تویوتا راوفور جدید مدل 2023

موشکافی تویوتا راوفور جدید ؛ پرفروش‌ترین شاسی بلند جمع و جور در سال 2022 + ویدیو

شاسی بلند تویوتا راوفور جدید با قدرت بازگشته است؛ مثل همیشه کارآمد، مقرون به صرفه و راحت. حالا نگاهی به کراس اوور تویوتا RAV4 مدل 2023 داریم.

زمانی که هنوز شاسی بلندها بازار را در دست نگرفته بودند، تویوتا اس یو وی راوفور را روانه بازار کرد که مسیر را برای کراس اوورهای سواری‌مانند بعد از خود فراهم کرد. حالا پس از گذشت بیش از 20 سال، کراس اوور کامپکت RAV4 همچنان با قدرت جای خود در بازار را حفظ کرده است و عنوان پرفروش‌ترین شاسی بلند حال حاضر در آمریکا را در اختیار دارد. مدل 2023 آن هم یک قدم جلوتر رفته و حتی کارآمدتر، مقرون به صرفه‌تر و تواناتر شده است. در ادامه نگاهی به تویوتا راوفور جدید خواهیم داشت.

نگاهی به راوفور جدید، کراس اوور پرفروش تویوتا

پیشرانه

تویوتا راوفور جدید مدل 2023 نسخه هیبرید

با پیشروی اکثر خودروها به سمت قوای الکتریکی، راو 4 هم که همیشه دستخوش تحولات هماهنگ با روز شده است از این قاعده مستثنی نیست. نسخه بنزین‌سوز این کراس اوور ژاپنی از یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی بلوک آلومینیومی DOHC بهره می‌برد که توانایی تولید قدرت 203 اسب بخار و گشتاور 250 نیوتون متر را دارد. قدرت پیشرانه هم از طریق یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود. البته این اس یو وی در یک نسخه دیفرانسیل جلو یا محور جلو هم در دسترس قرار دارد.

نسخه‌های هیبرید شاسی بلند جمع و جور تویوتا مجهز به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر خطی چرخه اتکینسون DOHC به همراه موتورهای الکتریکی هستند. پیشرانه 4 سیلندر خطی مذکور 177 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، اما در پیکربندی هیبرید Prime به همراه موتورهای الکتریکی خروجی کلی 302 اسب بخاری را به دنبال می‌آورد. در غیر این صورت، قدرت خالص سیستم هیبرید با باتری معمولی حدود 220 اسب بخار است. قدرت این سیستم به وسیله گیربکس متغیر پیوسته کنترل شونده به صورت الکترونیکی (ECVT) راهی هر دو محور می‌شود.

تریم‌ها

تویوتا راوفور جدید مدل 2023 نسخه Woodland

تویوتا با ارائه تریم‌های فراوان از راوفور جدید، دست خریداران را در انتخاب خودروی مورد نظر خود باز گذاشته است. تریم‌های مدل 2023 این کراس اوور کامپکت عبارت‌اند از:

  • تریم‌های بنزین‌سوز: LE ،XLE ،XLE Premium ،Adventure ،TRD Off-Road و Limited
  • تریم‌های هیبرید: هیبرید LE، هیبرید SE، هیبرید XLE، هیبرید XLE Premium، هیبرید Limited و هیبرید نسخه Woodland
  • تریم‌های پلاگین هیبرید (پرایم): SE و XSE

با چنین تنوع بالایی، متقاضیان راو 4 می‌توانند دقیقاً به همان سواری مطلوب خود دست پیدا کنند. مدل‌های TRD برای آفرودبازها حاضر و آماده‌اند و سیستم تمام چرخ محرک آن‌ها با گشتاور برداری پویا این قابلیت را دارد تا 50 درصد از قدرت پیشرانه را به محور عقب ارسال کند و مقدار متفاوتی را برای هر کدام از چرخ‌های چپ و راست اختصاص بدهد. در کنار این، سلکتور حالت رانندگی تحت عنوان Multi-Terrain Select با گزینه‌های «Normal» ،«Snow» ،«Rock & Dirt» و «Mud & Sand» پیش روی رانندگان قرار می‌گیرد. عملکرد گاز، ترمز و نیروی محرکه خودرو بسته به هر کدام از این حالت‌ها تغییر پیدا می‌کند.

