صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

صندلی های خلبانی جدید بنتلی بنتایگا؛ شاهکار مهندسی بریتانیا و بهترین صندلی‌های جهان

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا – Bentley Bentayga، حتی از صندلی‌های جت های خصوصی هم بهتر هستند و در تمام جهان نظیر ندارند. اما چه چیزی این صندلی‌ها را تا این حد خاص می‌کند.

بنتلی بنتایگا مدل 2022 با معرفی نسخه‌های «بلندتر» یا همان “Long Wheelbase Version” و «آزور» تا اینجای کار پای خود را در سگمنت شاسی بلندهای سایز بزرگ محکم کند اما نسخه‌ی چهار سرنشینه بنتلی بنتایگا مدل 2022، یا صندلی‌های خاص خود واقعا در لیگ دیگری قرار دارد. اما چرا این صندلی‌ها لیاقت یک نوشته اختصاصی را دارند و تا این اندازه پیچیده هستند؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

نگاهی به صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

در هر کدام از صندلی‌های ردیف عقب این شاسی بلند بریتانیایی، 12 موتور الکتریکی مستقل وجود دارد که به وسیله 3 شیر پنوماتیک هوشمند و یک ECU اختصاصی، می‌تواند 22 حالت مختلف را به سرنشینان هدیه دهد. همچنین سنسورهای نصب شده در این صندلی‌ها، با الگوریتم‌های کایروپراکتیک هماهنگ شده‌ اند تا بهترین برنامه‌ ماساژ را در اختیار سرنشینان کابین قرار دهند.

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

این سیستم که با نام “Bentley’s Postural Adjustment” یا همان «سیستم تنظیم وضعیت بنتلی» شناخته می‌شود، شاید در نگاه اول همان صندلی ماساژور معمولی باشد اما این سیستم در برابر ماساژورهای معمولی، مثل خودرو فرمول یک در برابر یک ماشین شهری 12 هزار دلاری است.

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

ماساژورهای معمولی در صندلی خودروها، معمولا یک سیستم دو بعدی ماساژ با گوی‌های چرخان است اما در صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا، با یک ماساژور 3 بعدی طرف هستیم که با ایجاد تغییرات کوچک در پستی و بلندی صندلی‌ها، بیشترین گردش خون را در اختیار بدن سرنشینان قرار می‌دهد.

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

در ادامه به حالت VIP می‌رسیم. در این حالت‌، صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا تقریبا به عقب خم می‌شوند، مانیتور ردیف عقب کمی به سمت جلو می‌آیند و زیرپایی صندلی هم باز می‌شود. دقیقا شبیه به صندلی های ردیف فرست کلاس در هواپیما! البته حالت «بیزینس مود» هم اینجاست تا سرنشینان کمی حالت‌ رسمی‌تری داشته باشند.

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

اما مگر می‌شود که یک اتاق اختصاصی، از سیستم گرمایش ویژه بهره مند نباشد؟ شرکت بنتلی عنوان کرده است که بنتایگا مدل 2022 در نسخه چهار سرنشینه، از یک سیستم گرمکن صندلیِ به شدت ویژه بهره می‌برد که نسبت به دیگر رقیبان خود، تقریبا 40 درصد بهینه‌تر است. این سیستم با توجه به سنسورهای نصب شده بر روی صندلی و دستورات کاربر، می‌تواند در 7 حالت مختلف تنظیم شود.

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

برتری این سیستم نسبت به گرم کن‌های دیگر، به فن آن مربوط می‌شود که نسبت به فن‌های گرم کن معمولی، 80 درصد جریان هوای بیشتری تولید می‌کند و صدای فوق العاده کمی هم دارد. در حقیقت بنتلی به قدری نسبت به صندلی‌های جدید خود مطمئن است که در مورد آن‌ها عنوان می‌کند:

سیستم‌های هوشمند صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا به قدری پیشرفته هستند که وقتی در حالت خودکار قرار می‌گیرند، حتی زودتر از خود سرنشینان می‌توانند تنظیمات آن‌ها را پیش بینی کنند. چیزی که تا امروز در هیچ خودرویی در هیچ جای جهان وجود نداشته است.

صندلی های خلبانی بنتلی بنتایگا مدل 2022

در پایان به برنامه اختصاصی بنتلی برای کنترل این صندلی‌ها می‌رسیم که خریداران می‌توانند به راحتی آن را بر روی گوشی‌های خود نصب و حتی بدون لمس دکمه‌ها هم کابین رویایی خود را خلق کنند.