شاسی بلند 1000 اسب بخاری Dongfeng Warrior

دانگ فنگ واریور M18-2 ؛ رقیب هامر برقی از چین با 1075 اسب بخار در خیابان‌ها شکار شد

دانگ فنگ واریور M18-2 یک شاسی بلند غول پیکر برقی با 1070 اسب بخار است که برای اولین بار و با پوشش جاسوسی چینی به خیابان آمده. در دامه با مشخصات فنی و هر آنچه که در مورد Dongfeng Warrior M18-2 می‌دانیم همراه خواهیم بود.

خودروهای برقی چینی با قدرت‌هایی مثل 200 یا 500 اسب بخار را فراموش کنید چرا که چشم بادامی‌ها قصد دارند تا با معرفی اولین شاسی بلند برقی 1000 اسب بخاری خود، حسابی جهان را تکان دهند. امروز به سراغ اولین تصاویر شکار شده از سری دانگ فنگ واریور M18 می‌رویم و تمام جزئیات ظاهری و فنی آن را بررسی خواهیم کرد. پس با گجت نیوز همراه باشید.

معرفی دانگ فنگ واریور M18-2

شاسی بلند 1000 اسب بخاری Dongfeng Warrior

به طور کلی خودروهای سری M دانگ فنگ، شاسی بلندهای گردن کلفت و حتی نظامی (یا حداقل با ظاهر نظامی) را شامل می‌شوند که حتی نسخه M50 این خانواده توانست تنه به تنه‌ی هامر هم حرکت کند. اما به نظر شما دانگ فنگ واریور M18-2 باز هم می‌تواند موفقیت M50 را تکرار و در برابر هامر برقی قد علم کند؟ در ادامه به سراغ جواب این سوال خواهیم رفت.

دانگ فنگ Warrior M18-2 و M18-1، به ترتیب شاسی بلند و پیکاپ‌های برقی هستند که هر دو آن‌‌ها از پلتفرم MORV این شرکت بهره می‌برند. طبق اطلاعات لو رفته از کاتالوگ آن‌ها می‌دانیم که این SUV الکتریکی با طول 5.2 متر و عرض 2 متر طراحی شده است و ارتفاع آن هم دست کمی از 1.8 متر ندارد. به علاوه هر دو آن‌ها از دو موتور الکتریکی مجزا در محورهای عقب و حلو بهره خواهند برد که علاوه بر قابلیت حرکت AWD و RWD، مجموع قدرت 800 کیلو وات یعنی بیش از 1000 اسب بخار (دقیقا 1070 اسب بخار) را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته شاید نسخه 3 موتوره هم برای این خودرو برقی در نظر گرفته شود!

شاسی بلند 1000 اسب بخاری Dongfeng Warrior

قدرت این موتورهای الکتریکی از پکیج باتری‌های 140 کیلو وات ساعتی نشات می‌گیرد و این باتری‌های در هر بار شارژ شدن می‌توانند 500 کیلومتر دوام بیاورند. اما اگر به دنبال طی کردن مسافت‌های بیشتری هستید، می‌توانید به سراغ نسخه EREV (کوتاه شده عبارت Range extender Electric Vehicle) بروید که با اضافه شدن باتری‌های 65.88 کیلووات ساعتی به آن اکنون می‌تواند 800 کیلومتر دوام بیاورد، اما متاسفانه قدرت این نسخه به 600 کیلو وات (816 اسب بخار) محدود شده است. به هر حال فرقی ندارد که کدام نسخه را تهیه کنید چرا که شتاب 0-100 هر دو آن‌ها در حدود 5 ثانیه خواهد بود؛ یعنی یک شاسی بلند 5.2 متری که در 5.2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

از آن جایی که دانگ فنگ واریور M18-2 با پوشش استتاری مخصوص به خودروهای چینی و در مناطق سردسیر چین شکار شده، می‌توان حدس زد که این خودرو EV در حال طی کردن تست‌های زمستانی است و احتمالا تا چند ماه دیگر به صورت کامل معرفی می‌شود. تصاویر مربوط به این تست‌ها را می‌توانید در بالای این قسمت مشاهده کنید که این آزمایش‌ها برای اطمینان از دوام باتری‌ها و موتورهای الکتریکی در دماهای پایین صورت می‌گیرند.

دانگ فنگ واریور M18-2

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای بدنه، لاستیک زاپاس روی درب صندوق عقب است که احتمالا نشانی از توانایی‌های آفرودی این نسخه باشد. برای مثال با توجه به اینکه سری دانگ فنگ واریور M18 دو موتور الکتریکی دارد، می‌توان حدس زد که قابلیت چرخش تانکی (Tank turn) یکی از ویژگی‌های آفرودی آن باشد و در ادامه می‌توانید ویدیو این قابلیت زیبا و کاربردی را تماشا کنید.

به علاوه وزن بالای این خودرو، فقط توسط سیستم تعلیق چند میله‌ای قابل تحمل است اما احتمالا در محور جلویی فقط سیستم تعلیق دو جناغی را داشته باشیم. همچنین قابلیت‌های مهمی مثل ترمزهای احیا شونده، سیستم چرخش چرخ‌های عقب، سیستم تعلیق اکتیو بادی، دستیار رانندگی خودکار سطح 2 و حالت لانچ کنترل حتما جزو ویژگی‌های این SUV برقی چینی خواهند بود. به علاوه شاید دانگ فنگ واریور M18-2 با یک نسخه تمام آفرودی هم به بازار بیاید که از چهره‌ای متفاوت با تجهیزات افرودی بهره مند باشد.

کابین و تاریخ رونمایی نهایی

دانگ فنگ واریور M18-2

در حال حاضر فقط تصاویری از پتنت‌های اتاق این خودرو را داریم اما همین عکس‌ها هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. طراحی کابین دانگ فنگ واریور M18-2، واقعا خشن و بدون ظرافت است. از کنسول وسط بزرگ تا نمایشگرهای 15 اینچی مولتی مدیا و کلاستر 10 اینچی که بدون فلاپ و با بیرون زدگی طراحی شده‌اند تا فرمت داشبورد و فضاهای خالی در کنسول وسطی و فرمان معمولی با غربیلک 3 پره، همه و همه از این موضوع حکایت می‌کنند که پیکاپ و شاسی بلند برقی دانگ فنگ Warrior M18، یک جنگجو خواهد بود و برای زیبایی طراحی نشده است.

به هر حال برای دیدن نسخه نهایی دانگ فنگ واریور M18-2، احتمالا باید تا اواخر امسال صبر کنیم چرا که این شاسی بلند در بعضی وبسایت‌های چینی با پسوند 2023 ثبت شده است اما مطمئن هستیم که طی ماه‌های آینده با تصاویر واضح‌تری از این خودرو روبرو خواهیم شد.