کیفیت خودروهای چینی

نماینده مجلس: کیفیت خودروهای چینی و هندی در حد محصولات ایران خودرو است

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت کیفیت خودروهای چینی و هندی در حد محصولات ایران خودرو است.

فرهاد طهماسبی، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اعلام اینکه مردم انتظار دارند با واردات خودرو محصولات با کیفیت روانه بازار شوند، اما واردات خودرویی که دارای کیفیت و قیمت مناسب باشد، با این آیین‌نامه واردات دشوار خواهد بود. در واقع با این آیین‌نامه که تدوین شده نباید انتظار واردات موفقی را داشته باشیم.

کیفیت خودروهای چینی و هندی در حد محصولات ایران خودرو

این عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفته‌های خود بیان کرد اگر خودروهای وارداتی از شرکت‌های معتبری چون هیوندای و سیتروئن روانه بازار ایران شود، از کیفیت‌های لازم برخوردار خواهند بود، اما اگر واردات از شرکت‌های چینی و هندی انجام شود که محصولات آنها در سطح محصولات ایران خودرو قرار دارند، قطعا شاهد واردات موفقی نخواهیم بود.

طهماسبی با اعلام این که فشار خودروسازان در این حوزه بسیار زیاد است، گفت متاسفانه فشار و لابی‌ها دو خودروساز قدرتمند کشور سال‌ها بر صنعت خودرو و بازار خودرو وجود دارد و به سایر شرکت‌ها فرصت نمی‌دهند تا رقابت کنند. در واقع حتی ممکن است در واردات نیز همین خودروسازان داخلی به روش‌های مختلف در قالب واردکننده فعالیت کنند و سرانجام همه چیز مجددا به نفع آنها تمام شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*