حقوق مدیرعامل اپل

مدیرعامل اپل به‌جای اخراج کارمندان، حقوق خودش را کاهش داد!

تیم کوک که بعد از استیو جابز فقید به‌عنوان مدیرعامل اپل انتخاب شده، برای حل مشکلات اقتصادی به‌جای اخراج کارمندان، حقوق خودش را کاهش داده است.

اپل پرونده مالی خودش را برای ارائه گزارش‌های دقیقی در جلسه سالانه سهامدارانش ارسال کرده است. این گزارش ۱۱۳ صفحه‌ای، نشان می‌دهد که تیم کوک مدیرعامل اپل حقوق خودش را برای سال ۲۰۲۳ کاهش داده است. بر این اساس، بالارده‌ترین مقام کمپانی اپل امسال ۴۹ میلیون دلار دستمزد خواهد گرفت که ۳۵ میلیون دلار کمتر از دستمزد ۸۴ میلیون دلاری سال گذشته خودش است.

تصمیم شجاعانه مدیرعامل اپل برای کاهش حقوق

حقوق پایه او ۳ میلیون دلار اعلام شده و تشویقی سالیانه ۶ میلیون دلاری آن در سال جدید بدون تفاوت مانده است. تغییر بزرگی که در حقوق او می‌بینیم، ناشی از تعدیل ارزش سهام آن است. این درحالیست که دیگر مدیران ارشد فعال در کمپانی اپل حقوق خود برای سال جدید میلادی را کاهش نداده‌اند.

ارزش کل سهام تیم کوک در سال گذشته ۷۵ میلیون دلار بود، در حالی که امسال او ۴۰ میلیون دلار سهام خواهد داشت. با این حال اگر ارزش سهام اپل در طول سال افزایش پیدا کند، دستمزد او در سال جاری می‌تواند از ۴۹ میلیون دلار هم فراتر برود. کاهش دستمزد تیم کوک با توجه به بازخوردهای دریافتی، اعمال شده است.

حقوق مدیرعامل اپل

انتظار می‌رود اپل در سال جاری میلادی از هدست واقعیت ترکیبی (Mixed-Reality) خودش که مدت‌هاست شایعاتی در خصوص آن شنیده می‌شود را راهی بازار کند. علاوه بر این هنوز هم ما به خودرو پروژه تایتان که سال‌هاست منتظرش هستیم، امیدواریم.

در حالی که شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری مثل متا، توییتر و آمازون به‌خاطر مشکلات مالی پس از کرونا، تعدیل نیروهای گسترده‌ای داشته‌اند، اپل هنوز هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است. کوپرتینویی‌ها در عوض درآمدهای مدیرعامل خود را کاهش داده‌اند که تصمیم خردمندانه‌ای به‌نظر می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

تقلید شیائومی از ایلان ماسک؛ موج اخراج کارمندان به گوشی ساز چینی رسید

سونامی اخراج کارمندان به آمازون رسید؛ 10 هزار نفر شغل خود را از دست می‌دهند

کشتار زاکربرگ در فیسبوک ؛ اخراج 11 هزار نفر در یک روز!

دست پخت جدید ایلان ماسک برای توییتر: اخراج نیمی از کارمندان!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*