شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ کامپکت

اولین مشخصات و تصاویر جدید شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ کامپکت منتشر شد

شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ کامپکت اخیراً در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد. حالا حتی جزئیات بیشتری از این SUV برقی ژاپنی ارائه شده است.

شاسی بلند برقی تویوتا bZ کامپکت، طراحی شده در کشور فرانسه، یکی از 6 خودروی تحت برند bZ است که تویوتا برای ارائه آن‌ها در بازار اروپا تا سال 2026 برنامه دارد. کانسپت این اس یو وی ژاپنی اواخر ماه آبان در کنار تویوتا پریوس مدل 2023 طی نمایشگاه خودروی لس آنجلس به نمایش گذاشته شد. حالا هم جهت معرفی به بازار اروپا به رویداد Kenshiki Forum در بروکسل بلژیک راه پیدا کرده و به همین وسیله، اطلاعات بیشتری درباره آن در دسترس قرار گرفته است.

مشخصات تویوتا bZ کامپکت؛ از نمای بیرونی تا فضای داخلی

شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ کامپکت

تویوتا بی زد کامپکت 4538 میلی‌متر طول، 1888 میلی‌متر عرض بدون احتساب آینه‌ها و 1560 میلی‌متر ارتفاع دارد. ضمناً از رینگ‌های 21 اینچی برخوردار است، ولی در مقطع کنونی مشخص نیست که برای نسخه نهایی تولید انبوه آن هم همچنان همین اندازه در نظر گرفته خواهد شد یا خیر. سری bZ به عنوان خودروهای «تمام الکتریکی» خودروساز ژاپنی تویوتا معرفی شده‌اند و این خصوصیت را در طراحی bZ کامپکت، خصوصاً در نوار چراغ‌های LED جلوی آن می‌توان دید.

نمای عقب شاسی بلند الکتریکی تویوتا bZ کامپکت

در فضای داخلی شاسی بلند الکتریکی تویوتا بی زد کامپکت با گنجانده شدن همه کنترل‌های مورد نیاز داخل سیستم اطلاعات و سرگرمی، دیگر اثری از دکمه‌های مرسوم باقی نمانده است. چند میان‌بر برای دسترسی سریع به سیستم کنترل آب و هوا، مسیریابی و تنظیمات موسیقی هم زیر تاچ‌اسکرین به چشم می‌خورد. یک دکمه اصلی با آیکون خانه در قسمت چپ و یک آیکون چرخ‌دنده هم با کاربرد دسترسی به منوی اصلی قابل مشاهده‌اند.

به نظر می‌رسد فرمان‌های گرد هم رفته‌رفته منسوخ می‌شوند و باید جای خود را به اشکال دیگری از فرمان، مثل فرمان هشت وجهی شاسی بلند برقی تویوتا bZ کامپکت بدهند. علاوه بر این، لوگوی اصلی تویوتا هم روی فرمان قرار نگرفته و به جای آن نوشته «Toyota bZ» در گوشه فرمان حک شده است. نکته جالب توجه دیگر، منحنی بودن قسمت زیرین تاچ‌اسکرین اطلاعات و سرگرمی و صفحه آمپر دیجیتالی است؛ نشانه‌ای از اینکه خودروسازان باید از نمایشگرهای منحنی بهره کافی را ببرند.

نمای کناری شاسی بلند برقی بی زد

در حال حاضر تاریخ عرضه شاسی بلند تویوتا bZ کامپکت معلوم نیست، ولی می‌توان گفت که عرضه آن تا قبل از سال 2024 بعید به نظر می‌آید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*