گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra

گلکسی S23 اولترا به محض ورود به بازار تاج پادشاهی بهترین دوربین موبایل را بر سر خواهد گذاشت

بنا به شایعه‌ها و گزارش‌های منتشر شده تاکنون، سامسونگ گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra به زودی صاحب عنوان بهترین دوربین موبایل خواهد شد.

گلکسی S23 اولترا، پرچمدار جدید غول فناوری کره‌ای سامسونگ که مدتی است گزارش‌ها و گمانه‌زنی‌هایی را درباره آن می‌شنویم، احتمالاً در آینده نزدیک عنوان بهترین دوربین موبایل را تصاحب خواهد کرد. افشاگر خوش‌سابقه «یوگش برار» (Yogesh Brar) به تازگی اظهار داشته است که مدل اولترای گلکسی اس 23 با ترکیب دوربین 200 مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین 10 مگاپیکسلی (پریسکوپ تله، با زوم 10 برابری)، یک دوربین 10 مگاپیکسلی دیگر (تله، با زوم 3 برابری) و یک لنز 12 مگاپیکسلی اولترا واید، «باید جذاب باشد».

دوربین گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra

با توجه به شایعه‌های منتشر شده طی چند وقت اخیر، مشخصات دوربین گلکسی S23 اولترا به طور دقیق این‌طور خواهد بود:

  • سنسور اصلی 200 مگاپیکسلی 1/1.3 اینچی ISOCELL سامسونگ با اندازه پیکسل 0.60 میکرومتر
  • دوربین 10 مگاپیکسلی 1/3.52 اینچی تله‌فوتو با زوم 3 برابری و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر
  • دوربین 10 مگاپیکسلی 1/3.52 اینچی زوم پریسکوپ با زوم 10 برابری و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر
  • دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با اندازه پیکسل 1.4 میکرومتر

ویژگی برجسته این گوشی پرچمدار سامسونگ، همان‌طور که احتمالاً شنیده‌اید، دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی آن است که نه تنها رکورد بیشترین رزولوشن بین همه گوشی‌های گلکسی تاکنون را در اختیار می‌گیرد، بلکه از قابلیت‌های پیشگامانه‌ای برخوردار است. جهت مقایسه باید گفت که گلکسی S22 اولترا از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی 1/1.33 اینچی با اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر و دیافراگم f/1.8 بهره می‌بُرد.

گلکسی اس 23 اولترا – Galaxy S23 Ultra

از بقیه ویژگی‌های دوربین گلکسی S23 اولترا باید حالت ثابت‌ساز یا لرزش‌گیر آن را نام برد که نسخه سامسونگ از حالت Action Mode آیفون 14 تلقی می‌شود. بر اساس شنیده‌ها، این حالت «Ultra Stabilization» نام دارد و در قالب افزونه‌ای بر حالت Super Steady و فقط برای Galaxy S23 Ultra در دسترس قرار خواهد گرفت. ضمناً نکته جالب توجه دیگر این است که سنسور 200 مگاپیکسلی جدید سامسونگ با قابلیت‌هایی نظیر «ادغام پیکسل‌ها» (Pixel binning) تصویربرداری در نور کم را بهبود خواهد بخشید و خروجی واضح‌تر و پرجزئیات‌تری را به دنبال خواهد آورد. اخیراً شاهد مقایسه خروجی مدل اولترای اس 22 و اس 23 در وضعیت کم‌نور بودیم.

نهایتاً لازم به ذکر است که اگر گمانه‌زنی‌ها درست از آب در بیایند، سامسونگ طی یک یا دو ماه آینده رسماً از سری گوشی‌های گلکسی S23 رونمایی خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*