هواوی میت 60 پرو

هواوی میت 60 پرو؛ مشخصات فنی، امکانات، تاریخ عرضه و قیمت

در این جا به معرفی مختصر گوشی هواوی میت 60 پرو پرداخته و قابلیت‌ها و مشخصات احتمالی این پرچمدار آتی چینی‌ها را بررسی می‌کنیم. آیا این گوشی سرانجام به 5G مجهز خواهد شد؟

سری گوشی‌های میت 60 هواوی، نسل بعدی پرچمداران پریمیوم این کمپانی بزرگ چینی خواهند بود. علیرغم این که Huawei در چند سال اخیر با مشکلات فراوانی روبرو بوده است، اما حتی در این شرایط هم از ارائه محصولات خلاقانه و بعضا شگفت‌انگیز دست نکشیده است.

مثال بارز این امر، هواوی میت 50 پرو است با مشخصات فوق‌العاده و دوربین استثنایی خود نه تنها برترین محصولات دنیای گوشی‌های هوشمند مانند سامسونگ و اپل را به چالش کشید؛ بلکه در برخی جنبه‌ها مانند دوربین نیز موفق به پشت سر گذاشتن آن‌ها شد!

امروز قصد داریم در گجت نیوز در خصوص نسل بعدی این گوشی، هواوی میت 60 پرو صحبت کنیم و تمامی اطلاعات موجود در خصوص آن را با شما به اشتراک بگذاریم. اگر به پرچمدار قدرتمند آتی چینی‌ها علاقمند هستید، مطالعه این متن را از دست ندهید.

تاریخ رونمایی هواوی میت 60 پرو

در سال‌های اخیر هواوی همواره از یک سیاست ثابت برای رونمایی از پرچمدارانش پیروی کرده؛ به طوری که گوشی‌های سری P این شرکت در بهار رونمایی و معرفی می‌شوند و معرفی و انتشار گوشی‌های سری Mate در پاییز و همزمان با معرفی آیفون‌های جدید انجام می‌شود.

با اینکه فروش محصولات هواوی به طور کامل در آمریکا ممنوع شده و این کمپانی چینی به‌سختی می‌تواند گوشی‌هایش را در نقاط دیگری از جهان غیر از چین بفروشد؛ اما مسئولین کمپانی همچنان تصمیم به ادامه این روند رونمایی گرفته‌اند.

جدول زیر جزئیات بیشتری از روند رونمایی از سری گوشی‌های Mate هواوی در سال‌های گذشته را در اختیارمان قرار می‌دهد:

گوشیزمان رونماییزمان عرضه
سری میت 2016 اکتبر 201831 اکتبر 2018
سری میت 3019 سپتامبر 201926 سپتامبر 2019
سری میت 4022 اکتبر 20201 نوامبر 2020
سری میت 506 سپتامبر 202228 سپتامبر 2022
سری میت 60 (احتمالی)سپتامبر/اکتبر 2023سپتامبر اکتبر 2023

بر اساس جدول بالا می‌توان پاییز سال آینده میلادی را به عنوان زمان رونمایی و عرضه نسل جدید پرچمداران هواوی در نظر گرفت. با این حال همچنان ممکن است چینی‌ها برای پرچمدارشان تصمیم دیگری بگیرند.

قیمت Huawei Mate 60

قیمت هواوی Mate 60

قیمت میت 60 هواوی هم یکی دیگر از جزئیات نامشخص پیرامون این سری گوشی‌هاست؛ به طوری که حتی امکان حدس زدن اولیه آن نیز در حال حاضر وجود ندارد. تنها کاری که می‌توان کرد، بررسی قیمت حدودی مدل پرو این گوشی در سال‌های گذشته است که در جدول زیر قابل مشاهده خواهد بود:

مدل گوشی128 گیگ256 گیگ512 گیگ
هواوی میت 20 پرو1050 یورو1150 یورو
هواوی میت 30 پرو1150 یورو1250 یورو
هواوی میت 40 پرو1200 یورو1300 یورو1350 یورو
هواوی میت 50 پرو1300 یورو1400 یورو
هواوی میت 60 پرو (احتمالی)1300 یورو1400 یورو

آن چه مشخص است این است که نمی‌توان انتظار داشت سری گوشی‌های Mate 60؛ علی‌الخصوص مدل پروی آن ارزان قیمت باشند. بنابراین، 1300 یورو، حداقل قیمت مورد انتظار برای این مدل به نظر می‌رسد.

