گوشی ماه معرفی

گوشی هایی که در این ماه معرفی می‌شوند ؛ از اپل و شیائومی تا هواوی و موتورولا

در اینجا با گوشی هایی که در این ماه معرفی می‌شوند آشنا شوید. از خانواده آیفون ۱۴ گرفته تا گوشی‌های سری هواوی میت ۵۰ و دیگر محصولات چینی.

فصل رونمایی از گوشی‌های هوشمند جدید فرا رسیده و به همین جهت، گوشی‌سازان مطرح سرتاسر جهان در حال آماده کردن پرچمداران، میان رده‌ها و گوشی‌های اقتصادی جدید خود برای رونمایی در ماه‌های پیش رو هستند.

تا به امروز رونمایی از گوشی های پرچمدار هفت برند شناخته‌شده در ماه سپتامبر قطعی شده است و طی روزها و هفته‌های آینده باید منتظر عرضه این محصولات به بازار باشیم. علاوه بر این، شایعات فراوانی نیز پیرامون برخی دیگر از گوشی های مورد انتظار بازار به گوش می‌رسد که خبر از رونمایی قریب‌الوقوع آن‌ها طی هفته‌های آتی می‌دهند.

امروز سعی داریم به معرفی مهم‌ترین گوشی هایی که در ماه سپتامبر 2022 معرفی می‌شوند، بپردازیم و نگاه مختصری به هریک از آن‌ها داشته باشیم. اپل، موتورولا، شیائومی و هواوی تعدادی از کمپانی‌های مطرحی هستند که ظرف یک ماه آینده محصولات جدید خود را در کلاس‌های مختلف قیمتی و عملکردی رونمایی خواهند کرد.

گوشی های جدیدی که در ماه سپتامبر 2022 معرفی خواهند شد

سونی اکسپریا 5 IV

گوشی سونی اکسپریا 5 مارک 4

سونی قصد دارد در روز اول سپتامبر در رویداد IFA 2022 به رونمایی از نسل چهارم از پرچمداران کوچک‌قامت خود، Xperia 5 IV بپردازد.

در حال حاضر اطلاعات زیادی از این گوشی در دست نیست. با این وجود می‌دانیم که اندازه صفحه نمایش این گوشی حدودا 6 اینچ خواهد بود. علاوه بر این، جک 3.5 میلیمتری هدفون، درگاه USB-C، وای فای 6 و ان اف سی از جمله قابلیت‌های این محصول هستند.

به نظر می‌رسد برای آگاهی از مشخصات Xperia 5 IV نیازی نیست زیاد منتظر بمانیم؛ چرا که این گوشی نخستین محصولی است که در ماه سپتامبر معرفی خواهد شد.

سری پوکو M5

گوشی پوکو M5

شیائومی قرار است در روز پنجم سپتامبر از خانواده Poco M5 خود رونمایی کرده و آن‌ها را در بازارهای مختلفی عرضه کند. این خانواده دربرگیرنده دو محصول تحت نام‌های پوکو M5 و پوکو M5s خواهد بود.

از میان این دو گوشی، M5s در حقیقت همان ردمی نوت 10S خواهد بود که با نامگذاری جدید معرفی شده و M5 هم محصول جدیدی مجهز به تراشه Helio G99 مدیاتک خواهد بود.

مطمئنا در روزهای آتی اطلاعات بیشتری از این دو گوشی منتشر خواهد شد.

ردمی 11 پرایم 5G

ردمی نوت 11e

گوشی Redmi 11 Prime 5G در تاریخ ششم سپتامبر روانه بازار هند خواهد شد. این محصول نیز در واقع ردمی نوت 11E است که با نامی جدید عرضه می‌شود. میان رده جدید شیائومی همچنین در جنوب شرق آسیا با نام ردمی 10 5G شناخته خواهد شد.

این گوشی صفحه نمایشی 6.58 اینچی و ال سی دی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتزی خواهد داشت. علاوه بر این، تراشه‌های دایمنسیتی 700 مدیاتک ، رم LPDDR4x و حافظه داخلی از نوع UFS 2.2 از دیگر مشخصات محصول جدید ردمی خواهند بود.

ماژول دوربین پشت ردمی 11 پرایم دوگانه بوده و از یک دوربین 50 مگاپیکسلی عریض در کنار یک دوربین دو مگاپیکسلی تشخیص عمق بهره خواهد برد. بعلاوه، دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی بوده و حسگر اثر انگشت نیز بر روی قاب کناری قرار داشته و با کلید Power ادغام شده است. رابط کاربری MIUI، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ 18 واتی هم تکمیل‌کننده مشخصات فنی این گوشی خواهند بود.

