خودرو برقی مپنا

خودرو برقی مپنا با موتورهای الکتریکی پیشرفته + ویدیو

خودرو برقی مپنا یک محصول پیشرفته و جدید است که از بهترین موتورهای برقی دنیا بهره می‌برد. در ادامه با اولین تصاویر این محصول و شاسی خالی آن آشنا می‌شویم.

نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران، میزبان یکی از عجیب‌ترین محصولات مپنا است که موتورهای الکتریکی آن، در بهترین خودروهای برقی جهان استفاده می‌شوند. در ادامه به هر آن چه که در مورد ماشین الکتریکی MAPNA می‌دانیم خواهیم پرداخت.

معرفی خودرو برقی مپنا

موتورهای الکتریکی این محصول از نوع «درون چرخ» یا همان “in wheel” هستند که می‌توانند به صورت لحظه‌ای، مسائلی مانند نظارت بر گشتاور را انجام دهند و نوع جدیدی از ESP را در اختیار مشتریان قرار دهند. فعلا در مورد قدرت یا گشتاور ماشین الکتریکی MAPNA چیزی نمی‌دانیم، اما گفته می‌شود که این موتورها می‌توانند به محور جلویی هم منتقل شوند و یک خودرو AWD را به نمایش بگذارند.

خودرو برقی مپنا

البته از آن‌جایی که پیچیدگی اجزای فنی خودرو در قسمت جلویی، چند برابر بیشتر از قسمت عقب است، فعلا این پروژه در دست توسعه قرار دارد؛ اما از همین الان می‌توانید اولین خودرو برقی ایرانی از شرکت مپنا آن هم با 3 موتور الکتریکی را تصور کنید.

از دیگر ویژگی‌های ماشین الکتریکی MAPNA می‌توان به قابلیت V2V یا همان «تبدیل شدن به پاور بانک» با ارائه برق 110 ولت AC اشاره کرد.