تئوتیئواکان‌- تونل مخفی

کشف یک تونل مخفی در زیر یکی از هرم‌های معروف مکزیکی‌‌ها

باستان‌ شناسان یک تونل مخفی در زیر یکی از هرم‌های معروف مکزیک کشف کردند که محل قربانی کردن انسان‌ها بوده است.

باستان‌ شناسان یک کشف حیرت‌انگیز دیگر در زیر هرم تئوتیئواکان مکزیک داشتند. یک تونل مخفی در اعماق زمین پیدا شد و شواهد نشان می‌دهد که این تونل،‌ محل قربانی کردن انسان‌ها بوده است.

ورونیکا اورتگا یک باستان‌ شناس است که در کشف تونل مخفی مشارکت داشت. او می‌گوید:

کشف این تونل مخفی نشان می‌دهد که اهالی تئوتیئواکان‌، الگوی ساخت تونل‌های مرتبط را با ساخته‌های عظیم خود بازتولید کرده‌اند. عملکرد تونل مخفی مشابه دنیای زیرین است.

این تونل از هرم ماه تا میدان مرکزی ادامه دارد. هرم ماه، دومین سازه بزرگ در این مکان است. تونل مخفی ۱۰ متر زیر زمین قرار دارد. هدف این تونل احتمالاً، شبیه سازی دنیای زیرین بوده است.

کشف تونل مخفی

دنیای زیرین به معنای جایی است که در آن حیات،‌ حیوانات و گیاهان برای اولین بار به وجود آمدند. اوتگا می‌گوید:

احتمالاً مردم از تونل فقط برای مراسم و جشن‌های فصل کشاورزی استفاده می‌کردند.

باستان‌ شناسان به زودی باید برای تحقیقات بیشتر وارد تونل شوند. مکان‌های قبلی که در تئوتیئواکان کشف شده بودند، مورد سرقت قرار گرفته‌ بودند؛ اما محققان پیش‌بینی کردند که این تونل جدید به سرنوشت آن مکان‌ها دچار نشده‌است.

تئوتیئواکان‌ (teotihuacan) در لغت به معنای «مکانی که خدایان در آن ساخته می‌شوند» است. این مکان باستانی در شمال مکزیک قرار دارد و زمانی جمعیتی در حدود ۱۲۵ هزار نفر را در خود جای داده بود.

تئوتیئواکان‌ مکزیک

این مکان از قرن اول تا هفتم، محل قربانی‌ کردن انسان‌ها بوده است. استخوان‌های انسان کشف شده در این مکان، این موضوع را تایید می‌کنند. این مکان در سال ۵۵۰ پس از میلاد متروک شد.

محققان موسسه ملی انسان‌ شناسی و تاریخ مکزیک در ماه ژوئن این تونل مخفی را کشف کردند و جزئیات مربوط به آن را منتشر کردند.