خرید ویجر و توکوکریپتو توسط بایننس

بایننس، قدرتمندتر از همیشه؛ خرید شرکت رمزارز و افزایش سهم در یکی از بزرگترین صرافی‌های اندونزی

پروژه بایننس برای گسترش بیشتر خود همچنان ادامه دارد. بزرگترین صرافی رمزارز دنیا یک شرکت را خریده و در یک صرافی سهم خود را افزایش داده است.

با حواشی خرید صرافی ورشکست شده FTX و اظهار نظرهای بحث‌برانگیز، نام بایننس به‌عنوان بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهان این روزها بیش از پیش سر زبان‌ها بوده است. حالا این صرافی در راستای گسترش خود شرکت «ویجر» (Voyager) را می‌خرد و همچنین به سهام خود در صرافی اندونزیایی توکوکریپتو (Tokocrypto) اضافه کرده است.

گسترش روزافزون بایننس؛ این بار با خرید ویجر و افزایش سهم در توکوکریپتو

خرید شرکت ویجر (Voyager) توسط بایننس

اول از همه، شرکت حوزه رمزارز Voyager Digital قرار است دارایی‌هایی خود را طی قراردادی 1 میلیارد دلاری به بایننس ایالات متحده آمریکا (Binance.US) بفروشد. این شعبه که دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیا قرار دارد، در قالب یک واحد حقوقی مجزا فعالیت می‌کند و از سوی Binance مجوز رسمی دریافت کرده است. Binance.US ضمن پرداخت 10 میلیون دلار، هزینه‌های مشخص ویجر تا حداکثر 15 میلیون دلار را می‌پردازد. این قرارداد خرید مبلغ 20 میلیون دلار و بازپرداخت‌هایی به مشتریان ویجر را در بر می‌گیرد. با این حال، بخش عمده مبلغ 1 میلیارد دلاری به بدهکاری ویجر به مشتریانش بر می‌گردد.

بعد از اعلام ورشکستگی ویجر در ماه ژوئیه گذشته، صرافی FTX با پیشنهاد 1.42 میلیارد دلاری برنده مزایده‌ای برای خرید این شرکت شده بود. با وجود این، خود FTX به‌دنبال خروج میلیاردها دلار سرمایه از این پلتفرم ظرف 3 روز و صرف نظر بایننس از خرید آن، ماه گذشته از ورشکستگی خود خبر داد. اکنون ویجر اعلام کرده است که طی جلسه‌ای در 5 ژانویه 2023 (15 دی 1401)، جویای تاییدیه دادگاه ورشکستگی جهت انعقاد قرارداد با بایننس خواهد شد.

خرید سهم در صرافی توکوکریپتو توسط بایننس

از طرفی دیگر، بایننس به‌تازگی سهم خود در صرافی توکوکریپتو، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز اندونزی را افزایش داده است که ابتدا در سال 2020 در آن سرمایه‌گذاری کرده بود. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس که همچنین به CZ شهرت دارد، در توییتر «کمی» افزایش سهم در توکوکریپتو و «تزریق پول نقد» به آن را اعلام کرد. گذشته از این، گزارش‌ها حکایت از این دارند که پانگ زو کای سمت مدیرعاملی این صرافی اندونزیایی را به یودهونو راویس واگذار می‌کند. درحالی که یودهونو راویس به‌عنوان مدیرعامل موقت منصوب می‌شود، مدیرعامل سابق همچنان در هیئت نظارت باقی می‌ماند.

بایننس طی ماه‌های گذشته صرافی ژاپنی «ساکورا» (Sakura) و «ام ایکس گلوبال» (MX Global) را هم خریداری کرده است. هر دو صرافی از قبل لایسنس شده‌اند و شرکت Binance با خرید آن‌ها می‌تواند بدون اینکه نیاز به دریافت مجوز داشته باشد، به فعالیت بپردازد.

Binance، بزرگترین صرافی رمزارز در دنیا

این درحالی است که به‌عقیده تعداد زیادی از کارشناسان حوزه رمزارزها یا ارزهای دیجیتال، انحصارطلبی بزرگترین صرافی دنیا احتمالاً به ضرر بازار کریپتو تمام خواهد شد. عده زیادی نگرانند که شرکت Binance روز به روز قدم دیگری جهت ایجاد یک مونوپولی بردارد؛ خصوصاً حالا که صرافی FTX از میدان کنار رفته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*