پاداش و جوایز نقدی تیم ها در انتهای جام جهانی قطر 2022

پاداش و جوایز نقدی تیم ها در انتهای جام جهانی قطر 2022 چقدر است؟

جام جهانی یکی از سودده‌ترین رقابت‌های ورزشی جهان است که بیشتر درآمدش مستقیما به جیب فیفا می‌رود؛ با این حال پاداش و جوایز نقدی تیم ها در جام جهانی 2022 نیز در مقایسه با دیگر رقابت‌ها بی‌مانند به نظر می‌رسد!

جام جهانی 2022 قطر با تمام حواشی، مشکلات و کم‌کاری‌های قطری‌ها به پایان رسید و لیونل مسی سرانجام توانست جام جهانی را بالای سر ببرد و به باور بسیاری از عاشقان فوتبال، به بهترین بازیکن تاریخ این ورزش تبدیل شود. در کنار جذابیت‌های ورزشی این جام جهانی، نکته‌ای که برای کشورهای حاضر در این جام جذابیت دوچندانی دارد، پاداش و جوایز نقدی تیم های حاضر در جام جهانی 2022 قطر است.

پاداش و جوایز نقدی تیم های حاضر در جام جهانی 2022 قطر چقدر است؟

پاداش و جوایز نقدی تیم ها در جام جهانی قطر 2022

بهتر است ابتدا از تیم‌هایی که در مرحله گروهی رقابت‌ها کنار رفته‌اند آغاز کنیم تا ببینیم تیم ملی کشورمان در این رقابت‌ها چند میلیون دلار به جیب زده است. تیم‌های حاضر در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر بدون توجه به نتیجه‌ای که به دست آورده‌اند، مبلغ 9 میلیون دلار دریافت خواهند کرد. این یعنی تیم ملی ایران در کنار تیم‌های قطر، اکوادور، ولز، مکزیک، عربستان سعودی، دانمارک، تونس، کانادا، بلژیک، آلمان، کاستاریکا، صربستان، کامرون، غنا و اروگوئه نه میلیون دلار دریافت کرده است.

پاداش صعود به مراحل بالاتر در جام جهانی

تیم‌هایی که توانسته باشند به مرحله یک هشتم رسیده برسند نیز جایزه نقدی ۱۳ میلیون دلاری دریافت می‌کنند. این تیم‌ها شامل ایالات متحده آمریکا، سنگال، استرالیا، لهستان، اسپانیا، ژاپن، سوئیس و کره جنوبی می‌شوند.

سعود به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی پاداشی بزرگ‌تر به همراه دارد. تیم های برزیل، پرتغال، هلند و انگلیس با حضور در این مرحله توانستند هر یک جایزه ای ۱۷ میلیون دلاری دریافت کنند. تیم چهارم جام یعنی مغرب نیز جایزه‌ای ۲۵ میلیون دلاری به دست آورد.

پاداش تیم های اول تا سوم جهانی 2022 قطر

کرواسی که توانست به رتبه سوم رقابت‌های جام جهانی برسد تنها دو میلیون دلار بیشتر از مراکش به دست آورد و با ۲۷ میلیون دلار راهی خانه شد. فرانسه نیز که در فینال با درخشش کیلیان امباپه نمایشی شایسته داشت، ۳۰ میلیون دلار از فیفا دریافت می‌کند.

پاداش و جوایز نقدی تیم ها در انتهای جام جهانی قطر 2022

آرژانتینی‌ها در یک شب رویایی در کنار به دست آوردن دل عاشقان فوتبال، توانستند بیش از ۶۰ میلیون دلار به دست آورند! فیفا به عنوان پاداش نقدی قهرمانی جام جهانی 2022، مبلغ ۴۲ میلیون دلار به آلبی سلسته پرداخت کرد.

این پایان پول پارو کردن ملی پوشان سرزمین کوه‌های نقره نیست و صرافی ارزهای دیجیتال بایننس نیز به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اسپانسرهای تیم ملی آرژانتین، به فدراسیون فوتبال این کشور مبلغ ۲۰ میلیون دلار پاداش داده است.