۲۰ واقعیت حیرت انگیز درباره اپل

اپل ( Apple ) غول دنیای تکنولوژی و هم اکنون با ارزش ترین شرکت جهان است.اهالی تکنولوژی به خوبی با این کمپانی بزرگ و تاریخچه آن آشنایی دارند، اما باز هم واقعیت هایی درباره این کمپانی وجود دارد که ممکن است شما راز آن بی خبر بوده و با دانستن آن حیرت زده شوید.در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا شما را با ۲۰ مورد از این واقعیت های جالب آشنا کنیم.

۱ – تصمیم بد

apple_01

رونالد وین یکی از بنیانگذاران کمپانی اپل میگوید که دقیقاً ۱۲ روز پس از تاسیس این کمپانی وی ۱۰% از سهام خود را به ارزش ۸۰۰ دلار واگذار نموده است. سهامی که امروزه به بیش از ۶۰ میلیارد دلار رسیده است. رونالد وین ۸۱ ساله همچنین اضافه کرد که البته هیچ موقع تاسف این قضیه را نخورده و همواره سعی کرده است که از این تصمیم بد درس بگیرد.( البته اینو نگه چی بگه بنده خدا ! )

۲ – سامسونگ در خدمت اپل

apple_02

کاربران اپل با افتخار صفحه نمایش رتینای آیپد خود را به نمایش می‌گذارند اما بسیاری از آنها این مسئله را نمی‌دانند که سازنده‌ی این صفحه نمایش زیبا در واقع شرکت سامسونگ است. در بین کشمکش و دعوا‌های قانونی بین این دو کمپانی و قبول پرداخت جریمه ۵۴۸ میلیون دلاری سامسونگ به اپل برای نقض قوانین کپی رایت، پذیرش همکاری این دو شرکت در تولید صفحات نمایش محصولات اپل کمی سخت به نظر می‌رسد.

۳ – اپل در جنگ با دخانیات

apple_03

اپل یک قانون عجیب و البته خوب را برای محصولات خود در مبارزه با دخانیات اعلام کرده است.اگر شما در نزدیکی کامپیوتر اپل خود شروع به سیگار کشیدن بکنید، درواقع گارانتی آن را از درجه اعتبار ساقط می‌نمایید. بنابر این باید بین سیگار کشیدن در نزدیکی سیستم مک خود و پرداخت هزینه‌های تعمیراتی بدون گارانتی یکی را انتخاب نمایید.علاوه بر این، کارمندان اپل نیز حق استعمال دخانیات در محیط تمامی دفاتر این کمپانی را به هیچ عنوان نخواهند داشت.

۴ – Siri همه چیز را به خاطر می‌سپارد

apple_04

متخصصین همواره از هوش مصنوعی Siri تقدیر نموده اند. اما باید بدانید که او دارای یک حافظه بلند مدت بسیار خوبی نیز می‌باشد. بنابر این بهتر است تا حواستان به درخواستهایی که از او می‌کنید باشد چرا که برای مدت طولانی این درخواستها در سرور‌های اپل ذخیره خواهند شد.

۵ – اپل ثروتمندتر از دولت آمریکا

apple_05

همانطور که می‌دانید اپل با ارزش‌ترین کمپانی جهان می‌باشد.  اما شاید ندانید که ثروت این کمپانی با ۲۳۳ میلیارد دلار، از بودجه دولتی ایالات متحده نیز بیشتر می‌باشد. در حال حاضر اپل با سرمایه خود قدرت خرید شرکت‌های دیزنی، کوکاکولا، اوبر و … را به صورت یکجا دارا می‌باشد.

۶ – ساعت ۹:۴۱ صبح!

apple_06

اگر خیلی موشکافانه به تبلیغات اپل توجه کرده باشید. متوجه خواهید شد که ساعت مشخص شده بر روی صفحات نمایش محصولات این شرکت، همگی ۹:۴۱ صبح می‌باشد. اما دلیل آن چیست؟

این ساعت درواقع زمانی است که استیو جابز از نخستین سری گوشی‌های آیفون در سال ۲۰۰۷ پرده برداری کرد.

۷ – طرفدارانی وفادار

apple_07

همیشه اپل به طرفداران خودش توجه ویژه ای داشته است. این طرفداران نیز همیشه پاسخ توجهات کمپانی مورد علاقشان را به خوبی داده اند. به عنوان مثال می‌توان به مردی اشاره نمود که با پیش خرید محصول آیفون ۶ اپل، شش ماه تمام منتظر رسیدن محصول به دستش بود. و یا می‌توان به یک نوجوان چینی اشاره نمود که برای خرید نسخه جدید آیپد اپل به خاطر نداشتن پول کافی، یکی از کلیه‌های خودش را به فروش می‌گذارد.

۸ – ممکن بود که هیچ موقع آی‌پاد وجود نداشته باشد

apple_08

تونی فادل مردی است که در پشت ساخت آی‌پاد وجود دارد و درواقع آن را پدر آی‌پاد می‌نامند. جالب است بدانید که وی قبل از اپل، طرح خود را به کمپانی فیلیپس برد. اما مدیران این شرکت درک درستی از این طرح ننموده تا وی پا به شرکت اپل گذاشته و امروزه این محصول به نام اپل به بازار عرضه شود.

