نوا 9 SE هواوی

مشخصات هواوی نوا 9 SE لو رفت؛ اولین گوشی هواوی با دوربین 108 مگاپیکسل

مدت‌ها است منتظر معرفی اولین گوشی هواوی با دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی هستیم و حالا مشخص شده که هواوی نوا 9 SE، این گوشی مورد انتظار است.

شاید این موضوع که هواوی تا به امروز حتی یک گوشی با دوربین 108 مگاپیکسلی هم معرفی نکرده کمی عجیب باشد اما واقعیت این است که پس از تحریم‌های ایالات متحده و کمتر شدن سهم این شرکت از بازار، بسیاری از برنامه‌های هواوی هم تغییر کرد. هواوی مدتی است تمرکز خود را روی اندازه سنسور دوربین در گوشی‌های پرچمدار گذاشته است. اما ظاهرا این شرکت چینی می‌خواهد سرانجام، سراغ یک دوربین با رزولوشن بالا بروند.

حسگرهایی با رزولوشن بالا معمولا انتخابی مناسب برای گوشی‌های میان‌رده هستند. برای مثال حسگرهای 108 مگاپیکسلی، می‌توانند زوم دیجیتالی باکیفیتی را به کاربران ارائه کنند و دیگر نیازی به لنز‌های اضافه در ماژول دوربین نباشد. هواوی در گوشی نوا 9 SE سراغ استفاده از چنین حسگر دوربینی رفته است.

نوا 9 SE هواوی

سری گوشی‌های نوا جزو مدل‌های پرطرفدار شرکت هواوی هستند. اطلاعاتی از گوشی هواوی نوا 9 SE منتشر شده که نشان می‌دهد این گوشی، اولین گوشی تجاری این شرکت خواهد بود که به دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی مجهز می‌شود. نکته قابل توجه درباره این مدل، قیمتش است. با این که به صورت رسمی چیزی تایید نشده اما گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند هواوی این مدل را با قیمت حدودی 250 تا 280 یورو معرفی و روانه بازار خواهد کرد. بهتر است بدانید در این بازه قیمتی، گوشی‌هایی با چنین دوربینی به ندرت وجود دارند اما نوا 9 اس ای برای موفقیت در بازار، باید با رقبای گردن‌کلفتی از شیائومی سر و کله بزند.

مشخصات افشا شده گوشی هواوی نوا 9 SE

یکی از مهم‌ترین مشکلات این شرکت چینی، تامین تراشه و مخصوصا تراشه‌هایی است که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند. با توجه به این مورد، هواوی سراغ یک تراشه میان‌رده 4G رفته است. قلب تپنده این گوشی هواوی تراشه اسنپدراگون 665 کوالکام خواهد بود. بهتر است بدانید این تراشه، جزو مدل‌های نسبتا تاریخ‌گذشته کوالکام است و در سال 2019 میلادی معرفی شده بود! با این وجود این تراشه می‌تواند با توجه به قیمت این گوشی و مشکلاتی که در زنجیره تامین هواوی وجود دارد، گزینه خوبی باشد.

گوشی هواوی

گفته می‌شود حافظه رم هواوی نوا 9 SE 8 گیگابایت خواهد بود و حافظه داخلی، 128 گیگابایتی است. خوشبختانه در این گوشی از درگاه کارت حافظه میکرو اس دی نیز پشتیبانی می‌شود. این در حالی است که هواوی، پیش از این در گوشی‌های نوا 9 و نوا 9 پرو از این درگاه استفاده نکرده بود. گوشی بعدی هواوی از سری نوا به اندروید 11 و EMUI 12 مجهز خواهد بود و همان طور که انتظار دارید، این گوشی هم از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نخواهد کرد.

گوشی نوا

در کنار دوربین اصلی قدرتمند، Huawei از یک دوربین اولترا واید 8 مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد. دو دوربین دو مگاپیکسلی دیگر نیز در ماژول دوربین کپسول شکل گوشی هواوی نوا 9 SE وجود خواهند داشت که حسگر عمق و دوربین ماکرو هستند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی هم با استفاده از طراحی موسوم به حفره‌ای در بخش مرکزی بالای صفحه نمایش گوشی قرار خواهد داشت. برای مقایسه، بهتر است بدانید دیگر گوشی‌های سری نوا 9 هواوی به حسگر اصلی دوربین 50 مگاپیکسلی مجهز بودند و دوربین سلفی، 32 مگاپیکسلی بود.

صفحه نمایش و باتری

در بخش صفحه نمایش، شاهد مشخصات جذابی نیستیم اما نمایشگر این گوشی، می‌تواند کار راه‌انداز باشد. نسبت صفحه نمایش 19.9 در 9 است و اندازه‌اش 6.78 اینچ است. این نمایشگر که از نوع LCD است دارای رزولوشن 1080 در 2388 پیکسل است. هنوز نرخ نوسازی و محافظ نمایشگر مشخص نشده است.

نوا 9 SE هواوی

شرکت هواوی گوشی نوا 9 SE را به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد کرد. سرعت شارژ هنوز مشخص نیست اما می‌دانیم این گوشی از فست شارژ پشتیبانی خواهد کرد. حسگر اثر انگشت این مدل روی کلید پاور قرار خواهد داشت و این گوشی، از NFC نیز بهره خواهد برد. هنوز اطلاعاتی درباره زمان معرفی این گوشی هواوی رسانه‌ای نشده اما گفته می‌شود در هفته‌های آینده، این گوشی برای بازار اروپا معرفی خواهد شد.

بهتر است این نکته را هم به یاد داشته باشید که این گوشی، شباهت به شدت زیادی به گوشی آنر 50 اس ای دارد. البته این گوشی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و به تراشه دایمنسیتی 900 مجهز شده است. همچنین تفاوت‌های دیگر مانند عدم پشتیبانی آنر 50 اس ای از کارت  حافظه میکرو اس دی و عدم عرضه این گوشی در قاره اروپا نیز وجود دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*