بهترین سدان آمریکایی

10 مورد از بهترین سدان های آمریکایی که تاکنون ساخته شده است

در این جا نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین خودروهای سدان آمریکایی که با ارائه عملکرد فنی عالی، طراحی فوق‌العاده و امکانات فراوان تجربه‌ای به‌یادماندنی از رانندگی را ارائه می‌کنند.

چند سال قبل، هر خودروی سدان که موتور قدرتمندتری داشت از نظر اکثر افراد اتومبیل بهتری بود. با این حال در چند سال اخیر سلیقه رانندگان بسیار تغییر کرده و عوامل مهم دیگری مثل طراحی داخلی، راحتی و ایمنی در کنار آپشن‌ها و تکنولوژی‌های به کار رفته در یک خودرو مواردی هستند که در کنار قدرت موتور از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در خرید یک خودروی سدان به شمار می‌روند.

کشور آمریکا به عنوان یکی از سردمداران صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر اتومبیل‌های سدان متنوعی در کلاس‌ها و قیمت‌های مختلف و با ویژگی‌های متفاوت را روانه بازار کرده است. تا همین یکی دو سال پیش، خودروهای سدان مهم‌ترین محصولات اکثر کمپانی‌های خودروساز آمریکایی مثل فورد یا شورلت به شمار می‌رفتند.

به همین جهت صنعت خودروسازی آمریکا تعدادی از برترین خودروهای سدان تاریخ را تولید کرده است. در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به تعدادی از بهترین سدان های آمریکایی که در طول تاریخ تولید شده‌اند.

بهترین خودروهای سدان آمریکایی

شورلت اس اس

شورلت اس اس

شورلت SS در کنار طراحی داخلی و بیرونی بسیار عالی، قدرتی استثنایی هم دارد. موتور V8 این اتومبیل سدان جذاب قادر به تولید قدرت 415 اسب بخار است که شتاب صفر تا صد تقریبا 4.5 ثانیه‌ای را به آن می‌بخشد.

این خودرو در مدل‌های مختلف شش دنده دستی و شش دنده اتوماتیک روانه بازار شده است و صاحبان مدل اتوماتیک می‌توانند بدون هیچ هزینه‌ای، گیربکس خودرو را با نمونه دستی تعویض کنند.

به طور کلی، شورلت اس اس با طراحی دلنشین و عملکرد فنی بی‌نقص، یک نمونه بارز از سدان‌های پرفروغ آمریکایی به شمار می‌رود.

کادیلاک CTS-V

بهترین سدان آمریکایی

این سدان جذاب کادیلاک هر آنچه که یک فرد علاقمند به خودروهای سدان اسپرت نیاز داشته باشد را در اختیارش قرار می‌دهد. موتور 6.2 لیتری این خودرو با قدرت 640 اسب بخاری خود عملکردی باورنکردنی داشته و ترمزهای پهن برمبو در کنار سیستم انتقال قدرت هشت دنده اتوماتیک از جمله مواردی هستند که CTS-V را به خودرویی بی عیب و نقص تبدیل می‌کنند.

این اتومبیل قادر است ظرف تنها 3.5 ثانیه از سکون به سرعت شصت مایل بر ساعت برسد و نمایش عدد صد مایل بر روی سرعت‌سنج آن تنها 7.1 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت.

این خودروی سدان فوق‌العاده همچنین حداکثر سرعت 200 مایل بر ثانیه داشته و به کمک سیستم تعلیق مگنتو-رئولوژیک به کار رفته در آن، تجربه رانندگی بسیار نرم و راحتی را ارائه می‌دهد.

دوج چارجر SRT هل کت

دوج چارجر هل کت

یکی دیگر از بهترین سدان های آمریکایی هم مدل Hellcat دوج چارجر SRT است. این خودروی شگفت‌انگیز از یک سیستم انتقال قدرت اتوماتیک شش سرعته بهره برده و موتور V8 آن قدرتی 717 اسب بخاری و گشتاوری 650 پوند فوتی دارد. در کنار این قدرت فراوان، سدان جدید دوج همچنین قادر است سواری پرهیجان و البته بسیار نرمی را ارائه کند.

مدت زمان لازم برای رسیدن این خودرو از سرعت صفر به 60 مایل بر سرعت برابر 3.5 ثانیه است و پس از گذشت 17.5 ثانیه، سرعت به 150 مایل بر ساعت می‌رسد.

Dodge Charger SRT Hellcat همچنین حداکثر سرعت 203 مایل بر ثانیه داشته و سمبلی برای سدان‌های سریع آمریکایی به شمار می‌رود.

فورد تائوروس SHO

بهترین سدان آمریکایی

مورد بعدی، خودروی سدان تائوروس SHO فورد است که به عنوان یکی از بهترین محصولات تاریخ این کمپانی شناخته می‌شود. در زیر ظاهر فریبنده این خودرو یک موتور 3.5 لیتری V6 قرار گرفته که توانایی تولید قدرت 300 اسب بخار را داشته و گشتاور 200 پوند فوت تولید می‌کند. این خودرو همچنین ظرف 5.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 60 مایل بر ثانیه رسیده و قادر به دستیابی به حداکثر سرعت 155 مایل بر ساعت است.

ظاهر این خودرو در مقایسه با سدان‌های اسپرت و سوپر اسپرت کمی کلاسیک به نظر می‌رسد. با این وجود تائوروس از حیث عملکرد فنی و تجربه رانندگی اتومبیلی منحصربفرد است و در نظر بسیاری آمریکایی‌ها نه تنها یکی از برترین خودروهای سدان این کشور، بلکه در شمار بهترین خودروهای تاریخ به شمار می‌رود.

