یواز Commander

یواز Commander ، یک کپی بدترکیب روسی/چینی از لامبورگینی اوروس

یواز Commander در راه است. این شاسی بلند که طی همکاری شرکت چری چین و یواز روسیه ساخته خواهد شد یک کپی بد از لامبورگینی اوروس محسوب می‌شود.

روسیه به دلیل حمله به اوکراین با تحریم‌های شدیدی مواجه شد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر خودروسازان روسی برای تولید محصولات خود به ناچار بسیاری از آپشن‌های مهم آن را حذف می‌کنند. در همین راستا شرکت خودروسازی یواز روسیه علاوه بر این که با تحریم و مشکل تامین قطعات الکترونیکی مواجه است، عمر محصولات آن نیز به پایان رسیده و این شرکت باید به‌روزرسانی آنها را در دستور کار خود قرار دهد.

در همین راستا شرکت یواز قصد دارد طی همکاری با شرکت چری سبد محصولات خود را به‌روز کرده و بتواند با پاسخ مناسب به تقاضای مشتریان روسی آمار فروش خود را افزایش دهد. در گام نخست، نتیجه همکاری یواز و چری توسعه محصولی با نام یواز Commander خواهد بود.

مشخصات یواز Commander 

یواز Commander

یواز Commander قرار است بر پایه شاسی بلند جتور Dasheng توسعه پیدا کند که جزو خودروهای پرچمدار چری محسوب می‌شود. در واقع یواز Commander کاملا به Dasheng شبیه بوده و از تفاوت آنها فقط می‌توان به اضافه شدن نام Commander و درج لوگو UAZ اشاره کرد.

یواز Commander

در نمای جلوی این شاسی بلند چینی روسی شاهد چراغ‌های باریک دی‌لایت هستیم که به مدل استفاده شده در لامبورگینی اوروس شباهت دارد. در پایین این چراغ‌ها نیز طراحان چراغ‌های دو تکه اصلی را نصب کردند که ترکیب آنها با جلوپنجره بزرگ توانسته نمای جذابی را به وجود آورد.

یواز Commander

همچنین در نمای جانبی این خودرو نیز رینگ‌های جذاب، دستگیره‌های در پنهان شده و خطوط صاف به چشم می‌خورد. طراحان برای نمای عقب این شاسی بلند از چراغ‌های Y شکل و دیفیوزر اسپرت استفاده کردند.

یواز Commander

یواز Commander در بخش داخلی نیز کاملا مدرن و لوکس به نظر می‌رسد. از ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به نمایشگر لمسی 15.6 اینچی برای اطلاعات سرگرمی و نمایشگر 8 اینچی برای پشت فرمان اشاره کرد. همچنین در کابین این خودرو تعداد دکمه‌های فیزیکی محدودی وجود دارد و بسیاری از تنظیمات با نمایشگری که در میانه داشبورد نصب شده قابل انجام خواهد بود.

UAZ کامندر

در حال حاضر اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودرو برای عرضه در بازار روسیه منتشر نشده، اما خبرگزاری‌های روسی اعلام کردند احتمالا نسخه روسی این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز خواهد بود که می‌تواند قدرتی برابر با 156 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده نیز توسط یک گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل خواهد شد.

UAZ کامندر

ضمن این که احتمال دارد برای این خودرو پیشرانه 1.6 لیتری توربو نیز ارائه شود که می‌تواند قدرتی برابر با 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن‌متر را تولید کند. قدرت تولیدی از این پیشرانه توسط گیربکس 7 سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها انتقال پیدا خواهد کرد.