ویندوز 12 مایکروسافت

ویندوز 12 و هر آنچه تا امروز درباره سیستم عامل جدید مایکروسافت می‌دانیم

پس از انتشار ویندوز 11 و آپدیت‌هایش حالا نوبت به ویندوز 12 مایکروسافت رسیده است. سیستم عامل جدید مایکروسافت چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

ویندوز 11 در کنار تمام مزایا و قابلیت‌های جدیدی که عرضه کرد، کم و کاستی‌هایی نیز داشت. کاربران بسیاری در سراسر جهان از ویندوز 10 به ویندوز 11 کوچ کردند و تولیدکنندگان بزرگ لپ تاپ، محصولات تازه خود را با این ویندوز به دست مشتریان خود رساندند.

قابلیت‌های احتمالی ویندوز 12 مایکروسافت را بشناسید

به احتمال زیاد ویندوز بعدی که قرار است کاربران سراسر جهان را شگفت‌زده کند، ویندوز 12 خواهد بود. شنیده‌ها حاکی از این است که ویندوز 12 زودتر از تصور کاربران انتشار می‌یابد. البته بازار شایعات در این خصوص داغ است و برخی افشاگران تاریخ انتشار نسخه بعدی ویندوز مایکروسافت را سال 2024 می‌دانند.

حتی اگر دو سال دیگر ویندوز 12 در دسترس کاربران قرار بگیرد، باز هم خبر خوبی برای طرفداران است. علاوه بر این اگر این خبر صحت داشته باشد، مایکروسافت باید همچون رقیب سرسخت خود یعنی مک او اس اپل، آپدیت‌های ویندوز 11 را منتشر کند و با این اوصاف تاریخ این به‌روزرسانی‌ها زود به زود سر می‌رسد.

ویندوز 12 مایکروسافت

همه این‌ها به کنار، نکته مهم درباره ویندوز 12، تفاوت‌ها و تغییرات آن در قیاس با ویندوز 11 است. سوال مهمی که پیش می‌آید این است: آیا ویندوز 12 بهبودها و قابلیت‌های جدیدی خواهد داشت؟ کاربران با انتشار ویندوز 11 از مایکروسافت تقاضا کردند تا برخی باگ‌های این نسخه را برطرف کند و فشارهای آنها بود که باعث شد بروزرسانی 2022 اعمال شود.

شرکت مایکروسافت طی سالیان اخیر تلاش‌های زیادی در راستای پیشرفت و تحولی عظیم کرد و حتی پیام رسان‌ها و پلتفرم‌های بسیاری عرضه کرد؛ ولی هیچ یک از آنها نتوانستند موفقیت لازم را کسب کنند. برای مثال در برهه‌ای از زمان انسان‌ها نیاز به پیام رسانی داشتند که بتوانند به وسیله آن ارتباط مجازی خود را با یکدیگر حفظ کنند و مایکروسافت نتوانست با اسکایپ رهبری این نسل و دوره را بر عهده بگیرد و نتیجه این شد که اپلیکیشن زوم طلایه‌دار گشت. همچنین مایکروسافت سعی کرد اسکایپ و تیمز را به‌روزرسانی کند و قابلیت‌های زیادی به آنها بیفزاید، ولی ظاهرا بی‌نتیجه بود.

فرض کنید در حال حاضر شرکتی برای مصاحبه به شما می‌گوید از اسکایپ استفاده کنید. در این حالت باید سریعا اسکایپ را نصب کنید و هیچ توجهی به مزایا و معایب آن نداشته باشید؛ ولی مسلما برای کارکردهای دیگر تأمل خواهید کرد. شاید بهتر این باشد که مایکروسافت هر دو اپلیکیشن اسکایپ و تیمز را با یکدیگر ترکیب کند و برنامه جدیدی طراحی نماید.

پیام رسان MSN یکی از برنامه‌های قدیمی، ولی کاربردی است که می‌بایست مجددا مورد بازبینی قرار بگیرد. همچنین می‌توان قابلیت‌های جدیدی به این پیام رسان افزود و آن را تبدیل به رقیبی برای گوگل میت و فیس تایم کرد. به طور کلی اگر کمپانی مایکروسافت در MSN تجدیدنظر کند، اتفاقات خوبی آغاز خواهد شد.

ویندوز 12 مایکروسافت

یکی از نکات قابل توجهی که می‌تواند موجب تغییر و تحول شگرف برای مایکروسافت شود، تصاویر والپیپر متحرکی است که طی سال‌های اخیر در گوشی‌های اندروید و آیفون به کرات دیده‌ایم. ویندوز و مک وظیفه متحرک کردن تصاویر پس زمینه را به برنامه‌های متفرقه‌ای نظیر Wallpaper Engine سپرده‌اند؛ اما بهتر نیست این وظیفه توسط خود ویندوز انجام شود؟

ویندوز 12 می‌تواند به راحتی روی این ویژگی و قابلیت کاربردی کار کند و در صورتی که موفق شود برای والپیپرها اطلاعات ثابتی درج کند و آنها را با والپیپرهای زنده متحرک ادغام نماید بر جذابیت ویندوز اضافه خواهد کرد. یکی از اقدامات موثر و مفید دیگر که مایکروسافت می‌تواند از آن در جهت شکوفایی استفاده کند، بازگرداندن تصاویر والپیپر نسخه‌‌های قدیمی به نسخه‌های جدید است. در کل اگر پویانمایی دسکتاپ افزایش یابد، ورق به نفع مایکروسافت بر خواهد گشت.

یکی از مزایای دسکتاپ پویاتر، نیاز کمتر به نوار وظیفه است؛ چرا که اغلب اطلاعات در صفحه اصلی به نمایش در می‌آید. علاوه بر این ویندوز مدیا پلیر ابزار مفید و قابل استفاده‌ای برای کاربران محسوب می‌شود، ولی این که این مدیا پلیر پادکست داشته باشد جالب نیست؛ زیرا مایکروسافت روی این ابزار از قبل کار نکرده، در حالی اپل در مک او اس از سال 2019 روی پادکست مخصوص خود کار کرده است.

چنین باگی می‌تواند در ویندوز 12 برطرف شود و لازمه آن پرداختن مایکروسافت به پادکست اختصاصی ویندوز است. همچنین این پادکست باید مجهز به قابلیت همگام‌سازی اشتراک‌ها بین دستگاه‌های مختلف با سیستم عامل‌های متفاوت باشد. کاربران در حال حاضر اهمیت زیادی به پادکست می‌دهند و اگر بشود بدون نیاز به برنامه جانبی روی ویندوز به این ابزار دسترسی پیدا کرد همه چیز عالی خواهد شد.

ویندوز 12 مایکروسافت

قابلیت بعدی که شاید جالب باشد مایکروسافت به آن فکر کند، استریم محتوای صوتی و بصری است. عموما گیمرها و فعالان دیگر حوزه تولید محتوای صوتی و تصویری از سیستم‌های استریم توئیچ و او بی اس استفاده می‌کنند، در حالی که ویندوز 12 می‌تواند نیاز بخش زیادی از کاربران به این دو سیستم تولید محتوا را برطرف کند.

یکی از نواقص موجود در ویندوز 11، عدم امکان برنامه‌ای برای مدیریت همزمان چندین وظیفه با یکدیگر است. ویندوز 12 می‌بایست به فکر ابزاری باشد تا کاربران بتوانند تمامی استریم‌ها و ابزارهای جانبی را یک‌جا مدیریت کنند. در ویندوز 11 دیدیم که مایکروسافت به فکر گیمرها نیز بود و به همین دلیل از HDR پشتیبانی می‌کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*