پونتیاک G8 GXP

پونتیاک جی 8

خودروی سدان Pontiac G8 GXP از یک موتور هشت سیلندر 6.2 لیتری بهره می‌برد و قادر به تولید قدرت 415 اسب بخار است. این خودروی دیفرانسیل عقب برای رسیدن از سرعت صفر به سرعت 60 مایل بر ثانیه به تنها 4.7 ثانیه زمان نیاز دارد. علاوه بر این شتاب‌گیری و سرعت فوق‌العاده، فرمان‌پذیری بسیار خوب این سدان نیز دیگر ویژگی جالب توجه آن به شمار می‌رود.

علیرغم طراحی محافظه کارانه‌ای که این خودروی پونتیاک دارد، سیستم انتقال قدرت آن عملکرد بسیار خوبی داشته و همچنین از حیث امکانات محصولی ایده‌آل به شمار می‌رود. بنابراین این خودرو گزینه‌ای فوق‌العاده برای رانندگانی که به عملکرد فنی خوب خودروی خود علاقمند بودند، به شمار می‌رفت.

بیوک رگال GNX

بیوک رگال

این خودروی سدان بیوک در زمان عرضه به بازار در سال 1987 موتوری 3800 سی سی V6 در اختیار داشت و یکی از سریع‌ترین اتومبیل های تولید شدن در آن زمان به شمار می‌رفت. Regal GNX قادر به تولید توان 300 اسب بخار بود و با توانایی تولید گشتاور 400 نیوتن متری، یک خودروی قدرتمند و پرتوان بود.

بیوک البته برای کنترل این هیولا نیز تدابیری اندیشیده بود و با تقویت کردن بدنه و استفاده از مهندسی منحصربفرد در ساخت آن، توانست هندلینگ  را نیز به طرز قابل توجهی تقویت کند تا این اتومبیل به یکی از بهترین سدان های آمریکایی تاریخ تبدیل شود.

کادیلاک CT4-V بلک وینگ

کادیلاک CT4-V

دومین کادیلاک حاضر در لیست امروز هم مدل CT4-V است که با موتور 3.6 لیتری V6 خود قدرت 472 اسب بخاری داشته و 445 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. علاقمندان به این سدان تند و تیز آمریکایی می‌توانند آن را با دنده دستی شش سرعته یا دنده اتوماتیک ده سرعته خریداری کنند. در هر صورت CT4-V یک سدان سریع و پرقدرت به شمار می‌رود.

مدت زمان مورد نیاز برای این که CT4-V به سرعت 60 مایل بر ثانیه برسد، تنها 3.8 ثانیه است. در کنار این شتاب‌گیری استثنایی، سیستم ترمز این خودرو نیز به لطف استفاده از ترمزهای Brembo عملکرد قابل توجه دارد.

به طور کلی Cadillac CT4-V همه مشخصات تبدیل شدن به یک سدان ایده‌آل اعم از ویژگی‌های فیزیکی و طراحی تا موتور و قطعات داخلی را داشته و به همین جهت یکی از گزینه‌های امروز گجت نیوز است.

تسلا مدل اس Plaid

تسلا مدل اس

قدرت این سدان برقی تسلا از سه موتور الکتریکی تامین می‌شود که توسط یک باتری 99.3 کیلو وات ساعتی با سیستم خنک‌کننده یون لیتیم مایع تغذیه می‌شوند. این سه موتور قادر به تولید توان 1050 اسب بخار بوده و گشتاور 1050 پوند فوتی تولید می‌کنند. به این ترتیب، سدان الکتریکی فوق‌العاده تسلا برای رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت، تنها 2.1 ثانیه زمان نیاز دارد.

در کنار این عملکرد فنی مثال‌زدنی، خودروی Tesla Model S Plaid همچنین یک کابین جادار و پرامکانات را در اختیار خانواده‌ها قرار داده و با ارائه سرعت، راحتی، ایمنی و البته کلاس بالا، نمونه‌ای از یک سدان مدرن سرآمد آمریکایی به شمار می‌رود.

لوسید ایر Sapphire

لوسید ایر

خودروی لوسید ایر سافایر برای رسیدن به سرعت 60 مایل بر ساعت به کمتر از 2 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین رکورد پیمودن یک چهارم مایل این سدان لوکس برقی هم کمتر از 9 ثانیه است که نشان از عملکرد بی‌رقیب این اتومبیل در میان سایر محصولات برقی و بنزینی دارد. قدرت این خودرو برابر با 1200 اسب بخار برآورد شده و سه موتور وظیفه تامین این قدرت را بر عهده دارند.

عملکرد خیره‌کنده این خودرو با موتور برقی شگفت‌انگیزی که دارد، در کنار قابلیت‌های رفاهی متعدد، لوسید ایر Sapphire را یقینا به یکی از بهترین سدان های آمریکایی تبدیل می‌کند.

لینکلن MKZ

بهترین سدان آمریکایی

خودروی MKZ لینکلن آخرین اتومبیل معرفی شده در لیست امروز است که از یک موتور سه لیتری توربو شارژ V6 با توان 400 اسب بخار بهره می‌برد. این خودرو به صورت استاندارد، دو دیفرانسیل طراحی شده و رانندگی بسیار نرم و روانی را ارائه می‌دهد. این سدان لینکلن برای رسیدن به سرعت 60 مایل بر ثانیه به تنها 5.2 ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین حداکثر سرعت آن نیز برابر با 150 مایل بر ساعت است و در شمار سدان‌های پرشتاب آمریکایی قرار می‌گیرد.

در کنار شتاب‌گیری بسیار سریع و رانندگی تند و تیز، لینکلن MKZ همچنین با ظاهری بسیار جذاب و چشم‌نواز روانه بازار شده و یک سدان ایده‌آل با عملکرد فوق‌العاده به شمار می‌رود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*