موتو G52

موتو G52؛ میانرده جدید موتورولا با اسنپدراگون 680 به میدان آمد

گوشی موتو G52 میان رده جدید موتورولا معرفی شد. این یک گوشی 4G با مشخصات و قیمتی مناسب مختص کسانی است که نیازی به یک گوشی 5G ندارند.

موتورولا سال 2022 را با معرفی گوشی پرچمدار Edge 30 Pro آغاز کرد. با اینکه در حال حاضر بسیاری علاقمندان در انتظار رونمایی از دو گوشی موتورولا Edge 30 و موتورولا Edge 30 Ultra هستند، این کمپانی تصمیم به معرفی محصول جدیدی در کلاس گوشی‌های میان رده گرفته است. همانطور که پیش‌بینی‌های قبلی نشان می‌داد، امروز گوشی موتو G52 رسما رونمایی شد. این محصول نسخه جدیدتری از Moto G51 به شمار می‌رود. با این وجود، G51 قابلیت اتصال 5G را داشت؛ اما G52 فاقد این ویژگی است. در ادامه به معرفی بیشتر این گوشی خواهیم پرداخت.

مشخصات فنی گوشی موتو G52

موتو G52

در محصول جدید موتورولا از تراشه‌های اسنپدراگون 680 استفاده شده است. کوالکام این چیپست‌ها را برای گوشی‌های 4G میانرده معرفی کرده است. بنابراین طبیعی است که توانایی پردازشی آن محدود باشد.‌ متاسفانه در حال حاضر هیچ کدام از تراشه‌های 4G کوالکام یا مدیاتک جذابیت چندانی ندارند. تراشه‌های Snapdragon 680 در واقع همان چیپست‌های اسنپدراگون 662 هستند که با معماری جدید 6 نانومتری ساخته شده‌اند. این چیپست از حیث مصرف انرژی عملکردی بهینه دارد و از پس اعمال ابتدایی بر می‌آید. با این حال نمی‌توان از آن انتظار اجرای بازی‌های سنگین و پرجزئیات را داشت.

صفحه نمایش گوشی موتو G52 اندازه‌ای 6.6 اینچی دارد و از پانل‌های اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد. این پانل نرخ رفرش 90 هرتزی داشته و نرخ سمپلینگ تماس آن هم برابر با 360 هرتز است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این گوشی باریک بوده و موتورولا به‌خوبی توانسته نسبت صفحه نمایش به بدنه مناسبی را برای میانرده جدیدش رقم بزند. بعلاوه، این محصول به طور پیشفرض به سیستم عامل اندروید 12 مجهز خواهد بود. موتورولا همچنین ارائه اندروید 13 برای این محصول را تضمین کرده و تا سه سال هم به‌روزرسانی‌های امنیتی را برای این گوشی عرضه خواهد کرد.

سیستم دوربین پشت Moto G52 سه‌گانه بوده و حسگر اصلی آن 50 مگاپیکسلی است. علاوه بر این، یک حسگر فوق عریض هشت مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی ماکرو نیز در کنار دوربین اصلی به کار رفته‌اند. همچنین دوربین سلفی این گوشی هم رزولوشن 16 مگاپیکسلی خواهد داشت.

موتو G52

ظرفیت باتری این گوشی 5000 میلی آمپر ساعت است و شارژ آن با توان 33 وات انجام می‌شود. موتو جی 52 همچنین با شش گیگابایت رم به بازار عرضه خواهد شد و میزان حافظه داخلی آن 128 گیگابایت خواهد بود. البته امکان ارتقای حافظه این گوشی از طریق درگاه کارت حافظه میکرو اس دی فراهم است. بعلاوه، موتورولا نیز ظاهرا به جرگه استفاده‌کنندگان از قابلیت رم مجازی پیوسته و امکان ارتقای رم موتو G52 به اندازه 1.5 گیگابایت را فراهم کرده است.

میانرده جدید موتورولا همچنین از حسگر اثر انگشت نیز بهره خواهد برد. این حسگر بر روی قاب کناری گوشی قرار خواهد داشت. در این میان، کسب استاندارد IP52 برای ایمنی در برابر نفوذ آب، جک 3.5 میلیمتری هدفون، اسپیکرهای استریو با پشتیبانی از دالبی اتموس و NFC نیز از دیگر مشخصات این محصول به شمار می‌روند.

قیمت Moto G52

گوشی میانرده جدید موتورولا در دو نسخه مختلف روانه بازار خواهد شد. نسخه پایه به 6 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی مجهز است و 190 دلار قیمت دارد. همچنین، نسخه بالاتر آن با 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی نیز با قیمت 215 دلار به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*