نامگذاری سری گوشی های Mate 60

با توجه به این که هواوی در سال‌های گذشته از سیستم‌های نامگذاری مختلفی برای خانواده میت استفاده کرده، نمی‌توان به طور دقیق حدس زد نام این گوشی‌ها امسال چگونه خواهد بود.

پیش از این، پسوندهایی نظیر لایت، پرو، پرو پلاس برای این سری گوشی‌های انتخاب شده است. البته احتمالا حضور حداقل دو مدل از این گوشی تضمین‌شده خواهد بود! یکی از این دو مدل، مدل معمولی بوده و دیگری محصول پریمیوم‌تر و باامکانات‌تری خواهد بود.

دوربین هواوی میت 60 پرو

از سال 2017 و عرضه میت 10 پرو از سوی هواوی، گوشی‌های پرچمدار این برند چینی همواره عملکرد خارق‌العاده‌ای را در بخش دوربین ارائه داده‌اند.

این گوشی‌ها به لطف استفاده از حسگرهای RYYB و لنزهای باکیفیت، از قابلیت‌های پیشرفته‌ای برای تصویربرداری در شب برخوردار هستند. همچنین از طرف دیگر، الگوریتم‌های فوق‌العاده ادغام فریم‌ها در این پرچمداران باعث می‌شود حتی در ضعیف‌ترین شرایط نوری شاهد تصویر خروجی باجزئیات و روشنی باشیم.

هواوی میت 60 پرو

به همین جهت، حق داریم که در خصوص سیستم دوربین سری Mate 60 و خصوصا نسخه پروی آن هیجان‌زده باشیم. این کمپانی سال گذشته با معرفی تکنولوژی دیافراگم متغیر، عملا مشکل افکت بوکه تصاویر را به طور کامل حل کرد. از سوی دیگر، بزرگنمایی نوری 3.5 برابری دوربین Mate 50 هم منجر به خلق تصاویری باورنکردنی و بسیار پرجزئیات شد.

می‌توان انتظار داشت که هواوی همان سیستم دوربین فوق‌العاده نسل گذشته را با کمی تغییرات مثبت در نسل جدید هم مورد استفاده قرار دهد. یکی از این تغییرات می‌تواند افزودن قابلیت تنظیم دیافراگم پیوسته، نظیر آن چه سونی با اکسپریا 1 مارک 4 انجام داد، باشد.

علاوه بر این، ارتقای میزان بزرگنمایی نوری از 3.5 برابر با 5 برابر نیز می‌تواند یکی از پیشرفت‌های احتمالی سیستم دوربین این پرچمدار باشد. به این ترتیب، میزان بزرگنمایی هیبریدی پرچمدار آتی هواوی به رقم باورنکردنی 200 برابر خواهد رسید که شگفت‌انگیز به نظر می‌رسد.

حافظه Mate 60 هواوی

می‌توان انتظار داشت که شروع حافظه مدل پرو از سری میت 60 از 256 گیگ باشد و احتمالا تا یک ترابایت افزایش یابد. از طرف دیگر، نسخه استاندارد نیز احتمالا مشابه سال‌های گذشته، ظرفیت‌های 128 و 256 گیگ را به کاربران ارائه خواهد داد.

گوشی Mate 60 پرو

یکی از قابلیت‌های جذاب سری گوشی‌های هواوی، استفاده از نانو مموری هاست که مدتی‌ست در سری گوشی‌های میت تعبیه می‌شوند. به کمک این قابلیت می‌توان از حافظه‌های نانو در درگاه دوم سیم کارت گوشی استفاده کرد و بدون نیاز به اسلات اضافی میکرو اس دی، حافظه را ارتقا داد.

دستیابی هواوی به حافظه یک ترابایت از طریق نانومموری‌ها می‌تواند دستاورد مهمی برای این کمپانی تلقی شود.

طراحی سری میت 60 هواوی

یکی از ویژگی‌های همیشگی سری گوشی‌های میت هواوی، تغییر طراحی این محصولات، خصوصا در بخش دوربین، از نسلی به نسل بعد است.‌ همین امر، پیش‌بینی ظاهر نسل بعدی این سری گوشی‌ها را به کاری دشوار تبدیل می‌کند. البته معمولا عناصر اصلی گوشی‌های سری Mate مانند صفحه نمایش خمیده یا شکل کلی قاب دستگاه در نسل‌های مختلف ثابت می‌مانند و تنها ماژول دوربین پشت دستخوش تغییر می‌شود.

