گوشی تاشو ویوو ایکس فولد

گوشی تاشو ویوو ایکس فولد با چیپست و دوربین‌هایی توانمند معرفی شد

گوشی تاشو ویوو ایکس فولد – Vivo X Fold با مشخصات فنی و امکانات درخور پرچمداران و قیمت بالا برای رقابت با گلکسی زد فولد سامسونگ معرفی شد.

سرانجام ویوو از اولین گوشی تاشو خودش رونمایی کرد. تقریباً هر چیزی که افشاگران در مورد این محصول گفته بودند، واقعیت داشت. این یعنی گوشی ویوو ایکس فولد از یک نمایشگر خارجی ۶.۵۳ اینچی AMOLED بهره می‌برد و وقتی دستگاه باز می‌شود، یک نمایشگر داخلی بزرگ ۸.۰۳ اینچی از نوع AMOLED E5 با رزولوشن ۱۸۰۰ در ۲۲۰۰ پیکسل و فناوری LTPO در دسترس کاربر قرار خواهد گرفت. هر دو نمایشگر نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی متغیر دارند و از +HDR10 پشتیبانی می‌کنند.

ویوو ایکس فولد ؛ رقیبی جدی برای گلکسی زد فولد ۳ سامسونگ

نمایشگر تاشو این گوشی از یک شیشه فوق باریک به نام SCHOTT UTG بهره می‌برد که رقیبی جدی برای شیشه فوق باریک روی نمایشگر گوشی‌های تاشو سامسونگ است. این نمایشگر موفق شده بالاترین امتیاز را از سوی Display Mate (امتیاز +A) کسب کند. دو حسگر اثر انگشت درون نمایشگرهای این گوشی گنجانده شده که هر دو از نوع اولترا سونیک هستند. لولای به کار رفته در وسط صفحه نیز از موادی با درجه هوافضا ساخته شده است که به صفحه اجازه می‌دهد بین ۶۰ تا ۱۲۰ درجه خم شود.

گوشی تاشو ویوو ایکس فولد

در قلب تپنده گوشی تاشو Vivo تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ کوالکام با همراهی ۱۲ گیگابایت رم حضور دارد. یک باتری ۴،۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی نیز وظیفه تأمین انرژی این دستگاه را برخوردار است که خود آن از طریق کابل با توان ۶۶ واتی در عرض تنها ۳۷ دقیقه شارژ می‌شود. باتری این گوشی از شارژ بی‌سیم با توان ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس با توان ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌هایی در رده پرچمداران

ویوو از دوربین‌هایی در رده پرچمداران استفاده کرده تا بتواند از این گوشی رقیبی جدی برای گوشی‌های گلکسی زد فولد سامسونگ بسازد. این گوشی به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزشگیر اپتیکال مجهز است که یک سنسور ۱/۱.۵۷ اینچی به نام Samsung GN5 در پشت آن حضور دارد. یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۲ برابری که از یک لنز ۴۷ میلی‌متری با دیافراگم f/2.4 استفاده می‌کند، یک دوربین با زوم ۵ برابری پریسکوپی (و ۶۰ برابری دیجیتال) و همچنین یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی ۱۱۴ درجه‌ای اولترا واید با گشودگی دیافراگم f/2.2 آن را همراهی می‌کنند.

گوشی تاشو ویوو ایکس فولد

وجود علامت تجاری برند زایس (Zeiss) روی ماژول دوربین این گوشی نشانگر همکاری دو شرکت ویوو و زایس در توسعه سیستم دوربین گوشی تاشو X Fold است. حاصل این همکاری، ارائه حالت‌های پیشرفته تصویربرداری زایس از جمله Texture Portrait و Motion Capture 3.0 و Zeiss Super Night Scene و همچنین Zeiss Nature Color بوده است. این دستگاه همچنین از دو دوربین سلفی بهره می‌برد که یکی از آن‌ها در داخل و دیگری در خارج نمایشگر گوشی قرار دارد.

شما می‌توانید روی گوشی ویوو ایکس فولد دو اپلیکیشن را به صورت همزمان اجرا کنید، در حالی که هر یک روی نیمی از نمایشگر تاشو قرار می‌گیرند. در همین حال شما می‌توانید روی پنجره‌های شناور اپلیکیشن‌هایی را نیز اجرا کنید و تجربه مالتی‌تسکینگ خوبی را روی این گوشی به دست بیاورید.

قیمت گوشی منعطف Vivo X Fold

این گوشی در حال حاضر فقط وارد بازار چین خواهد شد. رنگ‌بندی آن شامل رنگ‌های آبی، مشکی و خاکستری است، قیمت پایه آن 1300 یورو و قیمت نسخه با حافظه 256 گیگابایت آن 1450 یورو اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*