همه مدل‌های تویوتا راوفور جدید بر پایه پلتفرم Toyota New Global Architecture توسعه پیدا کرده‌اند. این شاسی بلند ژاپنی روی یک بدنه واحد فولادی سوار شده و در قسمت جلوی آن سیستم تعلیق مک‌فرسون و در قسمت عقب آن سیستم چند اتصالی به کار رفته است. دیسک‌های ترمز سوراخ‌دار 12 اینچی در جلو و دیسک‌های 11.2 اینچی در عقب هم در پایدارسازی ترمز هنگام گردش نقش دارند و درون تایرهای Falken Wildpeak جا گرفته‌اند.

شتاب‌گیری 0 تا 100

کراس اوور تویوتا RAV4 مدل 2023

تویوتا RAV4 با عملکرد خود تعریف نمی‌شود، ولی طی چند سال اخیر از لحاظ عملکرد رفته‌رفته بهتر شده است. مدل پرایم هیبرید تویوتا راوفور جدید قابلیت شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت فقط ظرف 5.7 ثانیه را دارد، ولی این تنها نکته جالب توجه عملکرد آن نیست و وقتی پای مصرف سوخت در میان باشد، این کراس اوور کامپکت ژاپنی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

تویوتا راوفور جدید با هر شکلی از قوای محرکه هیبرید خود، در شهر و بزرگراه به ترتیب 5.7 لیتر و 6.1 به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. این درحالی است که مدل‌های بنزین‌سوز آن 8.7 لیتر در شهر و 6.7 لیتر در بزرگراه طی هر 100 کیلومتر می‌سوزانند؛ ارقامی که به نوبه خود جای توجه دارند.

فضای داخلی و امکانات

فضای داخلی کراس اوور RAV4 مدل 2023

تریم‌های پایین‌رده تویوتا راو 4 مدل 2023 دارای تاچ‌اسکرین 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی هستند، ولی برای تریم‌های بالارده تاچ‌اسکرین 10.5 اینچی در نظر گرفته شده است. به هر حال، همه تریم‌ها از نرم‌افزارهای اندروید اوتو و اپل کارپلی، هات‌اسپات 4G LTE و آپشن پد شارژ بی‌سیم، مسیریابی و سیستم صوتی استریوی ارتقا یافته JBL برخوردارند. ضمن این، نمایشگر 12.3 اینچی به عنوان صفحه آمپر دیجیتال، اطلاعات لازم را برای راننده به نمایش در می‌آورد.

صفحه آمپر دیجیتال شاسی بلند RAV4 مدل 2023

همان‌طور که انتظار می‌رود، تویوتا RAV4 مدل 2023 پر از مواد درجه یکی نیست که در خودروهای لوکس پیدا می‌شود. با وجود این، صندلی‌های جلوی قابل تنظیم به صورت برقی از 8 جهت با قابلیت گرمایش و تهویه و پوشش کمر، فضای نگهداری فراوان و مجموع 8 جالیوانی در قسمت‌های جلو و عقب دارد. دو منبع برق اضافی 12 ولتی، یکی در جلو و دیگری در فضای بار قسمت عقب این شاسی بلند ژاپنی تعبیه شده است که برای مقاصدی مثل باد کردن قایق‌های بادی و تامین برق کباب‌پز برقی به کار می‌آید.

قابلیت‌های ایمنی تویوتا راوفور جدید

تویوتا راوفور جدید مدل 2023

تویوتا راو ۴ جدید با مجموعه امکانات ایمنی Safety Sense 2.5 روانه بازار می‌شود. این مجموعه که نقش بسزایی در انتخاب این اس یو وی عنوان به عنوان خودروی برتر از لحاظ ایمنی توسط IIHS داشت، سیستم‌های هشدار پیش از برخورد به همراه تشخیص عابران پیاده، هشدار خروج از خط به همراه دستیار فرمان‌، ردیابی خط، دستیار علائم جاده، نور بالای خودکار و کروز کنترل متغیر را در بر می‌گیرد. مانیتور دید پاناروما هم موجود است که به وسیله چهار دوربین در هر چهار طرف خودرو، تصویر مجازی متحرک ۳۶۰ درجه‌ای را برای راننده نمایش‌ می‌دهد.

درحالی که تویوتا طیف گسترده‌ای از تریم‌ها را برای راوفور جدید در اختیار خریداران قرار می‌دهد، اختلاف قیمت بین مدل پایه و بالارده‌ترین مدل‌ها فاحش است. مدل پایه بنزین‌سوز این شاسی بلند دارای قیمت 27,575 دلار است، اما ارزان‌ترین مدل هیبرید موجود از آن با قیمت 30,225 دلار عرضه می‌شود. دست آخر مدل بالارده پرایم که از همه آپشن‌ها بهره می‌برد، قیمت 41,590 دلاری دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*