ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴

مقایسه ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴ با نسل قبل؛ همچنان کمتر از ۵ هزار میلی‌آمپرساعت!

ظرفیت باتری گوشی های سری آیفون ۱۴ اپل – iPhone 14 فاش شد. آن‌ها بزرگ‌تر شده‌اند، اما باتری آیفون هنوز هم زیر ۵ هزار میلی‌آمپر ساعت است!

وقتی اپل هفته گذشته از گوشی‌های سری آیفون ۱۴ خودش رونمایی کرد، مدعی شد که باید انتظار داشته باشید شارژدهی باتری آن‌ها بهتر از سری آیفون ۱۳ باشد. اکنون جزئیات بیشتری در مورد باتری به کار رفته زیر قاب مدل‌های این خانواده فاش شده که به گفته اپل «بهترین عمر باتری یک آیفون در طول تاریخ» را رقم می‌زند.

ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴

وب‌سایت Chemtrec، جزئیات رسمی سایز باتری هر یک از گوشی‌های خانواده iPhone 14 را منتشر کرده است. همانطور که انتظار می‌رفت، آیفون ۱۴ پلاس از یک باتری بسیار خوب برخوردار خواهد بود. ظرفیت باتری مدل‌های آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو نیز افزایش پیدا کرده، در حالی که باتری مدل ۱۴ پرو مکس کمی کوچک‌تر شده است.

  • آیفون ۱۴ – باتری ۱۲.۶۸ وات ساعتی (باتری ۱۲.۴۱ وات ساعتی در آیفون ۱۳)
  • آیفون ۱۴ پلاس – باتری ۱۶.۶۸ وات ساعتی
  • آیفون ۱۴ پرو – باتری ۱۲.۳۸ وات ساعتی (باتری ۱۱.۹۷ وات ساعتی در آیفون ۱۳ پرو)
  • آیفون ۱۴ پرو مکس – باتری ۱۶.۶۸ وات ساعتی (باتری ۱۶.۷۵ وات ساعتی در آیفون ۱۳ پرو مکس)

عمر باتری آیفون‌ها به دو عامل مهم بستگی دارد که یکی سایز باتری و دیگری کارآمد بودن چیپست زیر قاب آن‌ها است. امسال، مدل‌های پرو از چیپست جدید A16 Bionic که با فناوری پردازشی ۴ نانومتری جدید TSMC تولید می‌شود قدرت می‌گیرند. دو مدل معمولی و پلاس هم به چیپست ۵ نانومتری A15 Bionic مجهز هستند که اگرچه هنوز هم کارآمد است، اما به کارآمدی مدل A16 نخواهد رسید.

ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴

هر چه ابعاد فناوری پردازش کوچک‌تر شود، به طور کلی کارایی آن نیز ارتقا پیدا می‌کند. این به اپل اجازه داده از باتری کوچک‌تری نسبت به مدل سال قبل در زیر قاب آیفون ۱۴ پرو مکس استفاده کند.

اپل معمولاً ظرفیت باتری گوشی‌هایش را به میلی‌آمپر ساعت مشخص نمی‌کند، اما یک رگولاتوری چینی ظرفیت باتری سری آیفون ۱۴ را با این یکا فاش کرده است:

  • آیفون ۱۴ – باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی (۳۲۲۷ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۳)
  • آیفون ۱۴ پلاس – باتری ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی
  • آیفون ۱۴ پرو – باتری ۳۲۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۳ پرو)
  • آیفون ۱۴ پرو مکس – باتری ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعتی (۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی آیفون ۱۳ پرو مکس)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*