پنل OLED سه بعدی جدید ایسوس بدون نیاز به عینک

پنل OLED جدید ایسوس، لپ تاپ‌هایی با نمایشگر سه‌بعدی و بدون نیاز به عینک خلق می‌کند

پنل OLED جدید ایسوس طی نمایشگاه CES 2023 رسماً معرفی شد. این نمایشگر Asus امکان مشاهده تصاویر سه‌بعدی بدون نیاز به عینک را مهیا می‌کند.

ایسر چند سال قبل لپ تاپی از سری Concept D را با نمایشگر 3 بعدی بدون نیاز به عینک عرضه کرد و سپس این فناوری را به لپ تاپ‌های گیمینگ آورد. حالا ایسوس به‌دنبال آزمون و خطا با این فناوری می‌رود و در همین راستا به‌تازگی طی نمایشگاه CES 2023 از پنلی سه‌بعدی با این قابلیت رونمایی کرد. این پنل OLED جدید ایسوس در برخی از لپ تاپ‌های آن که روی محتواسازن متمرکزند به‌کار گرفته خواهد شد.

پنل OLED سه بعدی جدید ایسوس بدون نیاز به عینک

ایسوس پنلی 3 بعدی با رزولوشن 3.2K و نرخ تازه‌سازی یا رفرش ریت 120 هرتز را معرفی کرده است که پیش‌تر در برخی از محصولات دیگر آن استفاده شده بود. جهت نمایش تصاویر به‌شکل سه‌بعدی، لایه‌ای از «لنزهای عدسی» (Lenticular Lenses) در آن پیاده‌سازی شده است تا نور منتشر شده را برای چشم‌های مختلف منکسر کند. علاوه بر این، شرکت Asus روی قابلیت ردیابی چند بیننده کار می‌کند.

پنل OLED سه بعدی جدید ایسوس بدون نیاز به عینک

نکته‌ای که نمایشگر جدید ایسوس را از پنل‌های ایسر متمایز می‌کند، بهره‌گیری از فناوری OLED به‌جای IPS است. به‌گفته ایسوس، پنل OLED با کنتراست بالا و سرعت بالای پاسخ‌دهی پیکسل، تداخل تصاویر و رد پیکسل‌ها پشت اشیاء متحرک را کاهش می‌دهد. در نهایت به‌صورت کلی خروجی واضح‌تری را به‌دنبال می‌آورد.

لایه های پنل OLED سه بعدی جدید ایسوس بدون نیاز به عینک

ایسوس برنامه دارد لپ تاپ‌های پروآرت استودیوبوک 16 و ویووبوک پرو 16X را در سه‌ماهه دوم سال 2023 با پنل OLED سه‌بعدی جدید خود روانه بازار کند. به‌گفته این کمپانی تایوانی، نمایشگر 3 بعدی مذکور تا حدود 500 دلار به قیمت ویووبوک پرو 16X اضافه می‌کند. نهایتاً باید گفت که ایسوس در CES 2023 مانیتور گیمینگ Asus ROG Swift با نرخ تازه‌سازی 540 هرتزی و یک کنترلر ایکس‌باکس با نمایشگر OLED را هم به‌نمایش گذاشته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*