تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 ؛ آیا واقعا کار می‌کند + ویدیو

یوتیوبر آمریکایی برای اثبات درست بودن و کار کردن قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 ، دست به کار عجیبی زد که در ادامه با ویدیو آن و آزمایش قابلیت iPhone 14 crash detection همراه خواهیم بود.

تقریبا تمام ما با پرچمدارهای جدید اپل یعنی خانواده آیفون 14 آشنا هستیم. قابلیت‌هایی مثل دوربین 48 مگاپیکسلی، باتری قوی‌تر، حضور قاتلی به نام پردازنده A16 اپل، سیستم تماس ماهواره ای اضطراری و قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 ، مهم ترین ویژگی‌های این خانواده هستند. تا این لحظه با آزمایش هایی زیادی مثل تست بنچمارک پردازنده A16 اپل در آیفون 14 یا تست‌ باتری iPhone 14 رو به رو شدیم.

همچنین آزمایش هایی مثل تست استقامت پرچمدار جدید اپل و کالبد شکافی آیفون 14 هم حرف های زیادی برای گفتن داشتند اما تا این لحظه، هیچ خبری از تست قابلیت crash detection آیفون 14 به بیرون منتشر نشده بود! بنابراین یک یوتیوبر آمریکایی تصمیم گرفته است تا با انجام این تست، یک راستی آزمایی ترسناک و خطرناک را انجام دهد. البته نگران نباشید چرا که در این تست، هیچ انسانی در خودرو وجود ندارد. پس  با گجت نیوز همراه باشید تا در ابتدای کار به سراغ ویدیو برویم و سپس توضیحات فنی را بخوانیم.

نگاهی به آزمایش واقعی برای تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

همانطور که در ویدیو هم مشاهده کردید، به نظر می‌رسد که این ویژگی حیاتی اپل هنوز در بهترین حالت خود نیست و ممکن است کمی تاخیر داشته باشد. برای مثال در دومین تست تصادف، تقریبا چند ثانیه طول کشید تا اخطار قابلیت کراش دیتیکشن آیفون 14 به صدا در بیاید. همچنین بد نیست بدانید که قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 به وسیله شتاب سنج ها و ژیروسکوپ های نصب شده در گوشی، فشار وارد شده و شتاب لحظه ای را محاسبه می‌کند و اگر این اعداد از مقدار مشخصی بیشتر باشند، به سرعت فعال می‌شود.

آزمایش Crash detection در iPhone 14

قابلیت crash detection آیفون 14 پس از تشخیص وقوع یک برخورد بزرگ، کار خود را شروع و یک شمارش معکوس 10 ثانیه ای را آغاز می‌کند. چرا که شاید سیستم قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 دچار اشتباه شده باشد! سامانه سیستم اخطار تصادف در iPhone 14 پس از کسب اطمینان از رخ دادن تصادف، به سرعت با نیروهای امدادی تماس می‌گیرد و حتی به نزدیکان شما هم یک پیام با محتوا محل و ساعت تصادف ارسال می‌کند.

تست قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14

همچنین گفته می‌شود که قابلیت تشخیص تصادف آیفون 14 با سیستم تماس اضطراری ماهواره ای آیفون 14 هم هماهنگ شده تا در صورت نداشتن آنتن هم جان شما در امان باشد! همچنین باید اشاره کنیم که این سیستم با اپل واچ سری 8 هم هماهنگ شده تا در صورت وقوع تصادف و پرت شدن گوشی به بیرون یا برای مثل زیر صندلی، ارتباط شما با نیروهای اورژانس قطع نشود. به هر حال با تست قابلیت crash detection آیفون 14 متوجه شدیم که این ویژگی، هنوز به بهترین حالت خود نرسیده اما در حال حاضر هم سرعت بالایی دارد به سریعا می‌تواند نیروهای امدادی را خبر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*