خودرو کانسپت سوزوکی eVX

سوزوکی eVX معرفی شد ؛ کراس اور کانسپت ژاپنی و ویتارا برقی در هند + ویدیو

کراس اور کانسپت سوزوکی eVX جدیدترین خودرو مفهومی ژاپنی‌ها است که به تازگی در هند و توسط موراتی رونمایی شده. در ادامه با جزئیات Murati Suzuki eVX همراه می‌شویم.

شرکت موراتی یکی از بزرگ‌ترین زیر شاخه‌های سوزوکی است که در کشور هند فعالیت می‌کند و عمده تمرکز خود را بر روی مونتاژ ماشین‌های میانرده‌ی سوزوکی قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که صنعت خودرو هند هم قرار است وارد فاز جدیدی شود. کراس اور مفهومی موراتی eVX می‌تواند سرآغاز این تغییر باشد. در ادامه با ویدیویی از معرفی این ماشین مفهومی همراه می‌شویم و سپس به سراغ جزیئات بیشتر خواهیم رفت (فعال بودن نرم افزارهای تغییر ip شاید مانع نمایش ویدیو شوند).

خودرو کانسپت سوزوکی eVX

فعلا اطلاعات زیادی از این ماشین مفهومی منتشر نشده است اما اکنون می‌دانیم که کراس اور سوزوکی eVX در زیر شاسی زمخت خود، میزبان پکیج باتری‌های 60 کیلو وات ساعتی است که در هر بار شارژ شدن، می‌توانند تقریبا 550 کیلومتر دوام بیاورند. اگر تناسب باتری و شعاع حرکتی را در نظر بگیریم و رقبای این خودرو مفهومی را هم گوشه ذهن خود داشته باشیم، می‌توان گفت که حداکثر توان Suzuk eVX از 300 اسب بخار فراتر نخواهد رفت. همچنین انتظار داریم که این خودرو در تریم‌های استاندارد خود به سیستم تک موتور و FWD مجهز باشد اما تریم‌های بالاتر از دو موتور الکتریکی و سیستم AWD بهره ببرند.

کراس اوور مفهومی موراتی برقی در هند

 

ابعاد کراس اوور برقی سوزوکی eVX به 4300 میلی متر طول، 1800 میلی متر عرض و 1600 میلی متر ارتفاع می‌رسد که از این نظر، تقریبا هم رده ویتارا قرار می‌گیرد. همین موضوع بهانه‌ای شده تا برخی از کاربران هندی در توییتر، ماشین برقی موراتی eVX را «ویتارا برقی هند» نام گذاری کنند. همچنین ظاهر Suzuk eVX هم واقعا دست کمی از کراس اور تویوتا bZ ندارد!

خودرو کانسپت سوزوکی eVX

نمای جلویی به یک جلو پنجره بسته شده با چراغ‌های دو گانه با طرح V شکل خلاصه شده تا شکل مدرنی را خلق کنند. اما باید قبول کرد که لوگو سوزوکی واقعا در جای بدی قرار گرفته است! همچنین آینه‌های بغل هم از نوع دوربین دار هستند و سقف تمام پانارومیک به همراه رینگ‌های آیرودینامیکی و 19 اینچی هم اوج هنر ژاپنی‌ها را به تصویر می‌کشد. نمای عقبی در سوزوکی eVX هم به مانند بسیاری از خودروهای برقی، به اسپویلر سقفی دوگانه و چراغ‌ خطرهای ممتد مجهز شده است و در پایین‌ترین قسمت هم می‌توانید چراغ خطر سوم را مشاهده کنید.

کراس اوور مفهومی موراتی برقی در هند

گفته می‌شود که اولین خودرو سوزوکی موراتی که بر اساس سوزوکی eVX ساخته شده، قرار است تا انتهای سال 2023 به صورت اجمالی معرفی شود و این خودرو برقی احتمالا در اوایل 2025 به صورت رسمی، وارد بازار هند شود. البته بازار خودرو چین، فعلا در دست ماشین‌های سنتی با پیشرانه‌های بنزینی و درون سوز است و در حال حاضر شاسی بلندهایی مثل ماهیندرا اسکورپیو، هنوز فروش بالایی را از خود نشان می‌دهند.

کراس اوور مفهومی موراتی برقی در هند

معرفی سوزوکی eVX در کشور هند در حالی انجام شده است که وزارت صمت در هفته‌های گذشته و در یک اعلامیه رسمی، کیفیت خودروهای هندی را زیر سوال برده و گفته بود که از واردات رسمی آن‌ها به ایران جلوگیری خواهد کرد!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*