جک j4 یا تارا اتوماتیک - تارا اتومات

جک j4 یا تارا اتوماتیک، کدام را بخریم؟

از بین دو سدان جمع و جور جک j4 یا تارا اتوماتیک، کدام یک برای خرید بهتر است؟ در ادامه با مقایسه مشخصات فنی و رفاهی این دو خودرو همراه باشید.

مقایسه خودروهای مختلف با یکدیگر راهی برای خرید و فروش آسان‌تر است و مشتریان بی‌اطلاع را نسبت به مشخصات فنی، امکانات رفاهی و طراحی ظاهری هر محصول آگاه‌تر می‌کند. صنعت خودروسازی ما طی سالیان اخیر به علت تحریم‌های آمریکا و سپس ممنوعیت واردات خودرو ضربات مهلکی خورد و صدمه دید، اما باز هم خودروسازان دولتی با وجود ضرر و زیان کلانی که کردند، تلاش نمودند بهترین خود را نشان دهند.

جک j4 یا تارا اتوماتیک ؟

تارا اتوماتیک یکی از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که شاید بتواند مقایسه و جدال جذابی با جک جی 4 تشکیل دهد. این دو خودروی جمع و جور و خانوادگی دارای قیمتی یکسان و کلاس ابعادی سدان هستند و می‌توانند رقبای خوبی برای یکدیگر باشند. به همین خاطر وجوه تشابه این دو خودرو برای مشتریان این سوال را به وجود می‌آورد که تارا اتوماتیک بخریم یا جک J4؟

جک j4 یا تارا اتوماتیک - تارا اتومات

اصولا خودروی سدان باید بتواند در بازار داخلی کشورمان نیازهای یک خانواده با جمعیت متوسط را تأمین کند و علاوه بر داشتن مشخصات فنی خوب، امکانات رفاهی در خوری ارائه دهد. اگر قصد خرید یک سدان جذاب در رده قیمتی میانی دارید و بین انتخاب‌هایتان سردرگم مانده‌اید، نگاهی به این مقایسه بیندازید.

طراحی ظاهری جک J4 در برابر تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک خودرویی تازه‌نفس در بازار داخلی ما محسوب می‌شود و بر اساس سلیقه مشتریانی که اقدام به خرید آن کرده‌اند، طراحی ظاهری جذاب و هیجان‌انگیزی دارد. اگرچه ناهماهنگی‌های بسیاری در برخی نقاط، علاقه‌مند به تارا را شکاک می‌کند، اما با این همه چهره ظاهری محصول ایران خودرو بهتر از جک جی 4 ارزیابی می‌شود.

سدان جک J4 محصولی از گروه خودروسازی کرمان موتور است که موفق شده جای خود را در بازار ما پیدا کند؛ اما متاسفانه طراحی ظاهری آن الهام گرفته شده از یک الگوی قدیمی و سنتی است. المان‌های این طراحی مبهم و گنگ است و نمی‌توان هارمونی چندانی بین اجزای آن مشاهده کرد. مشتری امروزی به دنبال خطوط هیجان‌انگیز و چهره اسپرت و خشن است؛ حال آن که جک جی 4 ساده‌تر از این حرف‌هاست.

جک جی 4

آبی‌پوشان ایران خودرو نتوانسته‌اند چراغ‌های جلو و عقب تارا اتوماتیک را آن‌طور که باید زیباسازی کنند و از این نظر به رقیب چینی خود می‌بازند. با نگاهی به نمای جلو و عقب جک جی 4 متوجه خواهید شد که چراغ‌های این سدان چینی جذاب‌تر از تارا طراحی شده است.

از طراحی ظاهری و خارجی که بگذریم به طراحی داخل کابین هر دو خودرو می‌رسیم. رقیب چینی تارا ایران خودرو کابین خوش‌ظاهرتری دارد و اگرچه کابین هر دو سدان ساده و از مد افتاده است، ولی المان‌های محصول کرمان موتور گیرا و جذاب‌تر خواهد بود. از نظر متریال و مواد داخل کابین، هر دو خودرو در یک سطح ارزیابی می‌شوند و برتری محسوسی بین هیچ یک نیست.

یکی از مهم‌ترین مولفه‌های یک خودروی خوب برای خانواده‌های ایرانی، جادار و بزرگ بودن فضای کابین خصوصا در ردیف عقب است؛ چیزی که مثلا در پژو 206 و انواع آن وجود ندارد. علاوه بر این ظرفیت صندوق بار هم می‌تواند عامل مهمی در انتخاب خودرو باشد، چرا که مشتریان ایرانی علاقه زیادی به سفر کردن دارند.

فضای بزرگ و کابین جادار به علاوه صندوق بار بزرگ تارا اتوماتیک اندکی بهتر از جک جی 4 خواهد بود و مشتریان را راضی خواهد کرد. علت این فضای بزرگ، فاصله محوری بیشتر تارا نسبت به حریف چینی است (چیزی حدود 9 میلی‌متر). همچنین صندوق بار این خودرو دارای گنجایش 640 لیتر است و از بهترین سدان‌های ایران خودرو از این نظر به حساب می‌آید.

تارا اتوماتیک

با این حال صندوق بار 550 لیتری جک J4 نیز به درد مسافرت و خانواده‌های ایرانی می‌خورد و پس از تارا اتوماتیک می‌توان حساب زیادی روی آن باز کرد. اگر این ویژگی و قابلیت برایتان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است، بهتر است نسبت به انتخاب تارا ایران خودرو اقدام نمایید.

