شاسی بلند هیبرید جیلی FX11

شاسی بلند هیبریدی جیلی FX11، رقیب جدید اسپورتیج به صورت رسمی معرفی شد

جیلی FX11 شاسی بلند جدید هیبرید و خانوادگی Geely است که با طراحی منحصر به فرد خود، قصد دارد تا در برابر کیا اسپورتیج کره‌ای، قد علم کند.

فرقی ندارد که به دنبال یک در بازار جین به دنبال یک خودرو خانوادگی یا سوپر اسپرت 700 اسب بخاری باشید؛ چینی‌ها همیشه شما را سورپرایز خواند کرد. در ادامه با جدیدترین شاسی بلند 7 نفره‌ی جیلی همراه خواهیم شد که نسل بعدی یا در حقیقت نسل دوم جیلی اطلس محسوب می‌شود.

نگاهی به شاسی بلند جیلی FX11

شاسی بلند هیبرید جیلی FX11

جیلی اطلس یا همان «جیلی Boyue»، شاسی بلند سه ردیفه‌ای بود که اگر به ظاهر آن نگاه می‌کردید، به یاد خودروهای مدل 2010 می‌افتادید؛ چیزی که جیلی اصلا به آن علاقه‌ای نداشت. بنابراین مدیران Geely پس از 6 سال تصمیم گرفتند تا اطلس را از رقابت خارج کند و به جای آن، FX11 را به میدان بفرستد. در پشت این خودرو، دو عبارت چینی یعنی “吉利汽车” و “星耀” را داریم که اولی به معنای «گروه خودروسازی جیلی» و دومی به معنای “Xingyao” یا همان «درخشش ستاره» است. پس بهتر است بگوییم که جیلی FX11 شاید با نام «جیلی Xingyao» هم به بازار بیاید.

شاسی بلند هیبرید جیلی FX11

همچنین می‌دانیم که این شاسی بلند هیبریدی بر اساس پلتفرم CMA که حاصل همکاری ولوو و جیلی است ساخته شده. تمام خودروهایی که از این پلتفرم بهره می‌برند، همگی در حالت پایه و استاندارد، به سیستم رانندگی خودکار سطح 2 مجهز خواهند بود. امکانات این سیستم شامل کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از بین خطوط و دستیار باقی ماندن در بین خطوط، کنترل خودرو در سربالایی و سرپایینی، ترمز اضطراری و سیستم نور بالای اتوماتیک می‌شود.

در مورد مشخصات فنی هم هنوز اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار ندارد اما گفته می‌شود که جیلی FX11 به پیشرفته‌ترین و بهینه‌ترین سیستم هیبرید جیلی مجهز خواهد بود. این عبارت به معنی آن است که جیلی FX11 از یک پیشرانه بنزینی 4 سیلندر توربو شارژ 1.5 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی قدرتمند بهره می‌برد که در نهایت هر دو آن‌ها می‌توانند 317 تا 500 اسب بخار تولید کنند. همچنین اگر پلاگین هیبرید بودن این خودرو تایید شود، باید گفت که شعاع حرکت جیلی FX11 در هر بار شارژ، به بیش از 1000 کیلومتر خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*