فورد موستانگ RTR Spec 5

فورد موستانگ RTR Spec 5 با 715 اسب بخار، قوی‌ترین موستانگ RTR تاریخ است + ویدیو دریفت

فورد موستانگ RTR Spec 5 یک خودرو عضلانی آمریکایی و قوی‌ترین عضو خانواده Ford Mustang RTR است که قصد دارد تا پیست‌های رشته دریفت را به خاک و خون بکشد.

بعد از ساخت کراس اور برقی موستانگ Mach E یا پیکاپ فورد F 150 لایتنینگ، بسیاری از طرفداران این برند قدیمی آمریکایی قبول کرده بودند که دیگر وقت آن رسیده تا خودشان را با یادگاری‌های موستانگ‌های دهه 60 میلادی سرگرم کنند اما فورد موستانگ RTR Spec 5 اینجاست تا قواعد بازی را عوض کند. در ادامه طی یک ویدیو جذاب و هیجان انگیز، با یکی از آتش بازی‌های راننده فرمولا دریفت فورد یعنی «وان گیتین جونیور» در این خودرو همراه خواهیم بود تا قدرت واقعی این RTR را بهتر درک کنید و سپس به سراغ مشخصات فنی این ماسل کار می‌رویم.

معرفی فورد موستانگ RTR Spec 5

تقریبا اوایل سال 2020 بود که خبرهایی را در مورد ساخت یک خودرو عضلانی کلکسیونی از شرکت فورد شنیدیم. این خودرو به صورت فوق محدود و فقط در 10 نسخه، به مناسبت دهمین سالگرد ثبت برند Ford RTR ساخته شده بود. خودروهای فورد که با برچسب RTR (به معنای آماده برای نابود کردن) به بازار می‌آیند، واقعا در لیگ دیگری بازی می‌کنند. امروز به سراغ یکی از نسخه‌های محدود RTR می‌رویم که به لطف هنرنمایی وان گیتین جونیور (Vaughn Gittin Jr)، راننده افسانه‌ای رشته فرمولا دریفت، حسابی در مرکز توجه قرار گرفته است.

فورد موستانگ RTR Spec 5

فورد موستانگ RTR Spec 5 برای اولین بار در سال 2020 و فقط در ده نسخه لیمیتد ادیشن به صحنه آمد و بعد از دو سال، اکنون مهندسان آمریکایی قصد دارند تا نسخه تولید محدود آن را به طرفداران هدیه دهند. این خودرو دقیقا تنه به تنه‌ی موستانگ شلبی GT500 حرکت می‌کند اما زمانی که دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، برنده واقعی مشخص می‌وشد. در زیر کاپوت فورد موستانگ RTR Spec 5 با یک پیشرانه اصیل V8 آمریکایی طرف هستیم. این پیشرانه 8 سیلندر خورجینی کایوت (Coyote) با حجم 5 لیتر و به کمک سیستم سوپر شارژر، می‌تواند 750 اسب بخار قدرت و 835 اسب بخار قدرت را تولید کند و مستقیما به چرخ‌های عقبی بفرستد.

خودرو عضلانی Mustang ار تی ار 5

در ادامه به سیستم تعلیق «تکنیکال پرفورمنس RTR» می‌رسیم که با میله‌های نوسانی اسپرت و کیت شوک‌های تنظیم شونده چفت شده است. همچنین کمک‌ فنرهای مگنا راید RTR (MagnaRide) هم همراه شما خواهند بود. اما تمام این قطعات بدون حضور لاستیک‌های ریسینگ نیتو (Nitto NT555 G2) کاملا بی معنی هستند. این لاستیک‌ها در کنار رینگ‌های اسپرت 7 پره دوال 20 اینچی با نام “Tech 7” واقعا جلوه خاصی پیدا می‌کنند.

جزئیات ظاهری فورد موستانگ RTR Spec 5 به قدری زیاد است که نمی‌توان تک تک آن‌ها را به تنهایی بررسی کرد. از امضای جدید فورد بر روی سپر جلویی تا ال ای دی‌های اختصاصی، کیت بدنه انحصاری، اسپویلرهای جدید، دریچه‌های هواکش کاپوت و دیفیوزرهای خاص، همه و همه باعث می‌شوند تا این ماسل کار (muscle car) به یکی از عجیب‌ترین‌ و خاص‌ترین خودروهای آمریکایی تبدیل شود.

فورد موستانگ RTR Spec 5

برای مثال در قسمت عقبی علاوه بر سیستم اگزوز چهار کاناله فعال و دیفیوزر اسپرت (منطبق بر قوانین آیرودینامیکی)، یک اسپویلر بزرگ را می‌بینیم که در کنار طرح آشنای چراغ‌های خطر، شما را به مسابقات خیابانی شبانه آمریکا پرتاب می‌کند.

خودرو عضلانی Mustang ار تی ار 5

در داخل کابین فورد موستانگ RTR Spec 5 هم هرچند که تغییراتی خاصی رخ نداده است اما مواردی مثل امضای وان گتیتنگ جونیور در کنار اهرم دنده‌ی RTR و کف پوش‌های جدید، باعث می‌شوند تا حس و حال کابین هم حسابی مسابقه‌ای باشد. به هر حال فورد موستانگ RTR Spec 5 خودرویی است که حرف‌های خود را در خیابان‌ها و پیست‌های درگ و دریفت می‌زند و به اتاق مجلل با نمایشگرهای لاکچری، هیچ نیازی ندارد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*