بی وای دی U9

ابر خودرو برقی بی وای دی U9 با شتاب 2 ثانیه به جنگ سوپراسپرت های بازار می‌رود

یانگ وانگ یکی از خودروسازان چینی است که قصد دارد به‌زودی ابر خودرو برقی بی وای دی U9 را تولید کند. مشخصات سوپراسپرت این شرکت چیست؟

خودروسازان چینی طی سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده و موفقیت‌های بسیاری به‌دست آورده‌اند. شاید در ابتدا چینی‌ها را مقلد خودروسازان معروف جهان به‌شمار می‌آوردند، ولی هم‌اکنون می‌دانیم که برخی از شرکت‌های تولیدکننده ماشین در این کشور رشد زیادی داشته و بازارهای جهانی را هم تسخیر کرده‌اند.

ابرخودرو برقی بی وای دی U9 به‌زودی رونمایی می‌شود

یکی از برندهای شناخته شده چین، بی وای دی است که محصولات جذاب و مدرنی دارد. به‌تازگی یکی از زیربرندهای BYD با نام یانگ وانگ وارد عرصه رقابت با ابرخودروهای جهان شده و خودرو سوپراسپرتی را طراحی و تولید کرده که می‌تواند تنها در عرض دو ثانیه از سکون مطلق به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

ابر خودرو برقی بی‌وای‌دی U9

کمپانی یانگ وانگ سوپراسپرت الکتریکی U9 را با قیمت پایه 145 هزار دلاری راهی بازارهای جهانی می‌کند تا با بزرگان کمپانی‌های مطرح دنیا به جنگ برود. پیش‌تر بی وای دی خودروی جذاب و آفرودر بی‌نظیر U8 را وارد بازار کرده بود و حالا در اقدامی غیرمنتظره از سوپراسپرت برقی خود با نام U9 رونمایی کرده است.

ابرخودرو یانگ وانگ از نظر ظاهری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و زبان طراحی جدیدش «دروازه زمان و فضا» نامیده شده است. با نگاهی به نمای جلوی یانگ وانگ متوجه می‌شویم که سبک ظاهری چراغ‌ها شباهت زیادی به فرمول یک با چراغ‌های Cشکل ال‌ای‌دی دارد. دریچه‌های خروجی هوا روی کاپوت تعبیه شده و روی اسپلیتر خودرو نیز باله‌های یکپارچه و تریم زردرنگ دیده می‌شود.

رنگ مشکی نمای جلو و عقب هوشمندانه انتخاب شده و تضاد جذابی با رنگ زرد کلی خودرو به‌وجود آورده است. در نمای ظاهری المان‌های جذاب دیگری نظیر باله شفافی که از شیشه عقب بیرون زده دیده می‌شود. توجه دقیق به این قسمت، ما را به یاد کاور لامبورگینی می‌اندازد و خروجی‌های هوای تعبیه شده زیر چراغ خودروها در سوپراسپرت‌ها چیز عجیب و غریبی نیست.

ابر خودرو برقی بی‌وای‌دی U9

یادمان نرود که سوپراسپرت یانگ وانگ یک خودروی الکتریکی است که اگرچه مشخصات فنی و قوای محرکه آن اعلام نشده، ولی به احتمال زیاد قدرتش را از یک پیشرانه تماماً برقی چهار موتوره دریافت خواهد کرد. از جمله جذابیت‌های خیره‌کننده این هایپرکار می‌توان به شتاب صفر تا صد 2 ثانیه‌ای اشاره کرد.

از این چهار موتور در بسیاری از محصولات یانگ وانگ استفاده شده و می‌شود و جالب است بدانید که هر یک از پیشرانه‌ها به‌صورت کاملا مستقل و از طریق سیستم کنترل گشتاور برداری پیشرفته کار خواهند کرد. در آفرودر جذاب U8 این چهار موتور توان تولید حداکثر قدرت 1100 اسب بخار را داشتند و به‌احتمال زیاد خروجی در U9 هم همین‌قدر خواهد بود.

ابر خودرو برقی بی‌وای‌دی U9

بی وای دی قصد ندارد این کانسپت را به حال خودش بگذارد و به‌طور جدی تمایل به تولید آن دارد. بنا بر آنچه اعلام شده، این سوپرکار قدرتمند چینی با شتاب باورنکردنی‌اش در زمان عرضه، قیمتی در حدود 145 هزار دلار خواهد داشت. آیا یانگ وانگ U9 به‌زودی راهی بازار خواهد شد؟ نظر شما در این‌باره چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تصور کن چین چه سوپر اسپرت هایی که میتونه طراحی کنه