گلکسی S23 اولترا

جزئیات نهایی طراحی گلکسی S23 اولترا سامسونگ را در اینجا ببینید

یکی از افشاگران مطرح دنیای موبایل، جزئیات نهایی و قابل اعتماد طراحی گوشی گلکسی S23 اولترا را فاش کرده که حاوی نکات جالب توجهی است.

اگر همه چیز درست پیش برود، احتمالاً تا چند ماه دیگر با نسل جدید گوشی‌های پرچمدار سامسونگ ملاقات خواهیم کرد. البته که گلکسی S23 Ultra به همراه دو نسخه اصلی و اولترا تا پیش از سال ۲۰۲۳ وارد بازار نخواهند شد، اما همین حالا هم می‌دانیم که این محصول چه ظاهری دارد و به چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام مجهز است.

اگر صاحب گوشی گلکسی S22 Ultra هستید یا آن را از نزدیک دیده باشید، شما دقیقاً همین حالا در حال نگاه کردن به نسل جدید آن، گوشی اس ۲۳ اولترا هستید. بله، این دو گوشی شبیه به همدیگر هستند. اما چقدر؟

بیشتر بخوانید: گلکسی S23 اولترا به غیر از یک ویژگی بزرگ، تغییر خاص دیگری نکرده است

اینطور به نظر می‌رسد که تاکنون هرآنچه درمورد گوشی جدید سامسونگ شنیده‌ایم واقعیت دارد؛ حداقل اگر بخواهیم به حرف‌های Ice Universe (یکی از معتبرترین منابع فعال در صنعت موبایل) اعتماد کنیم. Ice Universe یکی از قدیمی‌ترین و البته قابل اعتمادترین منابع برای افشای اطلاعات مربوط به محصولات معرفی نشده سامسونگ در توییتر است. بنابراین شک داریم اطلاعاتی که او ارائه می‌کند نادرست باشد.

گلکسی S23 اولترا

همانطور که این افشاگر توییتری می‌گوید، نبود تغییرات ظاهری در ماژول دوربین پشتی لزوماً نمی‌تواند چیز بدی باشد. در واقع اگر شما هم طراحی بخش دوربین‌های پرچمدار فعلی سامسونگ را می‌پسندید و کمتر به ماژول‌های دوربین پیچیده‌ای مثل اس ۲۱ اولترا، اس ۲۰ اولترا و اس ۱۰ پلاس علاقه دارید، از این خبر باید خوشحال شوید.

جالب است که سامسونگ تصمیم گرفته دو نسل را با طراحی ماژول دوربین مشابه ارائه کند و این می‌تواند پیام‌آور انسجام در طراحی محصولات سامسونگ برای علاقه‌مندان دوآتشه این کمپانی باشد.

Ice Universe از نظر دیگر تغییرات ظریف روی گوشی انتظار دارد که روی انحنای بدنه تجدید نظر شود و طراحی نسل جدید را مستطیلی‌تر کند. برای آنکه بتوانید این تغییر در لبه‌های گوشی را بیشتر درک کنید، شما را تماشای یک تصویر دعوت می‌کنیم.

گلکسی S23 اولترا

اخبار و شایعات مربوط به گلکسی S23 اولترا از چند روز پیش در حال انتشار است که همگی کم و بیش به شباهت ابعاد فیزیکی، ظرفیت باتری، اندازه و رزولوشن نمایشگر آن با مدل S22 اولترا اشاره دارند. و یک بار دیگر باید تأکید کنیم که این به هیچ عنوان بد نیست.

طراحی بدون تغییر دوربین به معنای تغییر نکردن عملکرد دوربین نیست

گرچه هیچ گزارش جدیدی از مشخصات فنی و امکانات دوربین پرچمدار آینده سامسونگ به دست ما نرسیده، اما انتظار می‌رود سنسور دوربین آن نسبت به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی به کار رفته در پشت قاب گوشی اس ۲۲ اولترا ارتقا یافته‌تر شود. هرچند برخی گزارش‌ها به جایگزین شدن آن با یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی اشاره می‌کنند، اما این انتظار هم وجود دارد که سنسور ثانویه ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی تله فوتو این گوشی با زوم اپتیکال ۱۰ برابری بدون تغییر باقی بماند.

گلکسی S23 اولترا

هنوز جزئیاتی از دو دوربین دیگر در دست نیست، اما اگر قرار باشد آن‌ها هم تغییری نکنند، بنابراین پرچمدار جدید سامسونگ از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو دیگر به همراه یک دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی نیز برخوردار خواهد بود.

بیشتر بخوانید: سامسونگ گلکسی S23 Ultra به دوربین 200 مگاپیکسلی با سنسور جدید مجهز است

شما یک دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی را روی قاب جلویی گوشی در اختیار خواهید داشت که البته به زیر نمایشگر نخواهد رفت. در زیر قاب گوشی هم شاهد حضور چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهیم بود که وعده‌های بزرگی در سر دارد. به خصوص اینکه شنیده می‌شود امسال خبری از عرضه نسخه‌های اگزینوسی گوشی گلکسی S23 اولترا در ایران یا بازارهای اروپایی نیست و همگی با چیپست اسنپدراگون عرضه می‌شوند.