رونمایی گوشی تاشو گوگل پیکسل

تاریخ رونمایی از گوشی تاشو گوگل پیکسل فولد سرانجام مشخص شد + مشخصات فنی

به نظر می‌رسد زمان رونمایی از گوشی تاشو گوگل پیکسل – Pixel Fold در حال رسیدن است. اما این محصول چگونه قادر است با بزرگانی نظیر گلکسی فولد سامسونگ رقابت کند؟

بر کسی پوشیده نیست که گوگل در سال‌های اخیر بارها در صدد رونمایی از گوشی تاشوی خود بوده است. با این وجود این اتفاق تا کنون رخ نداده. اما ظاهرا این بار شایعات به احتمال رونمایی رسمی از گوشی تاشو گوگل پیکسل در آینده نزدیک اشاره دارند.

از زمانی که سامسونگ گوشی گلکسی فولد خود را رونمایی کرد، تقریبا تمامی کمپانی‌های دیگر برنامه‌ریزی خود برای ساخت و رونمایی گوشی تاشو خود را آغاز کردند. همین اتفاق منجر به معرفی گوشی‌های تاشویی از هواوی، اوپو، موتورولا، شیائومی و بسیاری کمپانی‌های دیگر شده است.

رونمایی از گوشی تاشو گوگل پیکسل؛ شاید در آینده نزدیک!

رونمایی گوشی تاشو گوگل پیکسل

از مدت‌ها پیش شایعات فراوانی در خصوص احتمال معرفی گوشی‌های تاشو از سوی اپل و گوگل در اینترنت منتشر شده است. با این وجود در ماه‌های اخیر حجم شایعات پیرامون گوگل بیشتر بوده‌اند.

این کمپانی از مدت‌ها پیش در صدد معرفی یک گوشی تاشو بوده؛ اما به نظر می‌رسد تصمیم داشته ابتدا بستر نرم افزاری مناسب برای پشتیبانی از صفحه نمایش‌های بزرگ را فراهم کرده و سپس وارد بازار گوشی‌های تاشو شود. یکی از مهم‌ترین مدارک این ادعا رونمایی از اندروید 12L است که مدتی پیش توسط گوگل انجام شد.

در سال‌های گذشته تبلت‌ها و گوشی‌های اندرویدی هر دو از یک نسخه واحد از این سیستم عامل استفاده می‌کردند. با این وجود اندروید 12L به طور اختصاصی برای دستگاه‌هایی با صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر طراحی شده بود. گوگل قابلیت‌های اندروید 12L را در اندروید 13 هم گسترش داد.

بر این اساس به نظر می‌رسد کمپانی اهل مانتن ویوو توانسته سیستم عامل اندروید را برای صفحه نمایش‌های بزرگ‌تر بهینه‌سازی کند. اکنون تنها چیزی که باقی مانده، رونمایی از گوشی تاشو گوگل پیکسل است!

پس از چندین سال انتظار، به نظر می‌رسد سرانجام زمان حضور گوگل در بازار گوشی‌های تاشو فرا رسیده است. البته این محصول احتمالا از صفحه نمایش‌های ساخت سامسونگ بهره برده و طراحی جذاب گوشی Oppo Find N را با کمی دستکاری مورد استفاده قرار خواهد داد.

مشخصات احتمالی Google Pixel Fold

رونمایی گوشی تاشو گوگل پیکسل

منابع مطرح‌کننده شایعات پیرامون گوشی گوگل پیکسل فولد همچنین اشاره می‌کنند که این گوشی‌ها احتمالا از جدیدترین تراشه‌های گوگل، تنسور G2 بهره خواهند برد.

همچنین دیگر شایعات مربوط به این گوشی هم در خصوص دوربین آن هستند. انتظار می‌رود که گوشی تاشو پیکسل گوگل مجهز به حسگر اصلی 64 اینچی IMX787 سونی برای دوربین اصلی رونمایی شود. در صورتی که این شایعه صحت داشته باشد، دوربین Pixel Fold احتمالا در سطح بالاتری در مقایسه با پیکسل 6 و پیکسل 7 قرار خواهد گرفت.

شایعات همچنین حاکی از این هستند که علاوه بر دوربین سلفی، یک دوربین تله فوتو و یک حسگر فوق عریض هم در این گوشی تاشو حضور خواهند داشت.

انتظار می‌رود که صفحه نمایش‌های بیرونی و داخلی پیکسل فولد هر دو از نوع اولد بوده و نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه کنند؛ هرچند که صفحه نمایش آن رزولوشنی 1080 در 2100 پیکسلی خواهد داشت. همچنین صفحه نمایش داخلی نیز 7.9 اینچی بوده و رزولوشن بالاتر 1840 در 2208 را ارائه خواهد داد.

علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود که در گوشی تاشوی گوگل به جای تعبیه حسگر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش، شاهد تعبیه این حسگرها روی قاب کناری باشیم.

گوگل هنوز به طور رسمی در خصوص گوشی تاشوی خود هیچ گونه اظهار نظری نکرده است. با این وجود می‌توان انتظار داشت که تا پایان سال 2022 یا ابتدای 2023 بتوانیم شاهد رونمایی از این محصولات باشیم. البته این در صورتی است که همه چیز بر وفق مراد گوگل پیش برود و همانند بسیاری گجت‌ها و ایده‌های دیگر گوگل و آلفابت، پروژه گوشی تاشو نیز نیمه‌کاره رها نشود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*