شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو

شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو با دوربین لایکا و قدرتمندترین تراشه کوالکام معرفی شدند

گوشی‌های خانواده Xiaomi 12S در دو نسخه شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو با دوربین لایکا، قیمت مناسب و چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ معرفی شدند.

کمپانی شیائومی سرانجام از دو گوشی خانواده شیائومی ۱۲ اس به نام‌های ‌Xiaomi 12S و Xiaomi 12S Pro رونمایی کرد. این دو گوشی دقایقی پیش به عنوان حاصل نخستین همکاری دو شرکت شیائومی و شرکت دوربین‌سازی مطرح لایکا معرفی شده‌اند.

شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو

شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو؛ مشخصات فنی و امکانات

دو گوشی جدید سری 12S شیائومی شباهت زیادی با یکدیگر دارند. در واقع بیشترین تفاوت آن‌ها در ابعاد نمایشگر و دوربین پشتی است. مدل استاندارد از یک نمایشگر ۶.۲۸ اینچی AMOLED با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی بهره می‌برد که نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی دارد. در آن سو مدل بزرگ‌تر 12S Pro به یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با همین مشخصات مجهز است.

شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو

در حالی که هر دو گوشی از لنزهای برند لایکا بهره می‌برند، اما با یکدیگر متفاوت هستند. نسخه معمولی شیائومی ۱۲ اس به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله ماکرو مجهز است. اما مدل پرو از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک لنز ۵۶۰ مگاپیکسلی اولترا واید به همراه یک لنز ۵۰ مگاپیکسلی دیگر تله فوتو با زوم اپتیکال استفاده می‌کند. هر دو گوشی همچنین به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی مجهز هستند.

شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو

هر دو گوشی از چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرت می‌گیرند و می توانند تا ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی پرسرعت UFS 3.1 و ۱۲ گیگ رم LPDDR5 را ارائه کنند. باتری نسخه معمولی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که با توان ۶۷ واتی شارژ می‌شود، در حالی که نسخه پرو از یک باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با توان شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی قدرت می‌گیرد. هر دو گوشی همچنین شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات را هم ارائه می‌کنند.

شیائومی ۱۲ اس و ۱۲ اس پرو

در سایر بخش‌ها هم این دو گوشی شبیه به یکدیگر هستند. از مهم‌ترین این امکانات می‌توان به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر، محافظ صفحه گوریلا گلس ویکتوس، سیستم عامل اندروید ۱۲ با رابط کاربری سفارشی MIUI 13، پشتیبانی از دو سیم کارت، وای فای 6E، بلوتوث نسخه ۵.۲، GPS با فرکانس دوگانه، فرستنده مادون قرمز، NFC و پورت USB-C اشاره کرد.

قیمت خانواده Xiaomi 12S

قیمت این دو گوشی به عنوان پرچمدار، فوق‌العاده است. نسخه پایه ۱۲ اس با ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی حدوداً‌ ۶۰۰ دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه پایه مدل ۱۲ اس پرو با قیمت حدود ۷۰۰ دلار ارائه می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*