هوش مصنوعی Bard

هوش مصنوعی Bard، خشم و نارضایتی کارمندان گوگل را برانگیخته است

اقدام ناگهانی گوگل در راه‌اندازی زودهنگام هوش مصنوعی Bard – بارد، با خشم و نارضایتی گسترده در میان کارمندان گوگل همراه شده است.

گوگل روز دوشنبه هفته جاری، از اولین چت‌بات مبتنی بر هوش مصنوعی خود به‌نام Bard رونمایی کرد. این اعلامیه رسمی تنها چند هفته پس از گزارش‌ها مبنی بر آشفتگی شدید در گوگل منتشر شده که به‌موجب آن ساندار پیچای، مدیرعامل این شرکت، وضعیت فوق‌العاده‌ موسوم به «کد قرمز» را اعلام کرده بود. گوگل هم‌چنین به‌تازگی دور گسترده‌ای از اخراج کارکنان خود را نیز از سر گذرانده است.

واکنش تند کارمندان گوگل به راه‌اندازی هوش مصنوعی Bard

اکنون، براساس گزارش CNBC، عرضه هوش مصنوعی Bard با خشم و ناراحتی کارمندان گوگل مواجه شده است. آنها ظاهرا در یک گروه چت داخلی با ارسال میم‌هایی علیه پیچای، از تصمیمات او مبنی بر اخراج‌های گسترده و عرضه بارد انتقاد کرده‌اند.

در یکی از میم‌های ارسالی که شامل تصویری از پیچای بود، نوشته شده:

ساندار عزیز، راه‌اندازی زودهنگام هوش مصنوعی Bard، اقدامی عجولانه، ناموفق و کوته‌بینانه بود، لطفا به چشم‌انداز بلندمدت پیشین خود برگرد.

ساندار پیچای

درحالی‌که چت‌بات بارد یک گام مهم برای گوگل محسوب می‌شود، کارمندان این شرکت اعتقاد دارند که هنوز برای راه‌اندازی آن زود است. در اوایل هفته جاری، پاسخ اشتباه هوش مصنوعی Bard به سوالی که توسط گوگل مطرح شده بود، جنجال‌های بسیاری را به‌راه انداخت و باعث کاهش 8 درصدی سهام این شرکت شد.

هم‌چنین در یکی دیگر از میم‌ها، متنی روی عکسی از یک پرنده درج شده که می‌گوید:

اقدام عجولانه برای عرضه بارد، باعث ترس بازار شد.

بدون شک تصمیم ناگهانی گوگل برای بیرون راندن بارد از دروازه آزمایش‌ها، ناشی از تهدیدهای همه‌جانبه‌ای بوده که موقعیت این شرکت را متزلزل کرده است. از یک سو، چت‌بات ChatGPT در مدتی کوتاه 100 میلیون کاربر را جذب خود کرده که آن را به سریع‌ترین سرویس در حال رشد جهان تبدیل می‌کند.

هوش مصنوعی Bard

از سوی دیگر نیز مایکروسافت از ادغام این ربات چت با موتور جستجوی بینگ و مرورگر اج خبر داد و مدعی شد که هوش مصنوعی چت جی پی تی به مجموعه‌ برنامه‌های آفیس نیز اضافه خواهد شد. بدین ترتیب، ظاهرا گوگل در گوشه‌‌ رینگ گیر افتاده و پیچای را به تکاپو انداخته تا از طریق رونمایی زودهنگام از یک محصول AI، در مقابل موج سهمگین کنونی بایستد.

اخراج‌های گسترده، رونمایی مشکل‌ساز از هوش مصنوعی Bard و ترس از پیشی گرفتن رقبا، همگی نشان می‌دهند که گوگل در موقعیت سخت و چالش‌برانگیزی قرار گرفته است. علاوه بر آن، کارمندان این شرکت از تصمیمات فعلی برای پاسخ به مشکلات نیز راضی نیستند. در نهایت باید دید که این غول کهنه‌کار فناوری می‌تواند چالش‌ها پشت سر گذاشته و سلطه خود بر بازار را حفظ کند یا اتفاقات دیگری رقم خواهند خورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*