تیتان قمر زحل

ماهواره‌های ناسا، یک سازه عجیب را در تیتان (یکی از قمرهای زحل) کشف کردند

ناسا یک سازه غول پیکر عجیب را در تیتان،‌ یعنی بزرگ‌ترین قمر سیاره زحل کشف کرده است که بسیار خاص و متفاوت است.

به نظر می‌رسد که ناسا یک سازه عجیب را در تیتان که بزرگ‌ترین قمر زحل است،‌ کشف کرده است. دریاهای واقع در قطب شمال تیتان، سازه‌های عظیمی هستند که احتمالاً ردپایی از آنوناکی‌ها یا یک تمدن پیشرفته بیگانه دیگر هستند.

این سازه عجیب در تیتان، قمر زحل چیست؟

در تصویر رنگی زیر شما می‌توانید به وضوح مجموعه برج شهر و یک ساختمان غول پیکر تقریباً‌ ۳۰۰ مایلی را ببینید. تیتان (یکی از قمرهای زحل) منطقه‌ای بسیار عجیب و متفاوت است.

تیتان قمر زحل

تیتان یکی از شناخته شده‌ترین ماهواره‌های منظومه شمسی است. تحقیقات نشان می‌دهند که تیتان، خانه یک کمربند یخی بزرگ در نزدیک استوای خود است.

سطح تیتان بیشتر یخ زده است؛ اما بخشی از آن با مواد آلی که از آسمان می‌ریزند، پوشیده شده‌است. دانشمندان برای مطالعه سطح تیتان با مشکل مواجه هستند؛ زیرا اتمسفر آن بسیار متراکم است.

ناسا تیتان زحل

زمین شناسان علاوه بر کمربند یخی، کوه‌های دوم (Doom Mons) را نیز در قمر زحل کشف کرده‌اند. این قله‌های مرتفع نام خود را از mount doom در داستان ارباب حلقه‌ها گرفته‌اند. این مناطق به طور خاص در طول زمان مورد مطالعه قرار گرفته‌اند تا شاخص‌های کریوولکانیسم در آن‌ها شناسایی شوند.

یکی از راه‌های توضیح وجود کمربند یخ روی قمر زحل این است که این شرایط به ساختار و ترکیب گذشته تیتان مربوط است. اکنون رفتار تیتان بسیار متفاوت از آن زمان است.

قمر زحل

این مسئله در واقع یک کشف قابل توجه است؛ زیرا به دانشمندان کمک می‌کند تا نه تنها تیتان گذشته را مطالعه کنند، بلکه در مورد تاریخچه و تکامل اتمسفر نیز اطلاعات زیادی به دست‌ آورند.

به هر حال به نظر بسیاری از افراد این سازه‌ غول پیکر در تیتان، طبیعی به نظر نمی‌رسد و بسیار عجیب است.