۹ – از آیتونز در ساخت بمب هسته ای استفاده ننمایید !!!

apple_09

آیا تا به حال در هنگام نصب برنامه‌ها بند‌های معروف موافقت‌نامه ها را خوانده اید؟

شاید جالب باشد که این را بدانید، یکی از بند‌های موافقت نامه در هنگام نصب برنامه آیتونز، موافقت با عدم استفاده از این برنامه در ارتباط با ساخت سلاح اتمی است که البته خود ما نیز هنوز از این بند متعجبیم !

۱۰ – پرداخت ۰.۲۵ دلار در سال

apple_10

کمپانی اپل به واسطه تکنولوژی شارژ سریع خود، مصرف برق مورد نیاز برای شارژ شدن محصولات آیفون جدید خودش را بهینه سازی نموده است. بر اساس اندازه‌گیری‌های انجام شده در ایالات متحده، شما برای مصرف یک سال برق خود جهت تامین شارژ روزانه آیفون، هزینه ای حدود ۰.۲۵ دلار را پرداخت می‌نمایید.

۱۱ – سخت تر از دانشگاه بین المللی هاروارد

apple_11

اگر شما به طور همزمان برای کار در یکی از فروشگاه‌های اپل و یا گذراندن دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌های هاروارد فرم پر کرده باشید، شانس شما برای انتخاب شدن در دانشگاه هاروارد بیش از استخدام در اپل می‌باشد.

۱۲ – حباب‌ها همه چیز را توضیح می‌دهند

apple_12

هنگامی که نخستین محصول پیش از فروش آی‌پاد در اختیار استیو جابز قرار داده شد، وی آن را به داخل آکواریوم اتاقش انداخت و مشاهده کرد که حباب‌هایی از درون آن محصول به بیرون می‌آیند که دلیل آن وجود فضاهای خالی در داخل این محصول بوده است. این دقت نظر و اهمیت بر کیفیت محصول را می‌توان اصلی ترین موفقیت کمپانی اپل نام برد.

۱۳ – ضد گلوله ای همراه !

apple_13

باتری‌های به کار رفته در مک بوک‌ها خیلی دوست دارند تا از شما برابر برخورد با گلوله ها محافظت کنند. بنابر این هنگامی که در معرض تیر خوردن قرار داشتید، کافیست تا مک بوک خود را در جلوی خود قرار دهید !!!

۱۴ – دانلود اپلیکیشن‌های iOS

apple_14

فروشگاه اپل در حال حاضر دارای بیش از ۱.۴ میلیون اپلیکیشن مختلف است که ۱۰۰ میلیارد بار دانلود شده اند. اما جالب است بدانید که تا کنون تنها ۶۰% اپلیکیشن‌های این فروشگاه دانلود شده اند.

۱۵ – Siri قبل از اپل موجود برای اندروید

apple_15

تکنولوژی Siri محصول شرکتی با همین نام است که آنها این محصول را برای استفاده در اندروید و بلکبری ساختند. اما این کمپانی اپل بود که در آوریل ۲۰۱۰ کمپانی Siri را خریداری نمود تا در حال حاضر به عنوان دستیار باهوش و زیرک اپل شناخته شود.

۱۶ – من اولینم!

apple_16

هنگامی که کارمندان اپل روز به روز در حال افزایش بودند، تعیین سمت مدیران این کمپانی بر اساس ترتیب حروف الفبا به تصویب رسید. اما جابز دوست نداشت که نفر دوم و بعد از وزنیاک باشد. بنابر این وی خود را از این شماره گذاری مبرا نمود تا به عنوان فرد اول کمپانی اپل فعالیت خود را به صورت جدیتری آغاز نماید.

۱۷ – اپل وان، یک کامپیوتر به حراج گذاشته شده

apple_17

جابز و وزنیاک اپل وان را به قیمت ۱۰۰ دلار به فروش می‌رساندند. شاید آنها نمی‌دانستند که این محصول در سال ۲۰۱۴ می‌تواند رقمی معادل ۹۰۵ دلار را به خود اختصاص دهد.

۱۸ – پوشاک اپل

apple_18

اپل ید طولایی در انقلاب دیجیتالی دارد اما آیا در سایر حوزه ها نیز همین گونه بوده است؟ بسیاری از ما نمیدانیم که این کمپانی در سال ۱۹۸۶ خط تولید پوشاک را نیز راه اندازی نمود. هرچند که با عدم موفقیت کار خود را خیلی زود متوفق کرد.

۱۹ – خداحافظی با اپل لیزا

apple_19

حدود ۲۷۰۰ واحد کامپیوتر لیزا ساخته شده توسط اپل در سال ۱۹۸۳ جایی بهتر از سطل‌های زباله پیدا نکرد که این محصول یک شکست بزرگ برای کمپانی اپل به حساب می‌آید.

۲۰ – آخرین نکته، پروژه مرموز M68 !

apple_20

اپل در سال ۲۰۰۴ شروع به یک پروژه مرموز به نام M68 نمود که پنهان ماندن این پروژه برای اپل از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.  تیم قدرتمندی از بهترین برنامه نویسان و مهندسین سخت افزار، به شدت در حال کار بر روی این پروژه بودند. هیچ گاه خبری از این پروژه به بیرون درز نکرد  تا آنکه در نهم ژانویه سال ۲۰۰۷ استیو جابز از پروژه نام برده با نام انحصاری “آیفون” پرده برداری کرد.

منبع : fossbytes

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*