بی ام و i3

بی ام و i3 با معرفی تریم طلایی مشکی، رسما با جاده‌ها خداحافظی کرد

بی ام و i3 یک خودرو هاچ بک برقی و اولین هاچ بک الکتریکی BMW است که پس از 9 سال، بالاخره بازنشسته می‌شود. همراه با یک مراسم هیجان انگیز!

اوایل سال 2013 بود که آلمانی‌ها با معرفی یک هاچ بک الکتریکی جذاب، توانمندی خود را در ساخت خودروهای شهری EV به رخ همه کشیدند. بی ام و i3 تقریبا همان حس و حال i8 اما در ابعادی کوچک‌تر را منتقل می‌کرد و توانایی‌های فنی این خودرو برقی مثل دوام بالا در جاده‌های بی کیفیت آفریقا، باعث شده بود تا همیشه در صدر اخبار قرار بگیرد. اما داستان بی ام و i3 هم به پایان رسیده است و اشتوتگارتی‌ها قصد دارند تا با معرفی یک نسخه خاص از BMW i3، با آن خداحافظی کنند. پس با گجت نیوز همراه باشید تا آخرین نسخه از این هاچ بک زیبا را تماشا کنید.

نگاهی به نسخه نهایی بی ام و i3 با تریم مشکی و طلایی

هاچ بک برقی BMW ای 3

قبل از هر چیزی اجازه دهید تا به مشخصات فنی آن نگاهی کوتاهی داشته باشیم. این خودرو یک هاچ بک برقی RWD است که موتور الکتریکی آن با 125 کیلو وات (170 اسب بخار) قدرت می‌تواند در کمتر از 7.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن‌ هم به 150 کیلومتر بر ساعت محدود شده است. در کف شاسی بی ام و i3، پکیج باتری‌های 42.2 کیلو وات ساعتی را داریم از شارژر سریع 49 کیلو وات DC هم پشتیبانی می‌کنند و در هر بار شارژ، 358 کیلومتر دوام می‌آورند. همچنین بد نیست بدانید که این خودرو با طول 4011 میلی متر، فقط 1345 کیلوگرم وزن دارد.

بی ام و i3

حال به بحث اصلی باز می‌گردیم. در رویداد اخیری که در شهر مونیخ آلمان برگزار شده بود، 18 بی ام و i3 فوق العاده خاص با تریم مشکی و طلایی را دیدیم که به عنوان هدیه خداحافظی در نظر گرفته شده بودند. این 18 نسخه در اصل یک یادبود با ارزش به پاس 250 هزار نسخه فروخته شده از بی ام و i3 در طول 9 سال گذشته هستند.

بی ام و i3

متاسفانه در حال حاضر در مورد قیمت و زمان آغاز فروش این 18 خودرو، هیچ اطلاعاتی در دست نیست اما نسخه‌های صفر کیلومتر معمولی i3 با قیمتی بین 37 تا 40 هزار دلار، خرید و فروش می‌شوند. به نظر شما این نسخه که از ارزش فوق العاده بالایی برخوردار است و یک خودرو خاص به حساب می‌آید، چقدر ارزش دارد و با چه قیمتی راهی خیابان‌های خواهد شد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*