قابلیت ارتباط ماهواره‌ای کوالکام

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای، احتمالاً توسط کوالکام به گوشی‌ ایرانی‌ها می‌رسد

کوالکام قصد دارد ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 2 بیاورد. در ادامه قابلیت‌های این فناوری Qualcomm را توضیح می‌دهیم.

موج ارتباط ماهواره‌ای برای دستگاه‌های موبایل در دنیای فناوری با سرعت و جدیت بیشتری نسبت به گذشته در حال پیشروی است. شرکت کوالکام هم در این مسیر، سیستم ارتباط ماهواره‌ای مخصوص خود را در گوشی‌های بالارده برخوردار از چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌کار خواهد گرفت. به‌لطف «ماهواره اسنپدراگون» (Snapdragon Satellite)، شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات اصلی و ارائه‌دهندگان خدمات می‌توانند «پوشش جهانی به‌معنای واقعی» را به‌ارمغان بیاورند. این پوشش با بهره‌گیری از باند L شرکت آمریکایی ایریدیوم با مقاومت در برابر آب و هوا میسر می‌شود.

چیپست اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام

با ارتباط ماهواره‌ای اسنپدراگون کمپانی کوالکام قرار نیست آن‌طور که در بقیه شبکه‌های موبایل مرسوم امکان‌پذیر است، کاربران هر نوع داده‌ای را به‌وسیله ماهواره‌ها ارسال کنند. این سیستم فقط امکان ارسال پیام‌های اضطراری، ارسال پیام از طریق SMS و فعالیت‌های ارتباطی دیگر را فراهم خواهد کرد. گذشته از این، با گسترش مجموعه ماهواره‌ها از شبکه‌های 5G «غیر زمینی» (Non-Terrestrial) هم پشتیبانی خواهد شد. به‌گفته کوالکام، این قابلیت ابتدا در اواخر سال جاری میلادی به گوشی‌های بالارده در برخی از مناطق مشخص راه پیدا می‌کند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای کوالکام

سخت‌افزار مورد نیاز برای ارتباط ماهواره‌ای کوالکام در وهله اول راهی گوشی‌های پرچمدار بازار می‌شود، اما این تازه بخشی از برنامه این شرکت برای پوشش دستگاه‌ها است. امکان دارد لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها و دستگاه‌های تحت اکوسیستم «اینترنت اشیاء» در آینده میزبان‌های جدید این فناوری باشند. کوالکام همچنین اظهار داشته است که تولیدکنندگان تجهیزات اصلی و سازنده‌های اپلیکیشن‌ها دست آخر به توانایی راه‌اندازی خدمات بر پایه اتصال ماهواره‌ای می‌رسند.

قابلیت ارتباط ماهواره‌ای کوالکام

سیستم تماس اضطراری SOS اپل یکی از بارزترین نمونه‌های مشابه ارتباط ماهواره‌ای کوالکام است که اولین بار با آیفون 14 به بازار معرفی شد. حتی شرکت‌های اسپیس ایکس و T-Mobile چند ماه قبل از برنامه مشترک خود جهت برقراری اتصال اینترنت ماهواره‌ای برای گوشی‌های هوشمند خبر دادند. البته همان‌طور که انتظار می‌رود، این اتصال صرفاً نیاز کاربران برای کارهای اضطراری را تامین خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*