تغییرات اینستاگرام

تغییرات اینستاگرام صدای کایلی جنر و کیم کارداشیان را هم درآورده است!

تغییرات اینستاگرام باعث گلایه اینفلوئنسرهای معروفی چون کیم کارداشیان و کایلی جنر هم شد. از نظر آن‌ها اینستاگرام با تیک تاک در رقابت است.

همانطور که می‌دانید کایلی جنر و کیم کارداشیان از ستارگان و اینفلوئنسرهای پرطرفدار Instagram هستند. آن‌ها در مجموع بیش از ۶۸۶ میلیون دنبال کننده دارند. اخیرا این دو سلبریتی از اینستاگرام انتقاد کرده‌اند و از نظرشان این شبکه اجتماعی روز به روز بیشتر شبیه Tik Tok می‌شود. بنظر می‌رسد راهی که فیسبوک و اینستاگرام در حال حاضر پیش گرفته‌اند، کاری با برآورده کردن نیازهای اینفلوئنسرها ندارد و فقط در حال رقابت با تیک تاک است. بنابراین تغییرات اینستاگرام می‌تواند زنگ خطری برای این پلتفرم اجتماعی باشد.

تغییرات اینستاگرام

جنر و کارداشیان در پست خود اینگونه نوشتند: «اینستاگرام را به همان حالت قبل برگردانید (دست از تلاش برای شبیه کردن آن به TikTok بردارید. من فقط می‌خواهم در آن عکس‌های زیبای دوستانم را ببینم) با احترام به همه»! قبول کنید که هر چه این دو زن اینفلوئنسر ثروتمند منتشر می‌کنند، به یک چشم برهم زدنی به سرعت در همه جا وایرال می‌شود. این امر کاملا منطقی است، زیرا کایلی جنر در اینستاگرام ۳۶۰ میلیون فالوور و کیم کارداشیان هم ۳۲۶ میلیون فالوور دارد. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۸، کایلی جنر اعلام کرد که به دلیل طراحی‌های جدید اسنپ چت دیگر از آن استفاده نخواهد کرد. بلافاصله پس از توییت او، سهام این پلتفرم اجتماعی ۸ درصد کاهش پیدا کرد. به عبارت واضح‌تر، زیان تخمین زده شده اسنپ چت در آن زمان بیش از یک میلیارد دلار بود.

آیا تغییرات اینستاگرام آن را به خطر می‌اندازد؟

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، نمی‌توان با آنچه کارداشیان و جنر می‌گویند مخالفت کرد. هفته‌ی گذشته، متا نسخه‌ی باز طراحی شده‌ی شبکه اجتماعی فیسبوک را منتشر کرد. در این نسخه‌ی جدید منتشر شده، تب Home را به عنوان فید پیشفرض درنظر گرفت. این نسخه از فیسبوک هم ویژگی‌های مشترک زیادی با Tik Tok دارد.

به عبارت دیگر، اکنون زبانه Home فیسبوک مانند تیک تاک محتوای بی‌پایانی را از طریق پیمایش به کاربرانش نشان می‌دهد. البته این هم روی الگوریتم خاصی کار می‌کند و رفتار و علاقمندی‌های کاربر را درنظر می‌گیرد. ایده اصلی پست این اقدامات این است که کاربران تا جای ممکن در فیسبوک بمانند. البته که تیک تاک نیز همین ایده را در سر دارد.

خب حالا به بحث راجع‌به اینستاگرام برمی‌گردیم. در این پلتفرم هر ویدیویی که کمتر از ۱۵ دقیقه باشد به طور خودکار به صورت Reels منتشر می‌شود و این باعث می‌شود که کاربران بیشتری آن را مشاهده کنند. مواردی که در بالا ذکر کردیم قبلا به تغییرات اینستاگرام نیز اضافه شده بود. حتی ماه مارس امسال هم این پلتفرم اجتماعی فیدهای Favorites و Following را معرفی کرد.

همانطور که می‌دانید، فید Following فید اصلی شماست که از طریق آن می‌توانید ببینید افرادی که فالو کرده‌اید چه چیزهایی پست می‌کنند. در بیانیه رسمی این شبکه اجتماعی آمده : «به مرور زمان بر اساس علایق شما، موارد و پیشنهادات بیشتری به فید شما اضافه می‌کنیم.»

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*