هواوی میت 60 پرو

چندی پیش اطلاعاتی منتسب به سری گوشی‌های میت 60 در اینترنت منتشر شد که از طراحی مشابه دوربین این گوشی‌ها با نسل قبل حاکی بود؛ به طوری که ماژول دوربین پشت این گوشی به صورت دو دایره زیر هم قرار گرفته بودند.

همین شباهت به نسل قبل، صحت این اطلاعات افشا شده را زیر سوال می‌برد؛ چرا که از ابتدای حیات سری گوشی‌های Mate، هواوی همواره طرح‌های جدیدی را برای ماژول دوربین این گوشی‌ها در نظر می‌گرفته است. البته این احتمال هم وجود دارد که تصاویر منتشر شده مربوط به سری گوشی‌های P60 هواوی باشند که در ماه‌های مارس یا آوریل 2023 رونمایی خواهند شد.

صفحه نمایش هواوی میت 60 پرو

یکی دیگر از نقاط قوت مهم سری گوشی‌های میت هواوی صفحه نمایش آن‌هاست. پانل‌های OLED استفاده شده در این گوشی‌ها همواره در شمار برترین نمونه‌های بازار بوده‌اند و تست‌های مختلف از کالیبره بودن فوق‌العاده این پانل‌ها، در کنار روشنایی و رنگ بسیار عالی و قابلیت‌های شخصی‌سازی بی‌نظیر آن‌ها حکایت داشته‌اند.

سری گوشی‌های میت به نوعی ویترین نمایش دستاوردهای تکنولوژیک هواوی به شمار می‌روند. بنابراین می‌توان انتظار بهترین صفحه نمایش ممکن در این گوشی‌ها را داشت. به عنوان مثال، Huawei Mate 50 Pro از یک صفحه نمایش 6.74 اینچی امولد با رزولوشن 2616 در 1212 پیکسل بهره می‌برد. این پانل قادر به ارائه حداکثر نرخ رفرش 120 هرتز بود؛ هرچند که به طور کامل در دسته پانل‌های LTPO قرار نمی‌گرفت و نرخ رفرش صفحه نمایش آن تنها بر روی اعداد 60 و90 و 120 هرتز قابل تنظیم بود.

هواوی میت 60 پرو

بر این اساس انتظار می‌رود هواوی میت 60 پرو همان اندازه 6.8 اینچ صفحه نمایش را حفظ کند؛ اما شاهد بهبود نرخ رفرش این گوشی باشیم؛ به طوری که بتواند از 1 تا 120 هرتز را پوشش دهد.

همچنین حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش هم می‌تواند در نسل جدید پیشرفت کند. صفحه نمایش Mate 50 Pro حداکثر میزان روشنایی 900 نیت را ارائه می‌کرد و مدل جدید می‌تواند این عدد را به بیشتر از 1000 نیت ارتقا دهد.

به جز این موارد، سایر مشخصات صفحه نمایش Mate 50 Pro فوق‌العاده بود و قرار دادن همان ویژگی‌ها در نسل جدید، می‌تواند آن را به صفحه نمایشی برنده تبدیل کند.

باتری هواوی Mate 60 پرو

نسل قبلی سری گوشی‌های میت از باتری 4700 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با استانداردهای مدرن، چندان بزرگ به شمار نمی‌رود. البته در ازای این باتری کوچک‌تر، چینی‌ها توانستند سیستم دوربین فوق‌العاده‌ای را در پرچمدارشان تعبیه کنند.‌ بر این اساس با در نظر گرفتن اهمیت ماژول دوربین برای سری میت 60 نمی‌توان انتظار داشت که ظرفیت باتری در مقایسه با قبل افزایش چندانی داشته باشد.

به این ترتیب، آن چه می‌دانیم این است که ظرفیت باتری هواوی میت 60 پرو و سایر مدل‌های این پرچمدار، حداقل 4700 میلی آمپر ساعت خواهد بود.‌ ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی می‌تواند پیشرفتی منطقی برای نسل جدید پرچمداران هواوی باشد!

هواوی البته بر خلاف بسیاری برندهای دیگر چینی، هنوز از سیستم شارژ فوق سریع استفاده نکرده و آخرین مدل از گوشی‌های میت خود را با شارژ 66 واتی روانه بازار کرده است. این شارژرها با وجود اینکه عملکرد بسیار خوبی دارند و زمان شارژ مناسبی را ارائه می‌کنند، هیچ گونه رکوردی را در زمینه سرعت یا توان شارژ جابجا نکرده‌اند!

