گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

شیائومی ۱۲ اس اولترا معرفی شد؛ شاهکار چینی با سنسور دوربین ۱ اینچی و لنز لایکا

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا – Xiaomi 12S Ultra با یک سورپرایز بزرگ معرفی شد؛ یک دوربین ۱ اینچی که می‌تواند بهترین دوربین به کار رفته در گوشی‌های هوشمند باشد!

سرانجام شیائومی ۱۲ اس اولترا معرفی شد. این گوشی در بخش دوربین خودش به لطف لنزهای برند لایکا پیشرفت چشمگیری داشته و از آخرین تراشه سری اسنپدراگون کوالکام قدرت می‌گیرد.

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

این گوشی با سنسورهای نیم اینچی برای دوربین زوک پریسکوپی و اولترا واید، شباهت‌هایی با مدل نسل قبلی خودش شیائومی می ۱۱ اولترا دارد. اما سنسور دوربین اصلی آن را می‌توان «شگفت‌انگیزترین دوربین به کار رفته روی یک گوشی در جهان» دانست!

سنسور ۱ اینچی Sony IMX989؛ بهترین دوربین روی یک موبایل

ما در مورد سنسور پرچمدار ۱ اینچی Sony IMX989 با رزولوشن ۵۰.۳ مگاپیکسلی و یک لنز واید ۲۳ میلی متری صحبت می‌کنیم. این بزرگ‌ترین سنسور دوربین است که می‌توان روی یک گوشی هوشمند یافت و می‌توانید پیکسل‌هایی به بزرگی ۳.۲ میکرومتر را در یک راهکار تقسیم پیکسل ۴ در ۱ با حالت ۱۲.۵ مگاپیکسلی ارائه کند.

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

ظاهراً لایکا هم طراحی و هم بخش نرم افزاری دوربین‌های گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا را بر عهده داشته است. این شرکت از یک لنز 8P در جلوی سنسور غول پیکر ۱ اینچی این گوشی استفاده کرده که تا جلوی مسائلی مثل لنز فلیر، انحراف رنگ و جوله شبح‌طوری را بگیرد. برای ساخت این لنز همچنین از پوشش مستحکم، جنس کوپلیمر الفین حلقوی و یک فیلتر نور مادون قرمز با فناوری پوشش چرخشی استفاده شده است. چینش دوربین‌های پشتی این گوشی درست شبیه به دوربین‌های کامپکت بازار است.

لایکا در بخش نرم افزاری این دوربین نیز دو حالت عکاسی “Leica Authentic Look” و “Leica Vibrant Look” را ارائه می‌کند. اولی با تمرکز روی کنتراست سایه و نور و اضافه کردن عمق میدان به عکس، تصویری واقعی را ایجاد می‌کند. دومی هم با استفاده از قدرت محاسبات عکاسی هوشمند شیائومی و تکنیک‌های زیباسازی لایکا، عکس‌ها را درخشان‌تر و جذاب‌تر می‌کند. علاوه بر این‌ها فیلترهای مخصوص لایکا از جمله Leica Vivid ،Leica Natural ،Leica BW Natural و Leica BW High Contrast نیز در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

دو دوربین دیگر روی قاب پشتی گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا همان سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX586 با ابعاد ۱/۲.۰ اینچی به کار رفته در نسل گذشته هستند. یکی اولترا واید ۱۳ میلی متری با دیافراگم f/2.2 است که فوکوس خودکار و عکاسی ماکرو دارد. دومی یک دوربین تله فوتو ۱۲۰ میلی‌متری پریسکوپی با دیافراگم f/4.1 است. هر دو می‌توانند بعد از پیکسل باینینگ، عکس‌های ۱۲ مگاپیکسلی با اندازه پیکسل‌های ۱.۶ میکرومتری بگیرند.

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

گوشی Xiaomi 12S Ultra می‌تواند با فرمت JPEG یا HEIF در حالت ۸ بیت و همچنین فایل‌های خام ۱۰ بیتی DNG RAW بگیرد. در بخش ویدیوگرافی نیز این نخستین گوشی اندرویدی با پشتیبانی از فیلمبرداری Dolby Vision HDR است. ویدیوهای ۱۰ بیتی h.265 در این گوشی در حالت HLG با فضای رنگی Rec.2020 و رزولوشن‌های 4K و FullHD ضبط می‌شوند. همچنین در رزولوشن 4K نرخ فریم ۳۰ و ۶۰ فریم بر ثانیه است با سرعت ۸۰ مگابیت بر ثانیه است. در رزولوشن 1080p نیز ویدیوها با همین نرخ فریم ولی با سرعت متفاوت ۳۵ و ۵۵ مگابیت بر ثانیه ضبط می‌شوند.

مشخصات فنی

پرچمدار جدید شیائومی فقط در بخش عکاسی و فیلمبرداری پیشرو نیست، در دیگر بخش‌های فنی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یک نمایشگر ۶.۷۳ اینچی با پنل E5 Super AMOLED که رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی دارد روی قاب جلویی این گوشی نقش بسته است. این نمایشگر از فناوری AdaptiveSync Pro پشتیبانی می‌کند که می‌توان نرخ رفرش متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارائه کند.

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

باتری این پرچمدار توانمند ظرفیت ۴۸۶۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که با توان ۶۷ واتی به صورت سیمی و ۵۰ واتی به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود و از فناوری شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات نیز پشتیبانی می‌کند. شیائومی برای مدیریت حافظه از دو چیپ سفارشی Surge استفاده کرده است. چیپ Surge P1 Charging که از باتری در برابر شارژ بیش از حد محافظت می‌کند و باعث افزایش طول عمر آن می‌شود. چیپ Surge G1 نیز استفاده از باتری را مدیریت کرده و باعث بهبود شارژدهی آن می‌شود.

اما در قلب تپنده گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا ، قدرتمندترین چیپست اندرویدی بازار یعنی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ حضور دارد که ۸ یا ۱۲ گیگ رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگ حافظه پرسرعت UFS 3.1 آن را همراهی می‌کنند. چیپست جدید اسنپدراگون ادعای بهبود عملکرد ۱۰ درصدی در GPU و CPU و همینطور بهبود ۳۰ درصد مصرف انرژی نسبت به نسل گذشته را دارد. شیائومی همچنین برای خنک کردن زیر قاب این گوشی از یک مکانیزم خنک‌کننده مایع سه بعدی استفاده کرده که از شبکه‌ی مویرگی برای پمپاژ مایع خنک کننده در جهت مخالف ناحیه گرم شده استفاده می‌کند.

گوشی شیائومی ۱۲ اس اولترا

این گوشی درست مثل گوشی شیائومی می ۱۱ اولترا از اسپیکرهای استریو با برند Harman Kardon استفاده می‌کند و از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. نرم افزار آن را هم اندروید ۱۲ با رابط کاربری سفارشی MIUI 13 تشکیل می‌دهد.

وزن این پرچمدار قدرتمند ۲۲۵ گرم است و به بدنه‌ای مقاوم در برابر آب و گرد و غبار به لطف گواهی IP68 مجهز شده است. این گوشی همچنین در دو نسخه مشکی و سبز عرضه خواهد شد که جنس بدنه آن‌ها شبیه به چرم طبیعی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. فقط میتونم بگم wow

  2. چه عجب شیامی گوشی ضد آب هم ساخت ایا این اولیشه یا من اشتباه میکنم