نسل جدید هوندا HR-V

قیمت و مشخصات نسل جدید هوندا HR-V اعلام شد

قیمت و مشخصات نسل جدید هوندا HR-V اعلام شد. هوندا HR-V ویژه بازار آمریکا اکنون بر پایه پلتفرم سیویک توسعه پیدا کرده و نسبت به قبل بزرگ‌تر شده است. در ادامه با مشخصات و امکانات این خودرو آشنا می‌شویم.

هوندا به تازگی از نسل جدید HR-V برای بازار آمریکا پرده برداشت. نسخه آمریکایی هوندا HR-V نسبت به نسخه اروپایی آن بسیار تفاوت دارد؛ چرا که آمریکایی‌ها بر خلاف اروپایی‌ها به خرید خودروهای بزرگ تمایل بیشتری دارند. در همین راستا هوندا شاسی بلند HR-V را در بازار اروپا بر اساس پلتفرم هاچ بک جاز و برای بازار آمریکا بر اساس پلتفرم نسل جدید سیویک ساخته است.

قیمت و مشخصات نسل جدید هوندا HR-V 

نسل جدید هوندا HR-V

طول نسل جدید هوندا HR-V اکنون نسبت به قبل حدود 239 میلی‌متر و فاصله محوری آن نیز حدود 43 میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. مشتریان در بازار آمریکا باید برای این خودرو بسته به نوع مدل حدود 23 هزار و 650 تا 28 هزار و 950 دلار هزینه کنند. البته به این قیمت‌ها هزینه 1245 دلاری حمل تا مقصد نیز اضافه خواهد شد.

نسل جدید هوندا HR-V

نسل جدید هوندا HR-V فقط با یک موتور 2 لیتری تنفس طبیعی 4 سیلندر متعلق به سیویک به فروش می‌رسد که می‌تواند قدرتی برابر با 187 اسب بخار و گشتاور 187 نیوتن‌متر را به تولید برساند. در واقع این پیشرانه نسبت به پیشرانه 1.8 لیتری نسل قبلی حدود ۱۷ اسب بخار قدرت و حدود ۱۵ نیوتن‌متر گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. یک گیربکس CVT نیز قدرت تولیدی از این پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. همچنین مشتریان با پرداخت ۱۵۰۰ دلار می‌توانند سامانه چهار چرخ محرک را نیز برای این شاسی بلند ژاپنی سفارش دهند.

نسل جدید هوندا HR-V

هوندا اعلام کرد سامانه چهار چرخ محرک استفاده شده در نسل جدید هوندا HR-V قادر است در شرایط لغزنده نسبت به نسل قبلی نیروی بیشتری را به چرخ‌های عقب منتقل کند. ضمن این که تمام نسخه‌های این خودرو اعم از محرک جلو و چهار چرخ محرک به شکل استاندارد از سیستم کنترل پایین رفتن از سراشیبی نیز بهره می‌برند. کم‌مصرف‌ترین مدل این شاسی بلند به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر حدود 8.4 لیتر سوخت مصرف خواهد کرد.

شاسی بلند ژاپنی

هوندا HR-V مدل 2023 از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی به سیویک دارد. در واقع در این شاسی بلند نیز طراحان از نمایشگر تبلتی در بالای داشبورد، کنترل‌های دوار سیستم تهویه و نوار لانه‌زنبوری روی دریچه‌ها تهویه استفاده کردند. هرچند چیدمان کنسول و دکمه‌های این خودرو با سیویک متفاوت است.

شاسی بلند ژاپنی

تیپ پایه LX با قیمت 23 هزار و 650 دلار و تیپ اسپرت با قیمت 25 هزار و 650 دلار به شکل استاندارد از نمایشگر مرکزی 7 اینچی و صفحه‌آمپر دیجیتالی 7 اینچی بهره می‌برند. البته هوندا برای تیپ EX-L با قیمت 27 هزار و 450 دلار نمایشگر مرکزی 9 اینچی را در نظر گرفته که از اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم نیز برخوردار است. گفتنی است با وجود این که این خودرو ویژه بازار آمریکا طراحی شده، اما هوندا می‌خواهد آن را طی ماه‌های آینده با نام ZR-V در چین و اروپا به فروش برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*