پورشه 911 GT3 R

پورشه 911 GT3 R؛ نگاهی به موشک زمین به زمین آلمانی با 557 اسب بخار قدرت + ویدیو

پورشه 911 GT3 R یک خودرو مخصوص به پیست است که با 557 اسب که بخار قدرت، هندلینگ عالی و سرعت مسابقه‌ای بالا، پیروزی‌های زیادی را به Porsche هدیه خواهد داد.

خودروهای پورشه، زمانی پرچمدار تمام مسابقات اتومبیل رانی در سطح یک جهان بودند. در سری مسابقات 24 ساعته لمانز تا سری GT و رالی‌های استقامتی، می‌توانستید سربازان آلمانی پورشه را در پشت فرمان ببینید. اما اکنون با جان گرفتن برندهای آسیایی مثل تویوتا و سلطه آن‌ها بر داکار و لمانز، اوضاع کمی پیچیده‌تر شده است. به هر حال شرکت پورشه با اعلام ورود خود به مسابقات فرمول یک و برنامه‌ای جامع برای خرید سهم عظیمی از برند ردبول ریسینگ F1، نشان داده است که از هیچ چیزی نمی‌ترسد و اکنون با معرفی یکی دیگر از جنگجوهای پیست خود، قصد دارد همه چیز را تغییر دهد. در ادامه به طور کامل با پورشه 911 GT3 R آشنا می‌شویم اما قبل از پرداختن به مشخصات فنی و ویژگی‌های خارق العاده این خودرو مسابقه‌ای، با ما همراه باشید تا تیزر معرفی آن را تماشا کنیم.

معرفی پورشه 911 GT3 R

این خودرو ریسینگ که بر اساس سری 992 پورشه طراحی شده، از پیشرانه 6 سیلندر باکسر توربو شارژ 4.2 لیتری بهره می‌برد و می‌تواند 557 اسب بخار را در اختیار چرخ‌های عقبی قرار دهد. همچنین بد نیست بدانید که در خودروهای ریسنگ سری 992، حجم پیشرانه معمولا به زیر 4 لیتر محدود می‌شد (به خاطر پیچیدگی سیستم توربو شارژ در پیشرانه‌های باکسر) که همین موضوع، یکی از پیشرفت‌های بزرگ پورشه 911 GT3 R است.

خودرو مسابقه‌ای Porsche 911 جی تی 3 ار

همچنین این پیشرانه نسبت به همنوعان خود، 5 درجه بیشتر خمیدگی دارد تا فضای بیشتری را در اختیار دیفیوزر، سینی کف و تونل‌های باد ونتوری کناری قرار دهد. به علاوه گیربکس هم از نوع 6 سرعته ترتیبیِ مش ثابت یا همان توری ثابت است که یکی از نسخه‌های بهبود یافته‌ی گیربکس 911 GT3 Cup محسوب می‌شود. در ادامه به سیستم تعلیق اصلاح شده‌ای می‌رسیم که که به اصطلاح «لاستیک خوره کمتر»، سرعت تعویض بیشتر در تنظیمات ستاپ‌های مختلف و فرمان‌ پذیری بالاتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

پورشه 911 GT3 R

کمی پایین‌تری، ترمزهای ریسینگ با کالیپر 6 پیستونه و دیسک‌های 15.35 اینچی را داریم که از فرمت آلومینیوم – فیبر کربن – سرامیک ساخته شده‌اند. البته ترمزهای عقبی از نوع 4 پیستونی هستند و ابعاد دیسک آن‌ها به 14.56 اینچ کاهش پیدا کرده است. همچنین سیستم ABS مسابقه‌ای هم اینجاست تا دمای ترمزها و عمر لاستیک‌ها را افزایش دهد.

خودرو مسابقه‌ای Porsche 911 جی تی 3 ار

در ادامه به یکی دیگر از قسمت‌های اساسی پورشه 911 GT3 R یعنی شاسی می‌رسیم. این شاسی به صورت کامل از آلومینیوم تقویت شده ساخته شده است اما زمانی که به پنل‌های بدنه می‌رسیم، جز قطعات فیبر کربن چیزی را نخواهید دید. همچنین بد نیست بدانید که سیستم چراغ‌های جلویی از خودروهای پورشه در سری مسابقات استقامتی یا همان ER الهام گرفته شده است. صندلی راننده هم کمی به مرکز اتاق خودرو نزدیک‌تر شده است تا بهره وری میله‌های ایمنی رول کیج، به بالاترین سطح خود برسند. این موضوع یکی از قوانین جدیدی محسوب می‌شود که سازمان بین المللی اتومبیلرانی یعنی FIA آن را به تازگی وضع کرده است.

خودرو مسابقه‌ای Porsche 911 جی تی 3 ار

البته این خودرو، فقط برای تیم پورشه به میدان نخواهد آمد و تمامی تیم‌هایی که به آن علاقه مند باشند می‌توانند با پرداخت مبلغ 567 هزار دلار، پورشه 911 GT3 R را بخرند و طبق سلیقه شخصی و نیاز خود، آن را کاستوم کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*