آیفون 15 اولترا

آیفون 15 اولترا ، سال آینده با طراحی متفاوت و تغییرات بزرگ می‌آید

بر اساس شایعات موجود، آیفون 15 اولترا – iPhone 15 Ultra محصولی کاملا متفاوت با نسل‌های قبل خواهد بود و هم در طراحی ظاهری و هم در مشخصات فنی پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت. در اینجا نگاهی خواهیم داشت به برخی از این پیشرفت های احتمالی این گوشی پریمیوم اپل.

با بسته شدن پرونده عرضه خانواده آیفون 14 زمان آن رسیده که به بررسی نسل بعدی این محصولات بپردازیم و شایعات پیرامون این پرچمداران اپل را بررسی کنیم. شایعات اولیه در خصوص آیفون‌های سال آینده به تغییرات بزرگ و چشمگیر آن‌ها نسبت به قبل، به خصوص در مدل‌های پریمیوم اشاره دارند.

در این خصوص، مارک گورمن از بلومبرگ به تازگی به اظهار نظر در خصوص آیفون‌های سال 2023 پرداخته و برخی پیش‌بینی‌ها را در خصوص آن‌ها ارائه داده است. او ضمن اشاره به این نکته که اپل هر سه سال یک بار دست به تغییرات بزرگ در آیفون‌ها می‌زند، ادعا می‌کند که شباهت فراوان بین iPhone 14 Pro به iPhone 13 Pro و iPhone 13 Pro کاملا قابل انتظار بوده است!

آیفون 15 اولترا

نسخه‌های پرو و پرو مکس از آیفون 14 به تراشه جدید A16 Bionic اپل مجهز هستند که بر اساس همان معماری چهار نانومتری چیپست‌های A15 طراحی و ساخته شده‌اند و بهبود چندان بزرگی در مقایسه با نسل قبل به شمار نمی‌روند.

علاوه بر این، دوربین جدید 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو و پرو مکس هم دیگر ارتقاء مهم این نسل در مقایسه با نسل قبل به شمار می‌رود که کیفیت تصاویر و ویدیوهای ثبت شده توسط گوشی‌های اپل را با بهبودی چشمگیر روبرو می‌کند.

همچنین جزیره پویا (Dynamic Island) در این دو مدل iPhone 14 هم ویژگی خلاقانه و منحصربفرد آیفون‌های پریمیوم امسال به شمار می‌رود. این ناحیه، فضایی در اطراف حفره‌های جدید بالای صفحه نمایش است که تعامل کاربر با گوشی را به طور محسوسی ارتقا می‌دهد.

جزیره پویا در آیفون 14

بعلاوه، صفحه نمایش همیشه روشن و قابلیت ارتباط ماهواره‌ای نیز سایر تغییرات نسل 2022 آیفون در مقایسه با قبل را شامل می‌شوند.

با وجود آن چه گفته شد، علیرغم این که اپل در سال جاری گوشی‌های فوق‌العاده‌ای را روانه بازار کرده، اما تغییرات آن‌ها نسبت به قبل چندان تاثیرگذار نیست و نمی‌توان از آن‌ها به عنوان پیشرفت‌هایی بزرگ در مقایسه با قبل نام برد.

ظاهرا این روند در سال آینده و در آیفون 15 اولترا تغییر خواهد کرد!

آیفون 15 اولترا و تغییرات انقلابی در گوشی های اپل

گورمن معتقد است که سال آینده شاهد عرضه آیفون‌های بسیار متفاوتی در مقایسه با سال‌های اخیر خواهیم بود. پیش از هر چیز، شایعات موجود حاکی از این هستند که تفاوت‌های میان نسخه‌های مختلف iPhone 15 بیش از پیش خواهند بود. بر همین اساس، اپل از پسوند اولترا برای قدرتمندترین و پریمیوم‌ترین نسخه از این محصولات استفاده خواهند کرد. بنابراین احتمالا در سال آینده خبری از نسخه پرو مکس از iPhone 15 نخواهد بود.

آیفون 15 اولترا

مارک گورمن البته در خصوص احتمال عرضه نسل بعدی آیفون‌ها مجهز به درگاه USB-C اظهار نظر خاصی نکرد. با این حال، بسیاری افراد معتقدند که این اتفاق سرانجام در آیفون 15 رخ خواهد داد.

همچنین انتظار می‌رود که مدل‌های پریمیوم از آیفون‌های سال آینده به لنز پریسکوپ مجهز شوند و از این طریق قابلیت‌های بزرگنمایی بسیار بهتری داشته باشند. در عین حال، این احتمال هم وجود دارد که تنها نسخه اولترا از آیفون‌های سال بعد به این لنزها تجهیز شوند!

بخش دیگری از شایعات پیرامون آیفون 15 اولترا نیز مربوط به افشاگر شناخته‌شده، LeaksApplePro است که اعتقاد دارد این مدل از iPhone 15 به قابلیت فیلمبرداری با رزولوشن 8K مجهز خواهد بود و احتمالا قیمتی بالاتر از آیفون 14 پرو مکس خواهد داشت. این افشاگر همچنین عمر باتری آیفون 15 اولترا را هم دو الی سه ساعت بالاتر از آیفون 14 پرو مکس پیش‌بینی می‌کند.

علاوه بر این، تجهیز دو مدل پرو و اولترا از آیفون 15 به تراشه A17 اپل هم محوریت بسیاری شایعات پیرامون نسل بعدی گوشی‌های اپل است. این تراشه‌ها ظاهرا بر اساس معماری سه نانومتری TSMC ساخته خواهند شد و با ارائه توان پردازشی بالاتر و مصرف انرژی بهینه‌تر، پیشرفت بزرگی را در مقایسه با نمونه‌های پنج نانومتری کنونی رقم خواهند زد.

البته برخی دیگر از شایعات نیز به جنبه‌های طراحی فیزیکی نسل بعدی آیفون‌ها اشاره دارند که از میان آن‌ها می‌توان به طراحی تیتانیومی، کلیدهای کنترل صدای دایره‌ای و حذف برآمدگی دوربین اشاره کرد.‌ البته برخی از این شایعات، پیش از این پیرامون خانواده آیفون 14 هم وجود داشتند. با این حال با توجه به عدم استفاده از آن‌ها در مدل‌های 2022، باید در نسل بعد به انتظار آن‌ها نشست.

آیفون 15 اولترا

در کنار آیفون 15 اولترا، برخی افراد پیش‌بینی‌هایی نیز در خصوص نسخه‌های معمولی iPhone 15 داشته‌اند. از جمله این موارد می‌توان به استفاده از تراشه A16 Bionic و حذف ناچ بالای صفحه نمایش و جایگزینی آن‌ها با جزیره دینامیک اشاره کرد. البته بر اساس برخی از این شایعات، مدل‌های غیرحرفه‌ای همچنان از صفحه نمایش‌های 120 هرتزی بی‌بهره خواهند بود.

شما در خصوص نسل بعدی آیفون های اپل چه فکری می‌کنید؟ آیا این گوشی‌ها قادرند بار دیگر به محصولاتی انقلابی تبدیل شوند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*