شماره گذاری سمند و تیبا

رئیس پلیس راهور: با هیچ امضای طلایی اجازه شماره‌ گذاری سمند و تیبا را نمی‌دهیم

سردار سید کمال هادیانفر به عنوان رئیس پلیس راهور انتظامی کشور از توقف قطعی شماره‌ گذاری سمند و تیبا خبر داد.

از مدت‌ها پیش زمزمه‌هایی مبنی بر توقف شماره گذاری سمند و تیبا به گوش می‌رسید؛ حالا این اتفاق به وقوع پیوسته است. رئیس پلیس راهور ساعاتی پیش با حضور در میان خبرنگاران، با قاطعیت اعلام کرد تحت هیچ شرایط و با هیچ امضای طلایی اجازه شماره‌ گذاری سمند و تیبا را نخواهیم داد.

به گفته سردار هادیانفر، خودروهایی که تولید سال 1399 یا 1400 هستند، تحت هیچ شرایطی نمی‌توانند پلاک سال 1401 دریافت کنند؛ زیرا این کار با قوانین و شرعیات منافات دارد. بنابراین خودروهایی که در هر سال تولید می‌شوند پلاک همان سال را دریافت خواهند کرد.

علاوه‌بر این موارد و توقف شماره گذاری سمند و تیبا مشخص شد افرادی که دارای نمره منفی هستند، به هیچ عنوان امکان دریافت گواهینامه در کشورهای دیگر را ندارند و استعلام‌شان رد خواهد شد.

از ماه‌ها پیش مشحص شده بود که دولت تمرکز اصلی خود را به بحث واردات خودرو اختصاص داده است. رئیس پلیس راهور تاکید کرد اگر قرار است خودروهای خارجی به داخل کشور راه یابند، باید از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشند و از لحاظ کیفی بتوانند به نیازهای اصلی مردم پاسخ دهند؛ زیرا خودروهای بی‌کیفیت خارجی و ماشین‌های لوکسی که منجر به تفاخر می‌شوند، پلاک نخواهند شد.

رئیس پلیس راهور کشور با صراحت راجع‌به ماشین‌های خارجی حرف زد و تکلیف خودروهای آمریکایی را روشن کرد. ماشین‌های آمریکایی تحت هیچ شرایطی پلاک نمی‌شوند؛ زیرا از فاکتورهای کمی و کیفی مشخص‌شده برخوردار نیستند.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا توقف شماره‌ گذاری به خودروهای تیبا و سمند محدود شده یا در آینده باید منتظر چنین اتفاقی برای خودروهای دیگر نیز باشیم؟ نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با گجت نیوز به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*