بروس ویلیس صورت فروش

بروس ویلیس ، بازیگر جان سخت ، صورت خود را به فروش گذاشت!

بروس ویلیس، بازیگر مطرح آمریکایی اعلام کرد که قصد دارد حق استفاده از صورت خود را به فروش برساند و می‌توان به کمک تکنولوژی دیپ فیک از چهره او در فیلم‌ها استفاده کرد.

بروس ویلیس، بازیگر سرشناس هالیوودی قصد دارد امتیاز استفاده از چهره خود با استفاده از تکنولوژی دیپ فیک را واگذار کند. این بازیگر پیش از این با ابتلا به بیماری زبان پریشی، بازنشستگی خود از سینما را اعلام کرده بود. با این وجود، اکنون او می‌تواند از طریق یک دوقلوی دیجیتالی همچنان در سینما حضور داشته باشد!

با این که پیش از این، تکنولوژی دیپ فیک در آثار متعددی برای ساخت مدل‌هایی دیجیتالی از بازیگران مختلف به کار رفته بود، بروس ویلیس نخستین بازیگری است که صورت خود را به طور رسمی به فروش می‌رساند. ویلیس برای فروش حق استفاده از چهره او در فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با کمپانی Deepcake که در این حوزه فعالیت دارد، همکاری می‌کند.

بروس ویلیس صورت فروش

به این ترتیب، این بازیگر سرشناس که به دلیل بیماری خود توانایی تعامل با دیگر افراد را از دست داده، قادر خواهد بود تا از طریق دوقلوی دیجیتالی خود همچنان در سینما حضور داشته باشد.

فروش صورت بروس ویلیس؛ تضمین‌کننده ادامه حضور او در سینما

فیلم‌های سینمایی به لطف پیشرفت تکنولوژی و جلوه‌های ویژه خیره‌کننده خود همواره مرزهای طراحی بصری و جزئیات گرافیکی را تغییر داده‌اند. از جمله دستاوردهای چشمگیر صنعت فیلم‌های سینمایی می‌توان به تجسم بسیار نزدیک به واقعیت سیاه‌چاله‌ها در فیلم اینترستلار اشاره کرد. در این خصوص، وبسایت Deepcake در نقل قولی از بروس ویلیس افزود:

من شخصا دقت کاراکتر خود در فیلم‌های سینمایی را بسیار دوست داشتم. به همین جهت، بازگشت به گذشته، فرصتی استثنایی برای من به شمار می‌رود. پیش از این، شبکه عصبی با کاراکتر من در فیلم‌های Die Hard و The Fifth Element تربیت شده است؛ بنابراین کاراکتر مجازی من شبیه به چهره‌ام در زمان این دو فیلم خواهد بود. به لطف پیشرفت‌های بزرگی که در تکنولوژی‌های هوش مصنوعی ایجاد شده، من پس از این قادر به ارتباط برقرار کردن با دیگر افراد خواهم بود و می‌توانم همچنان در فیلم‌سازی مشارکت داشته باشم. همه این‌ها در حالی رخ می‌دهد که ممکن است خود من در قاره‌ای دیگر حضور داشته باشم! این اتفاق، تجربه‌ای جدید و جذاب برای من است و من از بابت آن از تیم Deepcake ممنونم.

کمپانی Deepcake هنوز در خصوص فروش صورت بروس ویلیس اظهار نظر نکرده؛ اما خود این کاراکتر، پیش از این در سال 2021 با این کمپانی همکاری کرده و از دوقلوی دیجیتالی خود برای تبلیغ یک گوشی موبایل روسی استفاده کرده بود.

بروس ویلیس صورت فروش

بد نیست بدانید که ویلیس تنها ستاره هالیوودی نیست که امکان استفاده از چهره یا صدای خود را به هوش مصنوعی می‌دهد. پیش از این، جیمز ارل جونز هم ضمن اعلام بازنشستگی خود از صداپیشگی شخصیت دارث ویدر در مجموعه جنگ ستارگان، صدای خود را به کمپانی Respeecher فروخته بود. این کمپانی اکراینی در حوزه هوش مصنوعی فعالیت داشته و با استفاده از آرشیوهای صوتی، دیالوگ‌هایی دیجیتالی می‌سازد!