سری هواوی میت 50

گوشی ماه معرفی

از جمله دیگر گوشی هایی که در ماه آتی معرفی خواهند شد، خانواده Mate 50 هواوی هستند. این خانواده پرچمدار در تاریخ ششم سپتامبر در چین معرفی خواهند شد. سری Mate 50 شامل چهار گوشی میت 50، میت 50 پرو، میت 50 آر اس پورشه دیزاین و میت 50e خواهند بود.

از میان محصولات بالا، سه نمونه اول ظاهرا به تراشه اسنپدراگون 888 کوالکام مجهز خواهند بود؛ در حالی که مدل e از این گوشی‌های جدید از تراشه‌های اسنپدراگون 778G استفاده خواهد کرد. در هر صورت هیچ یک از این چهار گوشی قادر به اتصال به شبکه‌های 5G نخواهند بود.

بر خلاف سال‌های گذشته، اطلاعات جدید از گوشی‌های جدید هواوی به سختی به بیرون درز می‌کنند. بنابراین نمی‌توان با قاطعیت در خصوص مشخصات نسل بعدی از گوشی‌های پریمیوم این کمپانی چینی سخت گفت.

خانواده آیفون 14

آیفون 14

رویداد Far Out اپل در روز هفتم سپتامبر برگزار خواهد شد و در آن گوشی‌های جدید این کمپانی رونمایی خواهند شد. امسال iPhone 14 در چهار مدل معمولی، مکس، پرو و پرو مکس رونمایی خواهد شد.

امسال مدل ناموفق Mini از سبد محصولات کمپانی کوپرتینویی حذف شده و مدل Max جایگزین آن خواهد شد. همچنین تنها نسخه‌های پرو و پرو مکس از قابلیت‌های جدید نسبت به نسل قبل بهره خواهند برد. در این نسخه‌ها ناچ بالای صفحه نمایش با حفره‌هایی دوگانه جایگزین خواهد شد. مدل‌های Pro و Pro Max همچنین از تراشه‌های جدید A16 Bionic، دوربین فوق عریض بهتر و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی بهره خواهند برد.

البته از گذشته حدس و گمان‌ها پیرامون محصولات اپل در برخی اوقات دقیق نبوده‌اند. بنابراین برای آگاهی از مشخصات دقیق و قابلیت‌های واقعی این محصولات احتمالا باید تا روز هفت سپتامبر منتظر بمانیم.

سری موتورولا اج 30

گوشی Motorola Edge 30

موتورولا هم رویداد جدیدی را در تاریخ هشتم سپتامبر ترتیب داده و در آن از خانواده گوشی‌های Edge 30 خود رونمایی خواهد کرد. انتظار می‌رود این سری گوشی‌ها علاوه بر نسخه‌های Ultra و Fusion، مدل سومی تحت نام Edge 30 Neo هم داشته باشند.

در این میان، گوشی‌های اج 30 اولترا و اج 30 فیوژن همان موتو ایکس 30 پرو و موتو اس 30 پرو خواهند بود؛ در حالی که اج 30 نئو محصولی کاملا جدید است.

ایسوس راگ فون 6D آلتیمیت

گوشی ماه معرفی

در روز نوزدهم سپتامبر هم یکی دیگر از گوشی های جدید ماه آینده، یعنی Asus ROG Phone 6D Ultimate معرفی خواهد شد.

بر اساس اطلاعات موجود، این گوشی تنها در پردازنده به کار رفته با راگ فون 6 آلتیمیت تفاوت خواهد داشت؛ به طوری که در 6D تراشه دایمنسیتی 9000 پلاس مدیاتک به کار خواهد رفت؛ در حالی که در ROG Phone 6 شاهد استفاده از چیپست اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 بودیم. به جز این امر احتمالا تمامی مشخصات نسخه 6D مشابه راگ فون 6 خواهد بود.

ریلمی جی تی Neo 3T

ریلمی GT Neo 3

ریلمی GT Neo 3T پیش از این در ماه آگوست در هند رونمایی شده بود. با این وجود به نظر می‌رسد در این ماه، چینی‌ها و احتمالا کاربران برخی مناطق دیگر دنیا هم این گوشی را دریافت خواهند کرد.

Realme GT Neo 3T کاملا مشابه با مدل Q5 Pro است. این محصول صفحه نمایشی 6.62 اینچی امولد فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش 120 هرتز خواهد داشت و به تراشه اسنپدراگون 840 کوالکام در کنار رم LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز خواهد بود.