هواوی احتمالا سال آینده هم از همین شارژرها در پرچمدارانش استفاده کند و پرچمداران سری میت 60 را به شارژ سیمی 66 واتی، شارژ بی سیم 50 واتی و احتمالا شارژ معکوس مجهز کند.

مشخصات نرم افزاری میت 60 پرو

بدون شک پاشنه آشیل گوشی‌های کمپانی هواوی را باید بخش نرم افزاری آن دانست؛ جایی که علیرغم عملکرد بسیار خوب رابط هارمونی او اس، صرف نبود سرویس‌های گوگل باعث پشیمانی بسیاری افراد از خرید یک دستگاه هواوی می‌شود.

این روند در نسل جدید پرچمداران این کمپانی نیز تغییری نخواهد کرد و شاهد استفاده از سیستم عامل HarmonyOS در این گوشی خواهیم بود. البته اگر نبود فروشگاه گوگل پلی و سرویس‌های گوگل را فاکتور بگیریم، رابط کاربری هارمونی او اس در گذر زمان پیشرفت‌های فراوان داشته و اکنون به پختگی قابل توجهی رسیده است.

در نسل جدید می‌توان انتظار پشتیبانی از اپلیکیشن‌های بیشتر توسط سیستم عامل هارمونی را داشت. علاوه بر این، نصب سریع‌تر و راحت‌تر اپلیکیشن‌ها نیز یکی دیگر از مواردی است که احتمالا میت 60 در اختیار علاقمندان قرار خواهد داد.

همچنین رویکرد HarmonyOS در برابر ویجت‌ها هم یکی دیگر از نقاط قوت این سیستم عامل به شمار می‌رود که انتظار می‌رود در میت 60 پرو شاهد حضور و پیشرفت آن باشیم.

مشخصات سخت افزاری Mate 60 Pro

بخش سخت افزار نیز دیگر مشکل گوشی‌های اخیر هواوی به شمار می‌رود که احتمالا گریبانگیر هواوی میت 60 پرو هم خواهد شد.

هواوی پیش‌تر، گوشی‌های خود را با تراشه‌های اختصاصی کایرین (Kirin) روانه بازار می‌کرد. با این حال بحران‌های ایجاد شده در بخش نیمه‌رساناها و مشکلات اقتصادی فراوان ناشی از پاندمی کرونا، امکان تهیه عناصر اولیه و تولید تراشه‌های اختصاصی را از هواوی گرفت.

هواوی میت 60 پرو

بر همین اساس، در چندین نسل گذشته، هواوی هم مثل بسیاری کمپانی‌های دیگر از تراشه‌های کوالکام در گوشی‌های پرچمدار خود استفاده می‌کند؛ هرچند که به دلیل حساسیت‌های موجود روی این کمپانی و تحریم آن توسط ایالات متحده آمریکا، قابلیت 5G از تراشه‌های کوالکام به کار رفته در گوشی‌های هواوی حذف خواهد شد!

بر این اساس، شاید مدلی 4G از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام گزینه‌ای منطقی برای استفاده در قلب پردازشی نسل بعدی پرچمداران هواوی باشد.

جمع بندی

اگر به دنبال یک تجربه فوق‌العاده پریمیوم از گوشی‌های اندرویدی هستید و مشکلی با عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل ندارید، Huawei Mate 60 گزینه‌ای فوق‌العاده برای شماست. خصوصا این که در این گوشی، قطعا با دوربینی بی‌رقیب در کل بازار طرف خواهید بود.

از سوی دیگر اگر به اکوسیستم گوگل وابسته هستید و نمی‌توانید گوشی اندرویدی خود را بدون فروشگاه گوگل پلی و سرویس‌های مختلف آن تصور کنید، هواوی میت 60 پرو مثل دیگر گوشی‌های اخیر این کمپانی، انتخاب مناسبی برای شما نیست.

نظر شما در خصوص Huawei Mate 60 Pro چیست؟ آیا این گوشی قادر است صرفا با تکیه بر قابلیت‌های دوربین، مشکل عدم دسترسی به سرویس‌های گوگل را کمرنگ‌تر کرده و خود را به جمع بزرگان بازار بازگرداند؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*