فورد Shelby Mustang رد کد

شلبی موستانگ GT500 Code Red؛ 1300 اسب بخار نوش جان آسفالت پیست + ویدیو

شلبی موستانگ GT500 کد قرمز یا همان کد رد (Red Code)، یک خودرو عضلانی و مخصوص به پیست است که با 1300 اسب بخار قدرت، گرد و خاک آسفالت را به رقیبان خود هدیه می‌دهد. پس پیش به سوی Shelby Mustang Code Red !

داستان از جایی شروع می‌شود که بعضی از مشتری‌های آمریکایی فورد، از قدرت پایین خسته کننده‌ی شلبی GT500 کلافه شده‌ بودند و شرکت سازنده هم راه حل مناسبی را ارائه نمی‌داد. پس آن‌ها تصمیم گرفتند تا یک نسخه اختصاصی از GT500 را با حس و حال آمریکایی‌تر به بازار بفرستند و نتیجه از آن چه که فکر می‌کردند هم فراتر رفت. در ادامه به سراغ این نتیجه‌ زیبا و ترسناک می‌رویم، اما پیش از آن که به مشخصات فنی و شاهکارهای فورد برسیم، به شما پیشنهاد می‌کنیم که همراه گجت نیوز باشید تا در یک تور ویدیویی، طراحی ظاهری و صدای زیبای این پیشرانه را ببینیم و بشنویم.

معرفی مشخصات فنی و قیمت فورد شلبی موستانگ GT500 کد قرمز

ابتدا کار خود را با مهم‌ترین خصوصیت این خودرو آغاز می‌کنیم. در زیر کاپوت شلبی موستانگ GT500 کد رد، یک پیشرانه V8 تویین توربو شارژ با حجم 5.2 را خواهیم داشت که بیش از 1300 اسب بخار قدرت و 1360 نیوتن متر گشتاور را راهی چرخ‌های عقبی می‌کند. به علاوه باید اشاره کنیم که فورد شلبی موستانگGT500 کد قرمز فقط در 30 نسخه به بازار می‌آید که این 30 نسخه، شامل 3 دسته‌ی ده‌تایی از شلبی GT500 های مدل 2020 تا 2020 خواهند بود.

فورد Shelby Mustang Red Code

متاسفانه با اینکه پیشرانه شلبی موستانگ GT500 Code Red تماما دست ساز است، اما نمی‌تواند هنر خود را در خیابان‌های معمولی به تصویر بکشد چرا که این خودرو فقط برای حضور در پیست ساخته شده و به اصطلاح “road illegal” است.

فورد شلبی موستانگ کد قرمز

به هر حال جدای از بحث‌های ایمنی و تسلط افراد مختلف برای مهار 1300 اسب بخار، راندن فورد شلبی موستانگ GT500 کد قرمز در خیابان هم واقعا پر درد سر است! اول از همه برای اینکه تمام قدرت و ذات واقعی این ماسل کار را مشاهده کنید، باید حتما به بنزین E85 دسترسی داشته باشید. اگر به سراغ بنزین معمولی و حتی بنزین سوپر با اکتان 93 هم بروید، چیزی بیشتر از 1000 اسب بخار و 1050 نیوتن متر دستگیر شما نخواهد شد. در حال حاضر هر گالن (3.7 لیتر) سوخت E85 در خاک آمریکا به 5 دلار می‌رسد، اما سوخت‌های معمولی (برای هر گالن) تقریبا در بازه 3 تا 3.5 دلار قرار می‌گیرند.

فورد Shelby Mustang رد کد

در ادامه به تغییرات گسترده ظاهری و فنی می‌رسیم که شامل کیت بدنه عریض‌تر، سیستم تعلیق با ارتفاع پایین‌تر و مجهز به حالت‌های ریسینگ، اکسل‌های جدید و سیستم اگزوز 4 کاناله می‌رسیم که هر کدام از اجزای این مجموعه در حفظ پایداری و افزایش سرعت شلبی موستانگ GT500 کد رد دخیل هستند.

فورد Shelby Mustang رد کد

علاوه بر این موارد، دیفیوزر اسپرت به همراه بال‌های کناری و اسپویلر جدید در کنار بدنه‌ای آمیخته با رنگ قرمز و مشکی و مزین به امضا و لوگو معروف کرول شلبی افسانه‌ای هم فورد شلبی موستانگ GT500 کد قرمز را خاص‌تر از تمامی رقبا می‌کنند.

فورد شلبی موستانگ کد قرمز

امضای معروف کرول شلبی بر روی بدنه

 

اما متاسفانه برای داشتن یکی از این 30 زیبای آمریکایی باید تقریبا پول سه عدد GT500 را خرج کنید؛ به زبانی ساده می‌توان گفت که قیمت شلبی موستانگ GT500 کد قرمز تقریبا 210 هزار دلار است اما برای داشتن یک خودرو عضلانی آمریکایی که میراث یکی از بزرگ‌ترین تیونرهای این کشور را یدک می‌کشد، اصلا رقم عجیبی نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*