خودرو McLaren Solus

مک لارن سلوس GT ؛ ماشین فرمول یک خیابانی با قدرت 830 اسب بخار + ویدیو

مک لارن سلوس GT یک سوپر اسپرت 830 اسب بخاری و ماشین مسابقه‌ای و خیابانی است که بر اساس ماشین های فرمول یک طراحی شده و قیمت آن مغز شما را منفجر می‌کند. در ادامه با مشخصات فنی McLaren Solus GT همراه خواهیم بود.

بعد از مک لارن اسپید تیل، اکنون نوبت یکی دیگر از جنگجویان بریتانیایی است که تا آسفالت پیست‌ و خیابان‌ها را نابود کند. مک لارن سلوس GT برخلاف خودروهای ریسینگ قبلی این شرکت، اجازه حضور در خیابان‌ها را نیز دارد. در ادامه به تمام زوایا و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نگاهی خواهیم داشت اما بیایید و قبل از ورود به دنیای اعداد و رقم‌ها، با یک ویدیو جذاب همراه شویم تا طراحی ظاهری این سوپر اسپرت ریسینگ را بهتر ببینیم.

معرفی مک لارن سلوس GT

قبل از هرچیزی باید به این نکته اشاره کنیم که مک لارن سلوس GT یک خودرو فوق کمیاب و کلکسیونی به حساب می‌آید که فقط در 25 نسخه به تولید رسیده و در حال حاضر تمام آن‌ها پیش فروش شده‌اند. درست در وسط شاسی این ماشین مسابقه‌ای، یک پیشرانه 10 سیلندر خورجینی تنفس طبیعی با ظرفیت 5.2 لیتر را داریم که می‌تواند 830 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور را تولید کند.

مک لارن سلوس GT

اما این پیشرانه، یک موتور معمولی V10 نیست! برای اولین بار در تاریخ خودروسازی مک لارن، آن‌ها موفق شده‌اند تا به نوعی پیشرانه را به شاسی خودرو پیوند بزنند. البته شرکت «جود پاور» (Judd Power) هم در ساخت آن نقش داشته. شتاب 0-100 و حداکثر سرعت مک لارن Solus GT هم به ترتیب برابر با 2.4 ثانیه و 340 کیلومتر بر ساعت خواهد بود.

مک لارن سلوس GT

سورپرایرهای مک لارن تمامی ندارد و آن‌ها ادعا می‌کنند که مالکان این ماشین ریسینگ می‌تواند تجربه رانندگی با دور موتورهای بالای 10000rpm را هم با این خودرو داشته باشند. به علاوه از آن جایی که با یک هیولای خیابانی طرف هستیم، مهندسین بریتانیایی سعی کرده‌اند تا یکی از عجیب ترین گیربکس‌های جهان یک گیربکس اتوماتیک 7 سرعته‌ی چند کلاچه را به مک لارن سلوس GT هدیه دهند. در حال حاضر این نوع از گیربکس‌ها فقط در ماشین‌های مسابقه‌ای مثل خودروهای فرمول یک و به صورت محدود در ماشین‌هایی مثل مرسدس بنز AMG ONE دیده می‌شود.

خودرو McLaren Solus

از آن جایی که تیم مک لارن در فرمول یک هم حضور دارد، پس می‌توان حدس زد که دست آن‌ها در بهبود های آیرودینامیکی حسابی باز است. مک لارن سلوس GT با اینکه فقط 1 تن وزن دارد اما به لطف مجموعه‌ای از اسپویلرهای، لیپ، دیفیوزر و قطعات آیرودینامیکی بدنه، اکنون بیش از 1.2 تن داون فورس (نیروی رو به پایین) را تولید کند تا این خودرو مانند میخ به زمین بچسبد و بهترین هندلینگ را داشته باشد.

مک لارن Solus GT واقعا دست کمی از ماشین های فرمول یک ندارد پس چه بهتر که قوانین F1 را هم روی آن اجرا کنیم. این خودرو، یک ماشین تک سرنشینه است که راننده آن در زمان خرید، مجموعه‌ای از لباس مسابقه‌ای، کلاه کاسکت، دستکش و هنس (HANS) فرمول یک را دریافت می‌کند. به علاوه اگر کمی دقت کنید، خواهید دید که شیشه جلوی آن دقیقا بر اساس هیلو (قطعه محافظتی در خودروهای فرمول یک) طراحی شده است.

مک لارن سلوس GT

هنس یکی از قطعات خودروهای فرمول یک است که راننده را به کابین می‌چسباند و فشارهای کابین را از روی او برمی‌دارد. همچنین خریداران این خودرو باید طی یک دوره آموزشی، رانندگی حرفه‌ای در پیست را هم پشت سر بگذارند و سپس اجازه ورود به خیابان‌ها را دریافت می‌کنند.

در انتهای کار به قیمت مک لارن سلوس GT می‌رسیم که قرار است تا انتهای سال 2023 با برچسب قیمت 3.5 میلیون دلار راهی خیابان‌ها شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*