرقانونی به خودرو، پنچر کردن لاستیک، حرکات مشکوک یا حتی اقدام برای ایجاد خط و خش روی بدنه‌ی خودرو را به مالک آن اعلام می‌کند. این هشدار از طریق گوشی هوشمند، به مالک وسیله نقلیه اعلام می‌شود و او پس از دریافت هشدار می‌تواند با بلندگوهای تعبیه شده در خودرو، با صدای خودش به فرد سارق هشدار دهد.

تفاوت اصلی محصول شرکت ADT با دزدگیرهای سنتی

شرکت ADT بیان کرده که سیستم ضد سرقت Canopy می‌تواند تفاوت افتادن پرندگان، ضربه‌ی حیوانات یا حتی برخورد توپ بازی بچه‌ها را از دزدی یا خطر واقعی تشخیص دهد و وقت صاحب خودرو را با اخطارهای غیر واقعی تلف نکند. سیستم‌های ضد سرقت معمولی، به هر اقدامی واکنش نشان می‌دهند. برای سیستم‌های ضد سرقت قدیمی، صدای بسیار بلند یک هواپیما یا اگزوز خودرو، تفاوتی با دزدی واقعی ندارد.

سیستم ضد سرقت Canopy

این سیستم ضد سرقت فعلا برای خودروهای فورد در آمریکا و آمریکای شمالی در دسترس خواهد بود ولی امیدواریم به زودی شاهد قرار گرفتن آن در سایر خودروها هم باشیم. البته مشتریان فورد هنوز از پرداخت هزینه اضافی برای داشتن این سیستم ضد سرقت، اطمینان کافی را ندارند.