محصول جدید ریلمی همچنین از سیستم عامل اندروید 12 بهره برده و دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی خواهد داشت. بعلاوه، دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن با توان 80 وات شارژ خواهد شد.

اوپو A17K؛ A57e و A77s

گوشی اوپو A77

در میان گوشی های جدیدی که در این ماه معرفی خواهد شد، نام سه محصول اوپو نیز به چشم می‌خورد. نخستین محصول، Oppo A17K است که نسل جدید A16K به شمار می‌رود. اطلاعات چندانی از این محصول اقتصادی در دست نیست؛ به جز اینکه احتمالا با محصولی 4G طرف خواهیم بود.

این احتمال وجود دارد که A17K به صفحه نمایشی ال سی دی با رزولوشن HD+ مجهز باشد و از تراشه‌های مدیاتک یا UNISOC استفاده کند. این گوشی همچنین احتمالا از یک یا دو دوربین در پشت بهره برده و باتری بزرگی خواهد داشت.

از طرف دیگر، اوپو A57e هم محصول دیگری از Oppo و طبیعتا از خانواده A57 خواهد بود که مشخص نیست چه تفاوت‌هایی با این محصول دارد. صفحه نمایش بزرگ، باتری بسیار حجیم و یک یا دو دوربین در پشت از جمله مشخصات احتمالی این گوشی است.

همچنین اوپو A77s هم دیگر محصول ارزشمند Oppo خواهد بود که تنها اطلاعاتی که از آن داریم به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ 33 واتی خلاصه می‌شود.

iQOO Z6 Lite 5G و iQOO Z6 Pro SE

گوشی iQOO Z6 Pro

بر اساس شایعات، گوشی iQOO Z6 Lite 5G نسخه بروزشده‌ای از Vivo T1x به شمار می‌رود که قادر به پشتیبانی از ارتباط 5G است و در هفته دوم سپتامبر در هند رونمایی خواهد شد.

همچنین iQOO Z6 Pro SE هم محصول دیگر این کمپانی است که هیچ گونه اطلاعاتی از آن در دسترس نیست. با این حال با توجه به نام‌گذاری این گوشی می‌توان انتظار داشت که با نسخه ضعیف‌شده‌ای از iQOO Z6 Pro طرف باشیم.

گلکسی A04s، گلکسی A04 Core و گلکسی M04

گوشی ماه معرفی

سامسونگ چند روز پیش گوشی Galaxy A04 را رونمایی کرد. با این حال انتظار می‌رود که این خانواده از کهکشانی‌های این کمپانی کره‌ای، به جز نسخه معمولی، از دو مدل دیگر تحت نام‌های گلکسی A04s و گلکسی A04 Core هم تشکیل خواهند شد.

بر اساس سیستم نامگذاری این محصولات می‌توان نسخه A04s را نسخه قدرتمندتر و پرامکانات‌تر از A04 دانست و مدل A04 Core را نیز مدلی ضعیف‌تر از آن در نظر گرفت.

علاوه بر این، انتظار می‌رود سامسونگ از گوشی Galaxy M04 هم رونمایی کند که احتمالا همان Galaxy A04 خواهد بود که با نامی جدید در برخی بازارهای جهان عرضه خواهد شد.

سری شیائومی 12T

شیائومی 12T

از مدت‌ها پیش شایعات و اخبار فراوانی در خصوص گوشی‌های شیائومی 12 تی منتشر شده بود. با این وجود شیائومی هنوز تاریخ رونمایی از این محصولات را اعلام نکرده است. در عین حال سابقه تاریخی این سری محصولات گویای این است که احتمالا در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از آن‌ها خواهیم بود.

بر اساس گزارش‌ها، نسخه پرو از Xiaomi 12T در واقع مدلی بهینه‌سازی شده از ردمی K50 اولترا خواهد بود که از حسگرهای اصلی 200 مگاپیکسلی HP1 سامسونگ استفاده خواهد کرد. از طرف دیگر، نسخه استاندارد از شیائومی 12T هم از تراشه دایمنسیتی 8100 مدیاتک و دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی بهره خواهد برد.

ردمی A1 و پوکو C50

ردمی A1

گوشی ردمی A1 هم دیگر محصول جدیدی خواهد بود که در ماه سپتامبر معرفی می‌شود. این محصول، یک گوشی اقتصادی از شیائومی خواهد بود که بر اساس اطلاعات از تراشه هلیو A22 مدیاتک و سیستم عامل اندروید 12 بهره خواهد برد.

علاوه بر این، پوکو C50 هم محصول دیگری خواهد بود که احتمالا در مشخصات کاملا شبیه به ردمی A1 بوده و تنها طراحی ظاهری متفاوتی خواهد داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*