مشخصات فنی تارا اتوماتیک در برابر جک J4

از نظر مشخصات فنی و آنچه زیر کاپوت قرار دارد، تفاوت محسوس و بسیاری بین این دو سدان ایرانی و چینی دیده نمی‌شود. زیر کاپوت جک جی 4 یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر تعبیه شده و تارا اتوماتیک مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی است. توان خروجی این دو موتور تقریبا یکسان است.

پیشرانه تارا اتومات همان TU5 معروف است که می‌تواند حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این در حالی است که موتور رقیب چینی قادر است نهایتا قدرت 103 اسب بخار و گشتاور 146 نیوتن‌متر را تولید نماید. قدرت موتور تارا بهتر است، اما در عوض وزن جک جی 4 سبک‌تر و در نتیجه چابکی آن بیشتر است. در واقع محصول کرمان موتور می‌تواند در 13.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد، در حالی که تارا در عرض 13 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

اگر مصارف درون شهری این دو سدان را در نظر بگیرید، اختلاف فاحشی بین چابکی و سرعت آنها دیده نخواهد شد. خوشختانه تارا اتوماتیک سواری نسبتا نرمی دارد و وقتی سوار آن می‌شوید، سیستم تعلیق اغلب کوبش‌ها را خنثی می‌کند؛ ولی ظاهرا محصول کرمان موتور در این زمینه عملکرد بهتری از خود نشان داده و مشتریان را راضی‌تر کرده است. همچنین مزیت دیگری که جک جی 4 نسبت به تارا ایران خودرو دارد، مصرف سوخت کمتر آن است.

جک j4 یا تارا اتوماتیک

نیروی محرکه در جک J4 از طریق یک گیربکس سی وی تی اتوماتیک به محور جلو انتقال می یابد؛ حال آن که نیروی محرکه پیشرانه تارا از طریق یک گیربکس اتومات 6 سرعته به محور جلو منتقل می‌شود. حداکثر سرعت تارا 190 کیلومتر بر ساعت برآورد شده و رقیب چینی 10 کیلومتر بر ساعت کمتر اعلام شده و به لحاظ وزن نیز تارا با 1268 کیلوگرم از جک جی 4 با 1110 کیلوگرم سنگین‌تر محسوب می‌شود.

امکانات رفاهی جک J4 در برابر تارا اتوماتیک

تارا اتوماتیک محصولی داخلی و تولید شرکت ایران خودرو است و جک جی 4 خودرویی کاملا مونتاژی است که کرمان موتور قطعات منفصله آن را سر هم کرده است. در بخش امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی، تارای ایران خودرو عملکرد بهتری نسبت به رقیب چینی خود دارد. همچنین قیمت تارا در قیاس با آپشن‌‌هایی که ارائه می‌دهد باعث می‌شود ارزش خرید بیشتری داشته باشد.

یک‌سری امکانات رفاهی نظیر سیستم مولتی مدیا به همراه نمایشگر لمسی فابریک، دو کیسه هوای بیشتر، سیستم کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل و توقف در سربالایی، دی لایت، تنظیم برقی صندلی‌های جلو و سانروف در تارا وجود دارند، اما در حریف این سدان پیدا نمی‌شوند. از طرف دیگر در برخی نمونه‌های جدید جک J4 امکاناتی نظیر سیستم مولتی مدیا و سنسور نشان دهنده باد لاستیک خودرو تعبیه شده است.

جک j4 یا تارا اتوماتیک

از جمله امکانات مشترک این دو سدان می‌توان به کروز کنترل، سنسور پارک عقب، پایش فشار باد تایرها، اتولایت، فرمان برقی، دو کیسه هوای جلو و آینه‌های برقی اشاره کرد.

سخن پایانی

طراحی ظاهری امری سلیقه‌ای است و نمی‌توان گفت کسی حتما باید سراغ خرید فلان خودرو برود چون زیباست، زیرا زیبایی نسبی است. اما مشخصات فنی و امکانات رفاهی دو قسمتی هستند که به همراه قیمت یک محصول، انتخاب منطقی و عاقلانه‌ای می‌سازند. در شرایط حال حاضر به نظر می‌رسد که ایران خودرو تارا اتومات ارزش خرید بیشتری نسبت به جک جی 4 داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین علل این انتخاب می‌تواند خدمات پس از فروش گسترده و مناسب ایران خودرو در قبال محصول تازه واردش باشد که متاسفانه چنین تضمینی برای محصول کرمان موتور وجود نخواهد داشت. قطعات یدکی تارا اتوماتیک در بازار فراوان یافت می‌شود، در حالی که اگر قطعات جک J4 پیدا شود گران خواهند بود.

کابین جک جی 4

از جمله دلایلی که باعث می‌شوند مشتری به سمت خرید تارا برود می‌توان به امکانات رفاهی متنوع و بیشتر، سطح ایمنی و تجهیزات بیشتر، پلتفرم مشترک با پژو 301، کابین جادارتر، صندوق عقب بزرگتر، طراحی ظاهری جسورانه، کنترل و هندلینگ بهتر، برخورداری از سامانه‌های کنترل پایداری و هرزگردی اشاره کرد.

اما این جک جی 4 کرمان موتور است که به عنوان یک سدان جمع و جور شهری می‌تواند سواری نرم و با کیفیت به مشتریان ارائه دهد. کیفیت ساخت پیشرانه این خودرو بهتر است و تسمه تایم موتور کیفیت بی‌نظیری دارد. از سوی دیگر افت قیمت کارکرده جک جی 4 بیشتر از تارا اتومات خواهد بود و اصطلاحا ممکن است روی دست مشتری بماند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تو ایران فقط باید یک کوییک بخری

    وگرنه قیمت خون پدرشون ازت پول ماشین میگیرن