چانگان استار 9 برقی

چانگان استار 9 برقی؛ ون الکتریکی کمپر چینی‌ها با شعاع حرکت 250 کیلومتر + ویدیو

چانگان استار 9 برقی، یک ون برقی مناسب طبیعت گردی و کمپ است که با هر بار شارژ می‌تواند 250 کیلومتر را طی کند. پس با ما همراه باشید تا Changan Star 9 را بهتر بشناسید.

سفرهای آفرودی و طبیعت گردی گروهی به شکل عجیبی در کشور چین رواج پیدا کرده‌اند. همچنین تخصص چشم بادامی‌ها در ساخت خودروهای برقی باعث شده است تا روز به روز، محصولات EV بیشتری را در این کشور ببینیم. امروز به سراغ یکی از جدیدترین ون‌های چینی یعنی Changan Star 9 می‌رویم که برای سفرهای طبیعت گردی سبک و کسب‌ و کارهای شهری، یک گزینه‌ی بی نظیر خواهد بود اما قبل از هر چیزی با ما همراه باشید تا در یک تور ویدیویی، به سراغ کابین جا دار و چهره‌ی ساده و بی آلایش جدیدترین محصول Changan برویم.

معرفی چانگان استار 9 برقی

تقریبا می‌توان گفت که شرکت‌های سایک، فاو، دانگ فنگ و چانگان، بازار سگمنت MPV یا همان ون و مینی‌ ون‌های کشور چین را در دست خود گرفته‌اند. همچنین اکثر این شرکت‌ها، با غول‌های خودروسازی بزرگ دنیا همکاری می‌کنند.

چانگان استار 9 برقی

چانگان تقریبا رابطه‌ خوبی با سوزوکی، میتسوبیشی، مزدا و فورد دارد و در بسیاری از محصولات خود، از پیشرانه‌های با کیفیت ژاپنی استفاده می‌کند. در سال 2013 بود که مینی ون چند کاربردی چانگان استار 4500 با پیشرانه 1.3 لیتری ساخت میتسوبیشی، به خیابان‌های چین آمد و نسخه‌ی فیس لیفت و بزرگ‌تر همین خودرو در سال 2015 با 200 سی سی افزایش حجم پیشرانه، به چانگان استار 9 تغییر نام داد. اما چانگان استار 9 برقی با همزاد بنزینی خود چه تفاوت‌هایی دارد؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

طراحی ظاهری و تفاوت‌ها نسبت به نسخه بنزینی، مشخصات فنی و قیمت

چانگان استار 9 برقی

اگر به طور خلاصه بگوییم، چانگان استار 9 برقی و بنزینی از نظر طراحی ظاهری و چهره‌، تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند. ابعاد این نسخه دقیقا به مانند مدل بنزینی برابر با 4430 میلی متر طول، 1655 میلی متر عرض و 1950 میلی متر ارتفاع است. داستان جایی شروع می‌شود که به محور عقب یعنی جایی که یک موتور الکتریکی جدید قرار دارد می‌رویم. در این قسمت با یک موتور الکتریکی با قدرت 75 اسب بخار و 220 نیوتن متر گشتاور طرف هستیم. قدرت این موتور از پکیج باتری‌های لیتیوم یون 36 کیلو وات ساعتی نشات می‌گیرد که در هر بار شارژ می‌توانند حدود 250 کیلومتر را طی کنند. همچنین از آن جایی که موتور الکتریکی در محور عقبی قرار دارد، طراحان این خودرو حتی به خود زحمت نداده‌اند تا جلو پنجره‌ی آن را به یک جلو پنجره یک دست تغییر دهند.

چانگان استار 9 برقی

اکنون به قسمت کابین چانگان استار 9 برقی می‌رسیم و مطمئن هستیم که این بخش از خودرو، شما را شوکه خواهد کرد. طراحان شرکت چانگان تصمیم گرفته‌اند تا طراحی اتاق این ون الکتریکی را بدون تغییر و دست نخورده باقی بگذارند. البته تریم آبی به قاب سیستم مولتی مدیا و دریچه‌های سیستم تهویه هوا اضافه شده است!

به طور کلی می‌توان گفت که پلاستیک‌های خشک و بی کیفیت و تجهیزات مربوط به اوایل سال‌های 2000 میلادی، تقریبا تمام چیزی است که در کابین چانگان استار 9 برقی فراهم شده. حتی ترمز دستی را هم داریم؛ چیزی که اصلا در خودروهای جدید چینی وجود ندارد. اما خبر خوب این است که شما می‌توانید کابین این ون برقی را هم با فرمت صندلی دار و هم بدون صندلی، داشته باشید.

چانگان استار 9 برقی

در انتهای کار به قیمت چانگان استار 9 برقی و باید بگوییم که کارشناسان چانگان به کلی عقل خود را از دست داده‌اند. گفته می‌شود که قیمت این ون EV زشت و عتیقه، در حدود 146 هزار یوان یعنی چیزی معادل 22 هزار دلار است. به هر حال شاید این خودرو در پارامترهای جان سخت بودن و شاید قیمت پایین (نسبت به مینی ون های خانوادگی)، کمی برتری داشته باشد اما زمانی که به فاکتورهایی مثل امکانات یا تجهیزات رفاهی و طراحی ظاهری می‌رسیم، در برابر مینی ون هایی مثل وولینگ جیاچن، هایما 7X-E و دنزا D9، اصلا حرفی برای گفتن ندارد.

متاسفانه عملکرد Changan Star 9 EV هنوز در جاده‌های خارج از شهر تست نشده است اما با توجه به ظاهر آن می‌توان گفت که این ون برقی، واقعا پتانسیل تبدیل شدن به یک خودرو کمپر و مسافرتی را دارد. پس بیایید و به EV جدید و زشت جدید چانگانی‌ها، یک فرصت بدهیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*