نمایشگر LED غول آسای ال جی

نمایشگر LED غول آسای ال جی میراکلس، پروژکتورهای سینما را بازنشسته می‌کند

ال‌جی با معرفی برند جدید صفحه‌نمایش LED خود که «ال‌جی میراکلس» نام دارد، تجربه تماشای همه‌جانبه‌ای را به سینماها خواهد آورد.

با بزرگ‌ و بزرگ‌تر شدن اندازه صفحه‌نمایش تلویزیون‌ها، این امر واضح بود که درنهایت روزی خواهد رسید که نمایشگرهای تلویزیون جایگزین پروژکتورهای سینماها می‌شوند.

اگرچه پروژکتورها به‌طور کامل از میان نخواهند رفت، اما با ورود نمایشگر ال‌ای‌دی میراکلس ال جی به عرصه فناوری، این صفحه‌نمایش ها می‌توانند جایگزین پروژکتورها برای سینماهایی با سالن‌های کوچک‌تر شوند.

نمایشگر LED غول آسای ال جی

کنتراست بی‌نهایت و روشنایی عالی ایجاد شده توسط نمایشگر LED غول آسای ال جی، جزئیات دقیقی را به صفحه‌نمایش می‌دهد و حس شگفت‌انگیزی از غوطه‌ور شدن را در تماشاگران به ارمغان می‌آورد که قبلا هرگز تجربه نکرده بودند.

با وجود پروژکتورهای قوی، چرا توسعه‌دهندگان به‌فکر تولید یک محصول جایگزین افتادند؟

در حال حاضر، بهترین راه برای به‌تصویر درآوردن فیلم‌ها با اندازه‌ای بزرگ استفاده از یک پروژکتور است. اما این فناوری با چالش‌های زیادی همراه بوده و هست.

برای تولید نور کافی به‌منظور به‌نمایش در آوردن تصاویر، پروژکتورها به‌منبع نوری با شدت بالا نیاز دارند که گرمای زیادی تولید می‌کند و برای افزایش طول عمر به خنک‌کننده قدرتمندی نیاز دارد. این خنک‌سازی با صدای بلندی انجام می‌گیرد. بنابراین، حتی پروژکتورهای دیجیتالی نیز باید در اتاق‌های جداگانه پشت سالن‌هایشان پنهان شوند.

وجود اتاق‌های پروجکشن برای سالن‌هایی با گنجایش بالا مشکلی به‌وجود نمی‌آورد، اما بسیاری از سینماها سعی می‌کنند تماشاگران را با سالن‌های کوچک که فضایی صمیمی‌تر و سرویس غذا دارند، به‌خود جذب کنند. به همین دلیل، یک اتاق پروژکتور اختصاصی در پشت صحنه حجم زیادی از فضای سالن را اشغال می‌کند. اینجاست که نمایشگر LED غول آسای ال جی می‌تواند سودمند واقع شود.

ال جی میراکلس، جایگزینی ایده‌آل برای پروژکتورها

نمایشگر LED غول آسای ال جی

جدیدترین برند ال‌جی از ترکیب کلمات «معجزه» و «کلاس» تشکیل شده است؛ زیرا کیفیت تصویر در این محصول خارق‌العاده‌ است و تماشاگران را با به‌نمایش درآوردن تصاویر واقعی و رنگ‌های طبیعی مجذوب خود می‌کند.

به‌لطف فناوری LED پیشرفته، نمایشگرهای ال جی میراکلس به فیلم‌ها جان می‌بخشند، تجربه تماشای فیلم را بهبود می‌دهند و ارزش جدیدی را به صاحبان و اپراتورهای سالن ارائه می‌کنند.

خط تولید میراکلس در حال حاضر از چهار گزینه سایز تشکیل شده است: صفحه نمایش 5.1 متری با وضوح 4K یا 2K، صفحه نمایش عریض 10.2 متری (33 فوت) با وضوح 4K، و صفحه نمایش 14.1 متری (46 فوت) با وضوح 4K.

آخرین گزینه از نظر اندازه مشابه صفحه‌نمایش‌هایی است که در حال حاضر در سینماهایی با گنجایش متوسط ​​یافت می‌شوند. اما به‌نظر نمی‌رسد که این فناوری هنوز آماده جایگزینی با پروژکتورهای عظیم با عرض 79 فوت به اندازه IMAX باشد. مدل‌های LDAA025-1 و LDAA012 با عرض 5 متر گزینه‌های مناسبی برای سینماها با ظرفیت کم محسوب می‌شوند.

سایر ویژگی‌های ال‌جی میراکلس

نمایشگر LED غول آسای ال جی

همه نمایشگرهای میراکلس با سرور یکپارچه رسانه‌ای Dolby، IMS3000 سازگاری دارند، به‌این معنی که صاحبان سینما می‌توانند تصویر و صدای ممتازی را برای ارتقای تجربه مشتری ارائه دهند.

نمایشگر LED غول آسای ال جی با استفاده‌از پیکسل‌های ال‌ای‌دی خود تابش، پردازش رنگ 24 بیتی و کنتراست فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌کند تا به تصاویر صفحه‌نمایش عمق و شادابی بدهد.

علاوه‌براین، ال‌جی Miraclass قادر است 68.7 میلیارد تنوع رنگی را به نمایش بگذارد و بینندگان را قادر می‌سازد تا فیلم‌ها را همان‌طور که سازندگانشان در نظر داشتند تماشا کنند.

روشنایی صفحه نمایش میراکلس را می‌توان در پنج مرحله تنظیم کرد؛ از 48 تا 300 نیت، که مناسب برای سناریوهای مختلف مانند ارائه‌های شرکتی یا مراسم‌های خاص است.

نمایشگر های جدید ال جی در حال حاضر در چندین سینما در اروپا قابل دسترسی هستند، اما به‌زودی در سینماهای دیگر سراسر جهان، از جمله در آسیا و آمریکای شمالی، نصب خواهند شد.

ال‌جی هنوز قیمت مصرف‌کننده را برای صفحه نمایش‌های جدید خود فاش نکرده است، اما باید تصور کرد که قیمت آنها چیزی حدود قیمت پروژکتورهای سینما خواهد بود. اما نکته قابل توجه اینجاست که حتی اگر این محصولات قیمتی نجومی داشته باشند، در درازمدت در مصرف برق و هزینه تعمیر و نگهداری صرفه‌جویی خواهند کرد و ارزش پرداخت هزینه زیاد را خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*