بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

اغلب جوانان ترجیح می‌دهند سوار یک خودروی دو در کوپه شوند تا این که یک شاسی بلند داشته باشند. به‌همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین خودروهای کوپه بازار ایران می‌پردازیم.

خودروهای کوپه جذابیت زیادی برای جوانان دارند؛ چرا که اسپرت و لوکس به نظر می‌رسند. کوپه همان‌طور که نامش پیداست کلاس خودرویی است که در حالت انتهایی خودرو حالتی خاص و خمیده دارد. به طور معمول این قبیل ماشین‌ها دارای دو در هستند و متاسفانه بازار کشورمان چندان روی خوشی به آنها نشان نداده است.

با بهترین خودروهای کوپه بازار ایران آشنا شوید

بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

گفتیم که خودروهای کوپه مناسب سلیقه‌های اسپرت‌پسند هستند؛ چرا که دو در آنها و خمیدگی انتهایی‌شان جان می‌دهد برای پز دادن در خیابان و گاز دادن! از آنجایی که مشتری زیادی برای این قبیل ماشین‌ها در ایران نیست، بازار آنها متنوع نیست و تعدادشان محدود است. در این مطلب قصد داریم به معرفی کوپه‌های موجود در بازار ایران بپردازیم.

علاوه بر حالت خمیده پشت ماشین، صندوقی کوچک هم در امتداد خمیدگی وجود دارد و مجموع این طراحی‌های ظاهری باعث شده خودروی کوپه به‌وجود آید. البته امروزه برخی از کراس‌اوورها و شاسی‌بلندها و حتی سدان‌ها چنین شکل و شمایلی دارند که قصد ما بررسی آنها نیست.

1. پورشه کیمن اس

پورشه کیمن اس

تا همین چند سال پیش واردات خودرو آزاد بود و شرط و شروطی برای آن نگذاشته بودند. در این سال‌ها پورشه می‌توانست در خیابان‌های کشورمان تردد کند و واردکنندگان تصمیم گرفتند چندین دستگاه پورشه کیمن اس وارد کشور کنند. این کوپه لوکس آلمانی موفق شد نظر مساعد ثروتمندان جامعه را جلب کند.

مدل‌های پورشه کیمن اس 2010 تا 2012 است و زیر کاپوت این کوپه‌های جذاب یک پیشرانه 2.9 لیتری تعبیه شده که می‌تواند قدرت 255 اسب بخار را تولید کند. این خودروی کوپه می‌تواند تنها در عرض 5.5 ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. به هر حال اصالت و کیفیت این خودرو ضامن خریداران است!

2. بی ام و سری 6 کوپه

بی ام و سری 6

یکی از پرفروش ترین کوپه های بازار ایران بین سال‌های 2005 تا 2010 میلادی، بی ام و سری 6 بود. این خودرو ظاهر لوکس و عملکرد فنی بی‌نظیری دارد و علت استقبال زیاد از آن، همین عوامل بود. زیر کاپوت این کوپه جذاب یک پیشرانه 3 لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 272 اسب بخار را تولید کند و در عرض 7.3 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

متاسفانه این خودرو گران قیمت معایبی نظیر استهلاک بالا، گرانی و کمبود لوازم یدکی و هزینه‌های نگهداری سرسام‌آور دارد. با این حال قیمت بی ام و سری 6 کوپه می‌تواند مشتریان عاشق کوپه را ترغیب به‌خرید یکی از آنها کند.

3. بی ام و سری 4 کوپه

بی ام و سری 4 - بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

یک نسخه پایین‌تر از بی ام سری 6 کوپه، سری 4 آن است. این خودرو آلمانی بی‌نظیر جایگاه والایی برای ما ایرانی‌ها دارد. از جمله نقاط قوت این کوپه خوش‌ظاهر می‌توان به طراحی اسپرت و پرستیژ بالا اشاره کرد. زیر کاپوت این ماشین آلمانی یک پیشرانه 2.0 لیتری تعبیه شده که می‌تواند قدرت 184 اسب بخار را تولید کند و در 7.5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین میانگین مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر مسافتی که طی می‌کند، 6 لیتر برآورد شده است.

4. بنز E350 کوپه

بنز ای 350 کوپه

تیراژ محدودی از بنز ای 350 کوپه وارد بازار کشورمان شد که عمدتاً مدل‌های 2012 و 2013 بودند. آلمانی‌ها علاوه بر پورشه و بی ام و، یک کوپه جذاب دیگر راهی بازار کرده‌اند که هم عملکرد فنی مطلوب و قابل توجهی دارد و هم خودرویی لوکس و شیک‌پسند به‌حساب می‌آید.

زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تعبیه شده که می‌تواند قدرت 306 اسب بخار را تولید کند و تنها در عرض 6.3 ثانیه صفر تا صدش را پر کند. متاسفانه تنها مشکل بنز E350 کوپه قیمت بالای آن است، وگرنه در سایر موارد بی‌نظیر ظاهر شده است.

5. تویوتا GT 86

تویوتا جی تی 86 - بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

تنها مدل‌هایی که از تویوتا جی تی 86 در ایران یافت می‌شود، مربوط به سال 2013 و 2014 هستند. این خودرو کوپه جذابیت‌های خاص خودش را دارد، ولی به نظر می‌رسد هم بیش از حد ممکن خرابی به‌بار می‌آورد و هم دوام فنی کوتاهی دارد. زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه 2.0 لیتری تعبیه شده که می‌تواند قدرت 200 اسب بخار را تولید کند و متاسفانه یارای رقابت با جنسیس کوپه مدل 2013 را ندارد.

جنسیس کوپه هم امکانات و عملکرد فنی بهتری دارد و هم ساخت کره‌ای‌های کاربلد است. بنابراین آپشن‌‌های تویوتا جی تی 86 نسبت به رقیب کره‌ای کمتر است و بازار خرید و فروش آن کم‌رونق‌تر خواهد بود. تنها نقطه قوت این خودروی کوپه، قابلیت دریفت پرقدرتی است که دارد.

6. کیا سراتو کوپه 2016

کیا سراتو کوپه - بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

سراتو یکی از خودروهای جذاب کره‌ای برای بازار ایران است که نسخه‌های سدان و کوپه آن در بازار کشورمان حضور داشته‌اند. نسخه کوپه سراتو متاسفانه نتوانست به اندازه مدل سدان محبوبیت کسب کند، ولی نظر برخی مشتریان خاص کره‌ای پسند را به خود جلب نمود. تنها شانسی که این خودرو داشت، صفر کیلومتر بودنش بود؛ چرا که ممنوعیت واردات خودروهای بیش از 2.5 لیتر حجم مانع ورود محصولاتی نظیر جنسیس کوپه و تویوتا جی تی 86 شده بود.

زیر کاپوت کیا سراتو کوپه یک پیشرانه 2.0 لیتری 4 سیلندر تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 159 اسب بخار و گشتاور 194 نیوتن‌متر را تولید کند. نیروی محرکه این خودرو از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود و از نظر قوای محرکه تفاوتی بین نسخه سدان و کوپه نیست.

سراتو کوپه می‌تواند تنها در عرض 10.4 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و متاسفانه داخل کابین آن از متریال و مواد بی‌کیفیتی استفاده شده است. دیگر نکته منفی کوپه کره‌ای هندلینگ پایین آن در قیاس با سایر رقبا است. در حقیقت باید این‌طور بگوییم که اگر فهرست خودروهای کوپه کشورمان محدود به چند مورد نبود، مسلما کیا سراتو در این لیست جایی نداشت.

7. هیوندای جنسیس کوپه مدل 2013

هیوندای جنسیس کوپه

اولین بار در سال 2010 میلادی بود که هیوندای جنسیس کوپه وارد گمرک کشورمان شد و سپس چون دچار فیس‌لیفت شد، واردکنندگان تصمیم گرفتند مدل 2013 آن را به‌بازار عرضه کنند. نسخه فیس‌لیفت خوشبختانه هم طراحی ظاهری بهتری داشت و هم قوای فنی قدرتمندتری برایش در نظر گرفته شده بود.

زیر کاپوت جنسیس کوپه یک پیشرانه 3.8 لیتری تعبیه شده که می‌تواند حداکثر قدرت 348 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر را تولید کند. به‌طور کلی جنسیس یکی از برترین کوپه های بازار ایران به حساب می‌آید و در کمتر از 6 ثانیه شتاب صفر تا صدش را پر خواهد کرد.

از جمله نقاط ضعف و ایرادهایی که می‌توان به کوپه هیوندای وارد کرد، ضعف در فرمان‌پذیری و عرضه در تیراژ محدود است. علاوه بر این، قیمت این خودرو گران‌تر از حد تصور است و با دخل و خرج بسیاری از ما همخوانی ندارد.

8. هیوندای کوپه

هیوندای کوپه - بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

بهترین خودروهای کوپه بازار ایران

شاید بتوان گفت ارزان ترین کوپه حال حاضر کشورمان، هیوندای مدل 2007 تا 2009 است. این خودروی جذاب، ظاهر زیبا و دلنشینی دارد و خوشبختانه قوای فنی آن قدرتمند ظاهر شده است. زیر کاپوت هیوندای کوپه یک پیشرانه 2.7 لیتری قرار گرفته که می‌تواند قدرت 169 اسب بخار را تولید کند و در عرض 9.5 ثانیه از سکون مطلق به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. از جمله نکات منفی خرید این خودرو می‌توان به مصرف سوخت بیش از حد اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*