سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

تصاویر کابین چری آریزو 5 GT برای اولین بار منتشر شد

تصاویر کابین چری آریزو 5 GT برای اولین بار به صورت رسمی منتشر شدند. سدان اسپرت Chery Arrizo 5 GT، به زودی معرفی و احتمالا به بازار ایران هم وارد خواهد شد.

سدان اسپرت جدید چینی‌ها تقریبا در هفته‌های گذشته در خیابان‌های چین شکار شده بود و اکنون وقت آن رسیده است تا به داخل کابین این خودرو برویم. به طور خلاصه این نسخه، یک تریم اسپرت از Chery Arrizo 5 Plus محسوب می‌شود که با رنگ مشکی و پیشرانه‌ قوی‌تر، یک سدان اسپرت خوش ساخت را وعده می‌دهد.

معرفی چری آریزو 5 GT و نگاهی به کابین این خودرو

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

همانطور که می‌دانید، آریزو مسئول ساخت خودروهای سدان شرکت چری است و در آخرین حرکت خود، تصمیم گرفته تا کمی هم دل جوانان چینی را بدست آورد. در کل به نظر می‌رسد که صنعت خودروسازی چین در سال گذشته با تمرکز بیشتر بر روی ساخت شاسی بلندهای آفرودی و نسخه‌های اسپرت از سدان‌های معمولی، سعی داشته تا جوانان چین را به سمت خودروهای بومی این کشور بکشاند. چری آریزو 5 GT هم دقیقا بر همین اساس ساخته شده است!

مشخصات فنی

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

ما با آریزو 5 معمولی و مدلِ پلاس آن، تقریبا آشنا هستیم اما نسخه‌ی GT این سدان، تقریبا قواعد بازی را عوض می‌کند. در زیر کاپوت این خودرو، با یک پیشرانه 1.6 لیتری توربو شارژ طرف هستیم که با 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور، می‌تواند چری آریزو 5 GT را در کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. همچنین از آن جایی که این نسخه بر اساس آریزو 5 پلاس ساخته شده است، باز هم همان گیربکس اتوماتیک 7 سرعته را شاهد هستیم.

طراحی کابین چری آریزو 5 GT

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

اتاق این خودرو، جایی است که می‌تواند تمام نیازهای یک جوان را بر طرف کند. ترکیبی از اسپرت بودن در کنار رعایت کردن بالانس هزینه‌های تمام شده، قادر است تا هر کسی را وسوسه کند. در تصاویر رسمی جدید که از کابین چری آریزو 5 GT بدست ما رسیده است، می‌توانیم نمایشگر دوال اسکرین را ببینیم که تقریبا نصف داشبورد را اشغال کرده است. همچنین بد نیست بدانید که این نوع نمایشگرها، آخرین ترند طراحی هستند.

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

در ادامه سعی شده است تا داشبورد، در ساده‌ترین حالت خود باقی بماند و همچنان طراحی یک دست خود را حفظ کند. بنابراین دکمه‌های فیزیکی تا جای ممکن، از داشبورد کابین چری آریزو 5 GT حفظ شده‌اند؛ البته هنوز می‌توانید آن‌ها را بر روی فرمان ببینید. به علاوه طرح سه پره‌ و دو رنگ فرمان هم از همان چیزهایی است که هر کسی را مجذوب خود می‌کند.

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

حالا به کنسول وسطی می‌رویم. در این قسمت هم به جز اهرم تعویض دنده، دو جالیوانی، کلید‌های گرم کن صندلی و چند کلید دیگر، شارژر وایرلس و یک محفظه کوچک برای قرار دادن وسایل اضافی، چیز دیگری دیده نمی‌شود.

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

همچنین کنسول وسطی از یک طرح مشکی پیانویی زیبا بهره می‌برد که در کنار تریم ذغالی مات کابین، نمای به شدت جذابی را خلق کرده است. به طور کلی تریم کابین از چرم مشکی با دوخت نارنجی در صندلی‌ها و چرم ذغالی برای قسمت‌هایی مثل داشبورد و روکش درب‌ها تشکیل شده است که واقعا با سلیقه جوانان مطابقت دارد.

طراحی ظاهری

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

اما هنر طراحان چینی، فقط در کابین چری آریزو 5 GT خلاصه نشده است! اگر از دور به این سدان اسپرت نگاه کنید، یک لکسوس مشکی رنگ را خواهید دید. دلیل این موضوع، در طرح زیبای چراغ‌ها و جلو پنجره‌ی لوزی شکل آن نهفته است. اما چراغ ای ای دی L شکل، شاید اصلی ترین چیزی باشد که این سدان چینی را به یک لکسوس درچه دو تبدیل کرده است.

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

همچنین رینگ‌های 5 پره مشکی به همراه کالیپر ترمز نارنجی رنگ هم هنر چری را تکمیل کرده است. همچنین علامت GT هم بر روی جلو پنجره حک شده تا تمایز این نسخه را بیش از پیش به رخ همه بکشد.

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

از نمای کناری، به سرعت عبور می‌کنیم چرا که این قسمت، فرق زیادی با مدل آریزو 5 پلاس ندارد و حسن ختام چینی‌ها در قسمت عقب چری آریزو 5 GT خلاصه می‌شود.

سدان اسپرت چری آریزو 5 GT

در این نما، چراغ‌های خطر مشکی رنگ جدیدی را داریم که واقعا با بدنه‌ی خودرو هماهنگ هستند. همچنین یک اسپویلر به اصطلاح «دم اردکی» یا همان “duck tail” هم به صندوق عقب کوتاه آن اضافه شده است. نهایتا به دیفیوزر اسپرت و سیستم اگزوز چهار کاناله می‌رسیم که اگر واقعی و از نوع فعال باشند، باید فروش چری آریزو 5 GT را تضمین شده دانست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*