سریع ترین گوشی اندرویدی جهان

این می تواند سریع ترین گوشی اندرویدی جهان در حال حاضر باشد

با توجه به بنچمارک انتوتو، یک گوشی پرچمدار چینی سریع ترین گوشی اندرویدی دنیا به‌شمار می‌رود؛ حالا کدام گوشی این عنوان را تصاحب کرده است؟

کوالکام به‌تازگی بالاخره چیپست جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 را رسماً به بازار معرفی کرد و حالا باید منتظر گوشی‌های اندرویدی سریع‌تر جدید در سال میلادی آینده باشیم. این چیپست با فرآیند ۴ نانومتری تولید می‌شود و افزایش ۳۵ درصدی سرعت و بهینه‌تر شدن ۴۰ درصدی مصرف انرژی در مقایسه با چیپست قبل از خود را به‌دنبال می‌آورد. علاوه بر شیائومی 13، موتو X40، ردمجیک 8 پرو و ویوو X90 گوشی آیکو 11 5G هم با این چیپست روانه بازار می‌شود. این گوشی پرچمدار از iQOO، زیرمجموعه ویوو احتمالاً سریع ترین گوشی اندرویدی جهان در حال حاضر باشد.

آیکو 11 ویوو، سریع ترین گوشی اندرویدی بر اساس بنچمارک انتوتو

ویوو آیکو 11، سریع ترین گوشی اندرویدی جهان

آیکو 11 در بازار چین عرضه شده است و اوایل ماه آینده به دومین بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند یعنی هند راه پیدا می‌کند. این گوشی چینی نه‌تنها یکی از معدود گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 در مقطع کنونی است، بلکه اولین گوشی برخوردار از این چیپست در هند به‌حساب می‌آید. علاوه بر این، بر پایه نتایج بنچمارک «انتوتو» (AnTuTu) شاید حتی بتوان آن را سریع ترین گوشی اندرویدی دنیا در حال حاضر بر شمرد.

iQOO 11 روی هم رفته امتیاز 1,323,820 را دریافت کرده است. 270,987 امتیاز از مجموع این رقم به تست پردازنده مرکزی یا CPU آن تعلق دارد. امتیاز تست پردازنده گرافیکی یا GPU هم به 607,822 می‌رسد. در دو بخش مموری و تجربه کاربری هم به‌ترتیب 244,782 و 200,229 امتیاز نصیب این گوشی پرچمدار چینی شده است. این موبایل بالارده با این ارقام عملاً همه رقیب‌ها را کنار می‌زند.

ویوو آیکو 11، سریع ترین گوشی اندرویدی جهان

ایسوس راگ فون 6 و راگ فون 6 پرو که از اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برخوردارند، به‌ترتیب با 1,117,968 و 1,110,082 امتیاز جزو گوشی‌های برتر در بنچمارک انتوتو بوده‌اند. با این حال، این دو گوشی به‌علاوه ایسوس زنفون 9، شیائومی می 12T پرو و نوبیا رد مجیک 7 پرو از لحاظ امتیاز بنچمارک پایین‌تر از آیکو 11 قرار می‌گیرند. آیکو 11 بیشترین امتیاز را بین تمامی گوشی‌ها به‌دست آورده است و حداقل بر پایه اعداد و ارقام، سریع ترین گوشی اندرویدی کنونی در نظر گرفته می‌شود.

البته باید به این نکته توجه داشت که با ورود گوشی‌های جدید و چیپست‌های سریع‌تر به بازار، جدول بهترین‌های انتوتو هم به‌طور پیوسته دستخوش تغییر می‌شود. ضمناً بعضی از شرکت‌های تولیدکننده گوشی های اندرویدی در گذشته با ترفندهایی به امتیاز بنچمارک محصولات خود اضافه می‌کردند. بنا به این نکات، بی‌شک نمی‌توان بنچمارک را برای تعیین کیفیت یک گوشی به‌عنوان معیار قطعی قرار داد. با وجود این، از طریق آن می‌توان به دید مناسبی از عملکرد یک محصول دست پیدا کرد. حالا به‌نظر شما سریع ترین گوشی اندرویدی فعلی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*